• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • eeerica
    Scasm skrev 2020-10-14 18:33:24 följande:

RD 5 här nu.

Fortfarande inget brev från kliniken om de har fryst ner några av de 7 befruktade de odlade vidare. Jag trodde verkligen det brevet skulle ha kommit idag men tyvärr inte.

Idag har det inte varit lika mycket kramper i livmodern men brösten är fortfarande väldigt ömma. Lutinusen som gör sitt tänker jag. Däremot känner jag att jag har börjat vänja mig vid tabletterna, eller i alla fall momentet att stoppa upp dem :')

Hur går det för er andra ruvare?

Jag gjorde FET förra måndagen, så är väl på dag 10 nu...testar på lördag. Har lite illamående annars inga symptom, men det hade jag heller inte i början av min graviditet när jag fick min dotter, som är en FET. Har inga problem alls med lutinus.
  • Chajsa
    Sussna85 skrev 2020-10-14 17:49:04 följande:

Vilken ruvardag är du på? Du ruva på ett 2 dagars va? :)

Låter ju annars lite lovande med symptom!

En femdagars sedan i söndags så är på dag 4 ???? men hade dessa redan innan insättning när jag började med lutinus. Idag har jag mega-pms- känsla i hela kroppen precis som jag brukar ha vid denna tid... ställt in mig på att det inte blir något, riktigt deppig dag. Hur mår du?
  • Scasm
    Lunaymar skrev 2020-10-14 19:14:55 följande:

Hej!

Jag är på ruvardag 9 med en 3 dagars. Med lutinus 3ggr/dag. Inga symptom alls. Jag kände mycket fram till RD6-7 (ömma bröst, känslan att jag ska få mens närsom, trött, hungrig, väldigt känslig) men jag tror att det var då Ovitrelle gick ut ur kroppen. Sedan dess känner jag knappt något, bara att livmodern krampar lite då och då och jag har mardrömmar och vaknar vid samma tidpunkt varje natt (tror att det är stress här). Sedan gråter jag lite då och då för att jag inte känner av några symptom, haha. Det är galet hur påfrestande allt detta är. :(

Ruvar du på en 2dagars?

Åå, det hade jag inte ens tänkt på. Att otrivelle också kan spöka.

Vad jobbigt med mardrömmar och att du känner dig lite nere. Men kan det inte bli positivt resultat även utan symptom? Jag håller verkligen tummarna för dig!

Ja, jag ruvar på en två dagars så ska ruva i 14 dagar innan det är dags för test. När har du testdag?
  • Chajsa
    Lunaymar skrev 2020-10-14 19:14:55 följande:

Hej!

Jag är på ruvardag 9 med en 3 dagars. Med lutinus 3ggr/dag. Inga symptom alls. Jag kände mycket fram till RD6-7 (ömma bröst, känslan att jag ska få mens närsom, trött, hungrig, väldigt känslig) men jag tror att det var då Ovitrelle gick ut ur kroppen. Sedan dess känner jag knappt något, bara att livmodern krampar lite då och då och jag har mardrömmar och vaknar vid samma tidpunkt varje natt (tror att det är stress här). Sedan gråter jag lite då och då för att jag inte känner av några symptom, haha. Det är galet hur påfrestande allt detta är. :(

Ruvar du på en 2dagars?

Fy jag känner igen mig i den där bergochdalbanan, har gråtit så fort jag fått tillfälle idag. Så hemskt och påfrestande allting.
  • Scasm
    eeerica skrev 2020-10-14 19:27:44 följande:

Jag gjorde FET förra måndagen, så är väl på dag 10 nu...testar på lördag. Har lite illamående annars inga symptom, men det hade jag heller inte i början av min graviditet när jag fick min dotter, som är en FET. Har inga problem alls med lutinus.

Hoppas det symptomfria verkligen är ett symptom för att du är gravid :)
  • Sussna85
    Clemmentina skrev 2020-10-14 18:27:58 följande:
    Ja visst är det konstigt att det är så olika. Oavsett skadar det inte med extra progesteron så det ska jag propsa på nästa gång. Bim är först till helgen så jag räknar inte med mens förrän då tyvärr.

