• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Enkeli
    Sussna85 skrev 2020-10-13 20:21:47 följande:

Lycka till imorgon på ET

Men åhh att du kommer ihåg, tack vad gullig du är<3
  • Sussna85
    Enkeli skrev 2020-10-13 20:43:15 följande:
    Men åhh att du kommer ihåg, tack vad gullig du är<3
    HjärtaIbland funkar minnet braSkrattande
  • eeerica
    Jagerika skrev 2020-10-13 20:25:16 följande:

Är på RD8 idag och negativt test, är det kört då? Gör FET med 5-dagars, min andra insättning! Blev gravid på första och fick då pluss på digitala redan på RD5 så jag börjar ge upp hoppet för denna omgången!! Ingen som kan komma med lite solskenshistorier? <3 :)

Ingen solskenshistoria från mig. Ett positivt test innan testdag är ju positivt, men ett negativt behöver inte vara negativt....

Jag fick FET den 5e och har testdag på lördag (samma som dig tror jag?) Lev på hoppet och förträng att du testat redan och gör testet när du ska. Det är såklart svårt, men olika mängd hcg ger olika utslag, så säkrast är ju testet när det ska tas.

Håller tummarna för dig!
  • Clemmentina
    Ölandstoka skrev 2020-10-13 16:01:59 följande:

Här får man lutinus även vid naturlig cykel. Men bara två om dagen och det är så otroligt mycket lättare att hantera. Även om det inte är det trevligaste.. :P

Skönt att veta att det bara är att börja. Här kan det velas in i det sista om man får börja en behandling eller inte pga att det är så mycket patienter.

Vill bara lyckas nu, hoppas så att det är vår tur den här gången!

Tänk vad olika det kan vara. Jag tror det är bra med extra progesteron. Trots att min läkare hävdar något annat. ;) Två gånger om dagen låter hanterbart ändå.

Jo det är bra! De försöker ta de som är planerade här även om de sagt att det kan ske snabba ändringar. Vi är inbokade för äggplock om ett par veckor om nu bara mensen kommer. Har haft mensvärk ett tag nu så den kan liksom lika gärna bara komma nu. Håller också tummarna för att det är vår tur nu!
  • Sussna85
    Clemmentina skrev 2020-10-14 08:26:56 följande:

Tänk vad olika det kan vara. Jag tror det är bra med extra progesteron. Trots att min läkare hävdar något annat. ;) Två gånger om dagen låter hanterbart ändå.

Jo det är bra! De försöker ta de som är planerade här även om de sagt att det kan ske snabba ändringar. Vi är inbokade för äggplock om ett par veckor om nu bara mensen kommer. Har haft mensvärk ett tag nu så den kan liksom lika gärna bara komma nu. Håller också tummarna för att det är vår tur nu!

Ja väldigt olika med hur de skriver ut progesteron,både mellan kliniker och läkare. Första läkaren på Aurakliniken skrev ut vanlig Lutinus,vid ett annat ÄP med annan läkare fick jag Lugesteron 200 mg×3/dag...

Och nu på nya kliniken ska jag ta Cyclogest 400 mg×2/dag.

Hoppas mensen dyker upp snarast!

Jag har konstig mensvärk men är bara på cd 8-9 typ...men har fått utskrivet DHEA för att förhoppningsvis få bättre äggkvalitet,kanske det som spökar...
  • Ölandstoka
    Clemmentina skrev 2020-10-14 08:26:56 följande:

Det är så konstigt hur man kan längta så otroligt efter mens ibland. Hoppas iaf att det blir den sista på läääänge :)
  • Sussna85
    Jagerika skrev 2020-10-13 20:25:16 följande:

Är på RD8 idag och negativt test, är det kört då? Gör FET med 5-dagars, min andra insättning! Blev gravid på första och fick då pluss på digitala redan på RD5 så jag börjar ge upp hoppet för denna omgången!! Ingen som kan komma med lite solskenshistorier? <3 :)

Ingen positivt historia från mig heller tyvärr. Men kört är det inte för dig ännu tror jag <3

De säger ju att det kan ta 1-2 dagar för en blastocyst att implantera :) så då är ju inte hcg kanske så högt ännu för dig.
  • Chajsa
    Enkeli skrev 2020-10-13 18:38:25 följande:

Vad har du för symtom med lutinus? Jag känner typ inget av det.. kladd såklart!

Jätteömma bröst, värk i livmodern, humörsvängningar, trötthet på ett sätt jag inte är van vid. Idag fick jag mina helt vanliga pms- känningar så tvivlar på att det gått vägen denna gång :( när har du testdag?
  • Chajsa
    Chajsa skrev 2020-10-14 10:45:16 följande:

Jätteömma bröst, värk i livmodern, humörsvängningar, trötthet på ett sätt jag inte är van vid. Idag fick jag mina helt vanliga pms- känningar så tvivlar på att det gått vägen denna gång :( när har du testdag?

Eller just det du har ET idag? Lycka till!!! <3
  • Chajsa
    Chajsa skrev 2020-10-14 10:45:16 följande:

Enkeli skrev 2020-10-13 18:38:25 följande:

Vad har du för symtom med lutinus? Jag känner typ inget av det.. kladd såklart!

Eller just det du har ET idag? Lycka till!!! <3

Är så dålig på att posta i rätt tråd, råkade nyss skicka meddelande till mig själv haha! Hoppas detta når dig.
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020