• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Dhalia
    AndraSladdis skrev 2021-03-17 16:33:15 följande:

Det där känner jag igen. Vred också mig till morgontimmarna när beskedet kom på kvällen att det inte blir någon transfer för mig. Så mycket som kan gå fel och kan inte ta något för givet.

Men din tvådagars kan fortfarande klara sig! Hade inte Sussna85 samma situation, fragmentering på alla som odlades vidare, men hon blev gravid med sin tvådagars.

Ja tänker alltid på henne de blev ju precis så för henne med. Tror den lilla kan ha fäst man ser tydligt ett streck nu och det hade jag inte i tisdags då var det 10 dagar sedan ovitrelle togs. Livrädd för att det ska bli ytterligare MA men också livrädd om det försvinner..
  • Annna84
    Dhalia skrev 2021-03-17 20:49:01 följande:

Tog test på kvällen hållit mig 5 h för imorse såg jag något men då hade jag hållit mig 2 h för vred mig på natten och var uppe. Nu kan man se strecket på bild med telefonen de såg man inte imorse.

Men WOW!!! Det är ju ett streck där <3
  • Clemmentina

Tog test på kvällen hållit mig 5 h för imorse såg jag något men då hade jag hållit mig 2 h för vred mig på natten och var uppe. Nu kan man se strecket på bild med telefonen de såg man inte imorse.

Ja men absolut! Jag ser ett streck. Åh vad jag hoppas det går vägen den här gången.
  • GlitterLina

Ser streck :) hoppas hoppas den lille håller fast
  • Dhalia
    Clemmentina skrev 2021-03-17 20:47:52 följande:

På fredag är det dags! Börjar känna av sprutorna en del nu så det är skönt att det närmar sig. :)

Annna84 skrev 2021-03-17 21:09:57 följande:

Men WOW!!! Det är ju ett streck där <3

Så glad för de strecket tanken på de där brevet de va som att bli påkörd av en lastbil. Testade imorse med och där va den igen, ingen direkt skillnad i intensitet kanske får testa nästa gång i helgen istället <3
  • Dhalia
    Clemmentina skrev 2021-03-17 21:11:18 följande:

Ja men absolut! Jag ser ett streck. Åh vad jag hoppas det går vägen den här gången.

Hoppas också de gör de för att få hem de där brevet tog kål på mig. Men vi får ta en dag i taget eller ett ultraljud i taget tills man vågar tro på det fullt ut. Känner ja vågar inte glädja mig helt fullt ut just nu.

En dag kvar för ditt ultraljud. Har de känts av i äggstockarna något :)
  • Dhalia
    GlitterLina skrev 2021-03-17 21:20:05 följande:

Ser streck :) hoppas hoppas den lille håller fast

Hoppas också de vågar inte riktigt glädja mig fullt ut än tanken på hur de gick sist. <3
  • Clemmentina
    Dhalia skrev 2021-03-18 07:22:29 följande:

Hoppas också de gör de för att få hem de där brevet tog kål på mig. Men vi får ta en dag i taget eller ett ultraljud i taget tills man vågar tro på det fullt ut. Känner ja vågar inte glädja mig helt fullt ut just nu.

En dag kvar för ditt ultraljud. Har de känts av i äggstockarna något :)

Fullt förståeligt! Testa någon mer gång om ett par dagar så har det förhoppningsvis ökat lite mer. Förstår hur du känner...kommer heller aldrig våga glädjas fullt ut innan ett ultraljud visat att det finns något där.

Ja! Jag känner i hela magen nu! Börjar bli lite nervös. Hoppas på bra besked imorgon!
  • Inalina
    Dhalia skrev 2021-03-18 07:16:36 följande:

Så glad för de strecket tanken på de där brevet de va som att bli påkörd av en lastbil. Testade imorse med och där va den igen, ingen direkt skillnad i intensitet kanske får testa nästa gång i helgen istället <3

Men WOW!!!!! Det är ju tydligt streck!! Åh så roligtnå vad glad jag blir!!!=). Stort grattis du är ju gravid nu och det är ju fantastisk!
  • AndraSladdis

Men där ser du ju! :) Det har ju fäst. Förra året fick också positivt på RD7 med 2-dagars med samma test, ungefär samma styrka. Hoppas att det går vägen nu!!
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020