Jobbigt med mensvärken men spännande med dhea. Det har jag läst att det används i många länder. Håller tummarna för att det funkar för dina ägg.
    Ja, jag får väl erkänna att jag har tagit lite extra vid mina ruvningar ;) nå det börjar närma sig iallafall då för dig!

Ja det är ett preparat jag inte visste nått om, men jag fråga först om man kunde skriva ut kortisonet Prednisolon åt mig. Det ska kunna hjälpa vid fragmenterade ägg vad jag har läst mig till. Men hon skrev att det inte var vetenskapligt bevisat,men att hon var villig att skriva ut detta då,dhea :) Så jag hoppas så att det ska ge mina ägg en skjuts. Har nu läst om detta ämne och det låter ändå som det har hjälpt endel.
  • Sussna85
    Chajsa skrev 2020-10-14 20:33:13 följande:
    En femdagars sedan i söndags så är på dag 4 ???? men hade dessa redan innan insättning när jag började med lutinus. Idag har jag mega-pms- känsla i hela kroppen precis som jag brukar ha vid denna tid... ställt in mig på att det inte blir något, riktigt deppig dag. Hur mår du?
    Så var det ja :) Ja jag vet hur det är, bättre att inget hoppas så blir fallet lite mildare..kramarHjärta

Mår faktiskt sådär just nu, trött och håglös med en ångest som lurar runt hörnet nästan dagligen, lever med en viss panikångest som just nu är mer påtaglig. Men ska vara ledig nu med barnen från imorgon och veckan ut.
    Ska bli skönt att få fokusera på bara dom utan jobb och skola några dagar.

Försöker leva i nuet med de barn jag faktiskt har haft  tur och lyckan att få,men det är svårt just nu när så mycket annat är runt en med behandlingar,resor och en viss oro.
    Men jag brukar börja må bättre mentalt sen när nästa ivf behandling börjar,då tänds ett litet hopp i mig igen och det känns bra när man får göra nått konkret och tiden går snabbare igen Glad
    Sorry, där fick du inte bara ett "jag mår bra" utan en hel utläggningFoten i munnen
  • eeerica
    Scasm skrev 2020-10-14 20:36:40 följande:

Hoppas det symptomfria verkligen är ett symptom för att du är gravid :)

Ja man hoppas ju ;) fast jag är gravid tills på lördag iaf om inte jag börjar blöda... Skyller på lutinus att jag mår lite illa då och då, stämmer bra med tiden varje dag. Förra gången använde jag crinolegel eller vad det hette...och mådde toppen fram till 3e mån typ, då hade jag några veckors illamående.

Lycka till med din ruvning <3
  • Lunaymar
    Scasm skrev 2020-10-14 20:35:10 följande:

Åå, det hade jag inte ens tänkt på. Att otrivelle också kan spöka.

Vad jobbigt med mardrömmar och att du känner dig lite nere. Men kan det inte bli positivt resultat även utan symptom? Jag håller verkligen tummarna för dig!

Ja, jag ruvar på en två dagars så ska ruva i 14 dagar innan det är dags för test. När har du testdag?

Oja, och symtomen efterliknar graviditetssymtom. Har läst att många slutar känna av dessa ca 10-14 dagar efter att man har tagit sprutan. Så bli inte orolig om det händer dig också.

Ja, min logiska jag tänker att det inte alls är vanligt att ha så starka symptom så tidigt i graviditeten men den känslomässiga och orationella sidan tar över ganska snabbt då.

Tack! Och jag håller tummarna för dig! Testdag om en vecka och jag är livrädd. Är det din första IVF?
  • Lunaymar
    Chajsa skrev 2020-10-14 20:35:25 följande:

Fy jag känner igen mig i den där bergochdalbanan, har gråtit så fort jag fått tillfälle idag. Så hemskt och påfrestande allting.

Ja, jag gråter flera gånger varje dag. Det är så hemskt men kan inte hjälp det. Tror att alla hormoner gör oss extra känsliga.

Håller tummarna för dig!!
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020