• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Always choklad

Hej var på ul nu på morgonen. Kör med proginon ej naturlig cykel. Hade slemhinna 8mm. Nu väntar jag på besked vad de säger om jag är redo att köra återföring nästa vecka eller..

• Clemmentina
    Always choklad skrev 2021-02-08 13:58:36 följande:

Hej var på ul nu på morgonen. Kör med proginon ej naturlig cykel. Hade slemhinna 8mm. Nu väntar jag på besked vad de säger om jag är redo att köra återföring nästa vecka eller..

Det låter bra! Minimum tror jag är 7 mm och den växer säkert till sig ännu mer om det inte är återföring förrän nästa vecka. Håller tummarna!
  • GlitterLina

Ja hade så för 2 veckor sedan & fick ju göra återföring veckan efter :)
  • Always choklad
    Clemmentina skrev 2021-02-08 14:37:57 följande:

Det låter bra! Minimum tror jag är 7 mm och den växer säkert till sig ännu mer om det inte är återföring förrän nästa vecka. Håller tummarna!

Hej

Jo var tydligen tillräckligt fick besked just att jag har återföring nu nästa vecka tisdag. Börjar med lutinus torsdag.
  • Grustradgarden
    Dhalia skrev 2021-02-07 20:36:21 följande:

Ååh vad tiden fort går redan i v26 :) vi plussade ju i samma veva. Så roligt att läsa att de går bra :) vet du vad de blir för en liten :)

Just det! :) Är inne här ibland och följer med. Vi vet inte kön eftersom vi ville att det skulle bli en överraskning, men oj vad sugen man är på att ta reda på det ändå! Det som oroar mig nu är olika typer av fel på barnet eftersom att jag inte vågade göra kub/nipt pga den långa, brokiga vägen hit... Fast å andra sidan ser man ju så ofantligt få sjukdomar via de testen och jag är övertygad om att jag kommer älska barnet oavsett om något skulle gå fel.

Hur går allt för dig? Kram
  • Grustradgarden
    Annna84 skrev 2021-02-07 17:23:00 följande:

Åå, tack!! Och tack för era tips om de digitala stickorna, jag har förstått att de kan se knasiga utfall som bara innebär onödig panik. Vad kul att du redan har kommit till v26. Hur mår du?

Ja, herregud så orolig jag var. Ringde runt för att försöka få tag i hcg-blodprov men INGA gjorde det!?

Jag mår allt fint, men det känns för bra för att vara sant liksom... Jag är hela tiden orolig att det här ska ryckas ifrån en. Bara för att man bli gravid försvinner inte den ofrivilliga barnlöshet man lidit av.

Njut nu av tiden!
  • Grustradgarden
    Annna84 skrev 2021-02-07 17:23:00 följande:

Åå, tack!! Och tack för era tips om de digitala stickorna, jag har förstått att de kan se knasiga utfall som bara innebär onödig panik. Vad kul att du redan har kommit till v26. Hur mår du?

Ja, herregud så orolig jag var. Ringde runt för att försöka få tag i hcg-blodprov men INGA gjorde det!?

Jag mår allt fint, men det känns för bra för att vara sant liksom... Jag är hela tiden orolig att det här ska ryckas ifrån en. Bara för att man bli gravid försvinner inte den ofrivilliga barnlöshet man lidit av.

Njut nu av tiden!
  • GlitterLina
    Always choklad skrev 2021-02-08 16:50:43 följande:

Hej

Jo var tydligen tillräckligt fick besked just att jag har återföring nu nästa vecka tisdag. Börjar med lutinus torsdag.

Så spännande :)
  • Sussna85

Jamen då är den lille slemhinnan redo för ett ägg! Nice! Och återföring nu på tisdag ser jag :) Spännande <3
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020