• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Ölandstoka
    Clemmentina skrev 2020-10-12 14:42:48 följande:

Härligt att du är taggad! :) Så skönt att ni ändå har några embryon i frysen. Håller med om att det känns oroligt med Corona men tror nog de kör på om det bara går. Ska bli intressant att se om icsi gör något för oss. Ändå glad att läkaren var villig att testa något nytt. Vore lite roligt om vi fick ruva samtidigt! Håller tummarna för att de är vår tur nu.

Jag är så nervös över att få en vanlig förkylning, tänk att bli nekad bara för att man är lite snuvig. Skulle bli så frustrerad!

Ja hoppas verkligen att alla dina ägg blir befruktade nu :) Vet du när mensen borde komma?
  • eeerica
    Sussna85 skrev 2020-10-13 08:19:56 följande:
    Har oxå haft ganska tidigt testdag från min klinik,12-13 dagar från ET :)

Egentligen så spelar det väl inte så stor roll på om du testar kl 2 på natten eller 5 på morgonen. Bara kisset har legat i blåsan gärna 3-4h och att du inte druckit kopiösa mängder vätska före :D Känner du någe speciella symptom? <3
    Lite så tänkte jag också...ska dricka väldigt lite på fredag kväll då :) 
    Jag är illamående, men det kan ju lika gärna vara progynonen och/eller lutinus som spökar. Då för 5 år sen kände jag ingenting och då vart jag gravid, då använde jag crinonegel istället och fick testdag 16 dagar efter FET. Nåja, det är bara att vänta ut tiden, men det går trööögt.
    Jobbigt att blada för mycket här inne....så hur går det för dig?
  • Clemmentina
    Ölandstoka skrev 2020-10-13 09:04:56 följande:

Jag är så nervös över att få en vanlig förkylning, tänk att bli nekad bara för att man är lite snuvig. Skulle bli så frustrerad!

Ja hoppas verkligen att alla dina ägg blir befruktade nu :) Vet du när mensen borde komma?

Usch den ångesten. Isolerar mig typ under behandling!

Tog sista tabletten Provera i fredags så om det är som vanligt borde den komma senast idag. Men jag fick förmodligen ägglossning under pågående kur så nu är mensen beräknad först till helgen. Enligt bm kan den dock komma tidigare då jag åt Provera.

Gör du återföring i naturlig cykel? Ska du göra vul innan?
  • Ölandstoka
    Clemmentina skrev 2020-10-13 09:49:56 följande:

Usch den ångesten. Isolerar mig typ under behandling!

Tog sista tabletten Provera i fredags så om det är som vanligt borde den komma senast idag. Men jag fick förmodligen ägglossning under pågående kur så nu är mensen beräknad först till helgen. Enligt bm kan den dock komma tidigare då jag åt Provera.

Gör du återföring i naturlig cykel? Ska du göra vul innan?

Jag åt letrozol, vet inte vad man kallar det. Halvnaturlig :) Ska på ultraljud på fredag, ska bli skönt att höra hur det ser ut. De brukar vara duktiga på att säga när ägglossning blir ungefär.

Ska du på något besök eller så, eller startar du med sprutor när mensen kommer?
  • Enkeli
    eeerica skrev 2020-10-13 08:12:36 följande:

Hej alla kämpar här inne!!

Skulle vilja veta hur ni tänker kring graviditetstest som ju ska tas på morgonurin. Jag fick FET förra måndagen och har testdag nu på lördag, är inte det lite tidigt? Men men, mitt stora problem är att jag sover så sjukt dåligt och vaknar 2-3 gånger per natt och minst 1 gång måste jag upp och kissa allt mellan 12-04 brukar det bli. Brukar gå upp mellan 5-5.30 normalt. Är det någon som har nån som helst koll på vad jag skulle kunna räkna som morgonurin? Kl 4 är ju självklart morgon...men kl 2 vad hade ni räknat det som?

