• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Ölandstoka
    Sussna85 skrev 2020-10-12 13:44:34 följande:

Tänkte oxå på dig och hur det går :) bra att kanske ta en liten paus från allt och komma igen med ny styrka <3

Spännande att snart få FET :)Hur många ägg hade ni i frysen?

Tre små isbjörnar :) Det känns så skönt att vara igång igen. Cykeln efter en misslyckad ivf är hemsk!

Så frustrerande tider att aldrig känna sig säker på framtiden. Hoppas verkligen att det inte blir några problem att ta sig till kliniken!
  • Sussna85
    Ölandstoka skrev 2020-10-12 13:55:58 följande:

Tre små isbjörnar :) Det känns så skönt att vara igång igen. Cykeln efter en misslyckad ivf är hemsk!

Så frustrerande tider att aldrig känna sig säker på framtiden. Hoppas verkligen att det inte blir några problem att ta sig till kliniken!

Så härligt med 3 små isbjörnar:)

Jo,den cykeln är hemsk,är nu mitt i en sådan och tiden är så låååång och psykiskt mår jag sämre än när jag får sticka mina nålar i magen,ha.

Ja jag hoppas att läget håller sig relativt stabilt tills vi ska börja fara dit om ca 3 veckor.
  • Clemmentina
    Ölandstoka skrev 2020-10-12 11:08:49 följande:

Ja nu känner jag mig taggad :)

Spännande att ni får prova icsi, hoppas att det ökar antalet befruktade. Och hoppas verkligen att du får sätta in ett färskt embryo! Känner mig stressad varje gång jag läser om corona, är så orolig att de ska dra ner verksamheten igen.

Nä det är inte kul med alla hormoner och besök. Hoppas att tiden flyter på bra så rätt som det är så ruvar du :) Vi kanske tom får ruva lite samtidigt.

Härligt att du är taggad! :) Så skönt att ni ändå har några embryon i frysen. Håller med om att det känns oroligt med Corona men tror nog de kör på om det bara går. Ska bli intressant att se om icsi gör något för oss. Ändå glad att läkaren var villig att testa något nytt. Vore lite roligt om vi fick ruva samtidigt! Håller tummarna för att de är vår tur nu.
  • Clemmentina
    Sussna85 skrev 2020-10-12 13:29:55 följande:

Jo det verkar vara en medicin som inte använts så mycket,Elonva lanserades 2010 som ett nytt läkemedel inom ivf läste jag mig till,så den är ganska ny. Men jag hoppas att detta gör susen jo :)

Då håller jag tummarna för er detta försök med icsi <3

:)

Tror jag hade fel där, verkar ju ingå i högkostnadsskyddet. Bra att testa något nytt och inte helt fel med en spruta som man inte behöver ta dagligen. :)

Hoppas också icsi ska göra susen för oss!
  • Sussna85
    Clemmentina skrev 2020-10-12 14:46:40 följande:

Tror jag hade fel där, verkar ju ingå i högkostnadsskyddet. Bra att testa något nytt och inte helt fel med en spruta som man inte behöver ta dagligen. :)

Hoppas också icsi ska göra susen för oss!

Ok det låter bra :) hade faktiskt inte kollat upp det,så tack! Ja absolut,man brukar behöva lägga till en spruta av annan sort ändå i slutet sa läkaren,men några dagar sprutfri innan fyremadelen är ju inte helt fel :)
  • Pan21

Idag gjorde jag mitt första äggplock (totalfrys), det gick över förväntan smärtmässigt och kände ytterst lite inne på sal. Det jobbigaste var nog illamåendet efteråt av det morfin man fick. Fick ut 24 ägg, de minsta blåsorna lämnade hon. Blir ytterligare en seg väntan nu till nästa måndag då vi får reda på hur många som klarade sig till frysen, är livrädd att inget kommer klara sig..

• Scasm
    Pan21 skrev 2020-10-12 19:42:57 följande:

Idag gjorde jag mitt första äggplock (totalfrys), det gick över förväntan smärtmässigt och kände ytterst lite inne på sal. Det jobbigaste var nog illamåendet efteråt av det morfin man fick. Fick ut 24 ägg, de minsta blåsorna lämnade hon. Blir ytterligare en seg väntan nu till nästa måndag då vi får reda på hur många som klarade sig till frysen, är livrädd att inget kommer klara sig..

Håller tummarna för att många klarar sig till frysen!
  • Pan21
    Scasm skrev 2020-10-12 20:17:11 följande:

Håller tummarna för att många klarar sig till frysen!

Tack snälla!
  • Scasm

Här är jag på ruvardag 3.

Lutinusen har gjort mina bröst väldigt känsliga men jag känner att jag fått in rutinen med att stoppa upp tabletten 3 ggr om dagen. Kladdet som kommer ut är mindre trevligt men man får väll stå ut.

Nästa målstolpe för mig är att få hem brevet om hur många befruktade som klarade sig till frysen förutom det 2 dagars de frös direkt. Jag har någon tanke om att det skulle kunna säga något om hur bra kvalitet mina ägg har. Att liksom få se om de överlever utanför kroppen en sväng gör det mer troligt att det jag har i mig nu skulle kunna leva fortfarande. Man blir nog lite knäpp av att vara i denna karusell :')

• Sussna85
    Pan21 skrev 2020-10-12 19:42:57 följande:

Oj det var en del de! Varför blev det totalfrys i 2 månader? Pga av antalet och risk för överstimulering,eller annat?

Då håller jag tummarna för er och att ni får många fina eskimåer till frysen Hjärta

Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020