• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Filly
    Sussna85 skrev 2021-02-07 20:07:44 följande:

Åh <3 Men jag hoppas och håller tummarna ännu för dig!

Jag tar Cyclogest 400mg*2. Tycker det är bättre än Lutinus,mindre kladd och lättare att föra upp pga av deras utseende och konsistens:) Lutinus är så hårda och sträva:/

Tack fina du<3. Detta är så.. jag vill knappt tjuvtesta för jag är så rädd. Samtidigt, nu är det typiska negativa tankar, vill jag veta att det är negativt så jag kan ställa om för nytt plock.

Jag håller med:) upplever du mindre symtom också från cyclogest? Jag tycker inte att magen blir lika uppsvullen som av lutinus. Sedan det där med humör... haha helt oundvikligt oavsett läkemedel. Usch, inte nog med stressen av att det ska fästa så är det en massa hormoner som cirkulerar haha.

Hoppas att du mår bra och lilla bönan bäddar in sig väl<3
  • Filly
    Lunaymar skrev 2021-02-07 21:40:34 följande:

Hej Filly!

Jag vill bara ge dig några uppmuntrande ord. Jag plussade och var gravid i över 2 veckor utan någon som helst symptom (när jag testade mig med ClearBlue stod det 2-3v). Jag fick tom en blödning på min mensdag pch hade bruna flytningar i över en vecka. Och jag trodde det var min mens. Kände absolut ingenting alls. Jag testade för att jag tyckte att min mens hade varit lite för sparsam. Jag vet att man helst vill ha symptom men jag tror egentligen att det är väldigt få kvinnor som känner något som tidigt. Så ge inte upp hoppet <3

Tack. Tack snälla för de fina och uppmuntrande orden<3

Det är nog så, i alla fall för oss som genomgår diverse behandlingar, att vi gärna vill symtom som skulle vara en bekräftelse på att man är gravid. Ovissheten är väl inte ens värsta fiende.

Jag har alltid varit en sån optimist och tänkt positivt hela tiden. Men ju fler behandlingar desto mer rädd blir jag av att testa. Det känns som det är en kamp mot äggklockan.

Men tack återigen för dina ord. Och grattis till ditt plus:D<3
  • GlitterLina

[img=undefined]

Vad tror ni? Är detta bara spök? Det syns såklart bättre i verkligheten & är faktiskt rosa även om det inte är så starkt.. är på ruvardag 6 med blastocyst. Har egentligen testdag på söndag
  • Lunaymar
    GlitterLina skrev 2021-02-08 10:19:35 följande:

[img=undefined]

Vad tror ni? Är detta bara spök? Det syns såklart bättre i verkligheten & är faktiskt rosa även om det inte är så starkt.. är på ruvardag 6 med blastocyst. Har egentligen testdag på söndag

Jag tycker faktiskt att man kan se ett sträck där!! :) svagt men det är också tidigt. Testa om två dagar igen.
  • GlitterLina
    Lunaymar skrev 2021-02-08 10:27:29 följande:

Jag tycker faktiskt att man kan se ett sträck där!! :) svagt men det är också tidigt. Testa om två dagar igen.

• GlitterLina
    Lunaymar skrev 2021-02-08 10:27:29 följande:

Hade lagt in en liten video där man ser tydligare men den verkar ej komma med..
  • Clemmentina
    GlitterLina skrev 2021-02-08 10:19:35 följande:

[img=undefined]

Tycker mig också ana något. Håller tummarna!
  • GlitterLina
    Clemmentina skrev 2021-02-08 11:33:47 följande:

Tycker mig också ana något. Håller tummarna!

Hoppas såååå
  • Annna84
    GlitterLina skrev 2021-02-08 11:45:27 följande:

Hoppas såååå

Jaaaa! Det där är absolut ett streck :) GRATTIS!!
  • Sussna85
    GlitterLina skrev 2021-02-08 11:45:27 följande:

Hoppas såååå

Det där är ett plus! Yeyy! Grattis <3
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020