Får du positivt då så finns risken att du inte sover mer den natten ;) lycka till!!
  • eeerica
    Enkeli skrev 2020-10-13 11:40:29 följande:

Får du positivt då så finns risken att du inte sover mer den natten ;) lycka till!!

Vilket jag absolut inte har nåt emot :)

Tack!

Önskar dig lycka till imorgon! Tyckte mig se att det är dags för ET :)
  • Sussna85
    Ölandstoka skrev 2020-10-13 08:59:54 följande:

Hoppas att veckorna rullar på bra och att epidemin lugnat ner sig så att du får ruva snart :)

Tack tack <3

Ja det här med att bli lite snuvig under pågående behandling fasar jag oxå för. Men tänker om man far och tar Coronaprov som förhoppningsvis då visar negativt borde man ju få fortsätta behandling:) Här på åland ska alla med förkylningssymptom fara och testa sig. Så här iallafall är det lätt att få till. Hur är det i Sverige med det,att testas för coronan?
  • Chajsa
    Scasm skrev 2020-10-12 20:28:47 följande:

Här är jag på ruvardag 3.

Lutinusen har gjort mina bröst väldigt känsliga men jag känner att jag fått in rutinen med att stoppa upp tabletten 3 ggr om dagen. Kladdet som kommer ut är mindre trevligt men man får väll stå ut.

Nästa målstolpe för mig är att få hem brevet om hur många befruktade som klarade sig till frysen förutom det 2 dagars de frös direkt. Jag har någon tanke om att det skulle kunna säga något om hur bra kvalitet mina ägg har. Att liksom få se om de överlever utanför kroppen en sväng gör det mer troligt att det jag har i mig nu skulle kunna leva fortfarande. Man blir nog lite knäpp av att vara i denna karusell :')

Jag ruvar också, dag 2 idag. En blastocyst som sattes in i söndags samtidigt som de frös en. Fick hem brevet om ev ytterligare som klarat sig men det var ingen mer... stod inget om äggkvalitet eller annat. Jag är sjukt öm i brösten också och imorse vaknade jag kl 6 av stark mensvärksliknande smärta i äggstockarna :/ vet inte om det är från äggplocket för de sa på ultraljudet att mina äggstockar var väldigt svullna. När har du testdag? Hur hanterar du väntan, jag håller redan på att bli galen av alla tankar som snurrar? :D
  • Sussna85
    eeerica skrev 2020-10-13 09:23:53 följande:

Lite så tänkte jag också...ska dricka väldigt lite på fredag kväll då :) Jag är illamående, men det kan ju lika gärna vara progynonen och/eller lutinus som spökar. Då för 5 år sen kände jag ingenting och då vart jag gravid, då använde jag crinonegel istället och fick testdag 16 dagar efter FET. Nåja, det är bara att vänta ut tiden, men det går trööögt.

Jobbigt att blada för mycket här inne....så hur går det för dig?

Ok,hoppas hoppas och håller tummarna <3

Jo,det skrivs ju endel här :D

Jag väntar bara på att mensen ska komma om ca 3 veckor. Börjar då ivf nr 4 på en ny klinik med nytt upplägg där i Åbo. Hoppas på bättre tur och att få nått litet ägg med så bra kvalitet som vill sätta sig :) drömmen skulle oxå vara att få nån liten eskimo till frysen.
  • Clemmentina
    Ölandstoka skrev 2020-10-13 10:49:03 följande:

Jag åt letrozol, vet inte vad man kallar det. Halvnaturlig :) Ska på ultraljud på fredag, ska bli skönt att höra hur det ser ut. De brukar vara duktiga på att säga när ägglossning blir ungefär.

Ska du på något besök eller så, eller startar du med sprutor när mensen kommer?

Körde på Letrozole sist. Så skönt att slippa Progynon och Lutinus även om jag önskade Lutinus. Jag gjorde inte ens vul inför återföring då, vilket jag tyckte kändes lite jobbigt. Låter tryggt att du får göra det. :)

Startar med sprutor när mensen kommer, inget vul innan dess. Då får uppdatera hur det går!
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020