• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Jagerika
    eeerica skrev 2020-10-14 08:06:46 följande:

Ingen solskenshistoria från mig. Ett positivt test innan testdag är ju positivt, men ett negativt behöver inte vara negativt....

Jag fick FET den 5e och har testdag på lördag (samma som dig tror jag?) Lev på hoppet och förträng att du testat redan och gör testet när du ska. Det är såklart svårt, men olika mängd hcg ger olika utslag, så säkrast är ju testet när det ska tas.

Håller tummarna för dig!

Mensen kom sent igår så det va som jag trodde tyvärr! :(
  • eeerica
    Jagerika skrev 2020-10-14 11:14:43 följande:

Åh så tråkigt!!! Beklagar verkligen.
  • Sussna85
    Jagerika skrev 2020-10-14 11:14:43 följande:

Så tråkigt att höra :( <3 kramar till dig!
  • Enkeli
    Chajsa skrev 2020-10-14 10:50:42 följande:

Eller just det du har ET idag? Lycka till!!! <3

Är så dålig på att posta i rätt tråd, råkade nyss skicka meddelande till mig själv haha! Hoppas detta når dig.

Tack.. alldeles snart har jag ET. Pirrigt!
  • Sussna85
    Enkeli skrev 2020-10-14 14:30:36 följande:

Tack.. alldeles snart har jag ET. Pirrigt!

Hur gick det? :)
  • Sussna85
    Chajsa skrev 2020-10-14 10:45:16 följande:

Jätteömma bröst, värk i livmodern, humörsvängningar, trötthet på ett sätt jag inte är van vid. Idag fick jag mina helt vanliga pms- känningar så tvivlar på att det gått vägen denna gång :( när har du testdag?

Vilken ruvardag är du på? Du ruva på ett 2 dagars va? :)

Låter ju annars lite lovande med symptom!
  • Clemmentina
    Sussna85 skrev 2020-10-14 08:45:13 följande:

Ja väldigt olika med hur de skriver ut progesteron,både mellan kliniker och läkare. Första läkaren på Aurakliniken skrev ut vanlig Lutinus,vid ett annat ÄP med annan läkare fick jag Lugesteron 200 mg×3/dag...

Och nu på nya kliniken ska jag ta Cyclogest 400 mg×2/dag.

Hoppas mensen dyker upp snarast!

Jag har konstig mensvärk men är bara på cd 8-9 typ...men har fått utskrivet DHEA för att förhoppningsvis få bättre äggkvalitet,kanske det som spökar...

Ja visst är det konstigt att det är så olika. Oavsett skadar det inte med extra progesteron så det ska jag propsa på nästa gång. Bim är först till helgen så jag räknar inte med mens förrän då tyvärr.

Jobbigt med mensvärken men spännande med dhea. Det har jag läst att det används i många länder. Håller tummarna för att det funkar för dina ägg.
  • Clemmentina
    Ölandstoka skrev 2020-10-14 09:09:49 följande:

Det är så konstigt hur man kan längta så otroligt efter mens ibland. Hoppas iaf att det blir den sista på läääänge :)

Hahaha, precis så! Inte något jag brukar längta efter men nu hoppas vi att både du och jag slipper tant röd på något år eller så.
  • Scasm

RD 5 här nu.

Fortfarande inget brev från kliniken om de har fryst ner några av de 7 befruktade de odlade vidare. Jag trodde verkligen det brevet skulle ha kommit idag men tyvärr inte.

Idag har det inte varit lika mycket kramper i livmodern men brösten är fortfarande väldigt ömma. Lutinusen som gör sitt tänker jag. Däremot känner jag att jag har börjat vänja mig vid tabletterna, eller i alla fall momentet att stoppa upp dem :')

Hur går det för er andra ruvare?

• Lunaymar
    Scasm skrev 2020-10-14 18:33:24 följande:

RD 5 här nu.

Fortfarande inget brev från kliniken om de har fryst ner några av de 7 befruktade de odlade vidare. Jag trodde verkligen det brevet skulle ha kommit idag men tyvärr inte.

Idag har det inte varit lika mycket kramper i livmodern men brösten är fortfarande väldigt ömma. Lutinusen som gör sitt tänker jag. Däremot känner jag att jag har börjat vänja mig vid tabletterna, eller i alla fall momentet att stoppa upp dem :')

Hur går det för er andra ruvare?

Hej!

Jag är på ruvardag 9 med en 3 dagars. Med lutinus 3ggr/dag. Inga symptom alls. Jag kände mycket fram till RD6-7 (ömma bröst, känslan att jag ska få mens närsom, trött, hungrig, väldigt känslig) men jag tror att det var då Ovitrelle gick ut ur kroppen. Sedan dess känner jag knappt något, bara att livmodern krampar lite då och då och jag har mardrömmar och vaknar vid samma tidpunkt varje natt (tror att det är stress här). Sedan gråter jag lite då och då för att jag inte känner av några symptom, haha. Det är galet hur påfrestande allt detta är. :(

Ruvar du på en 2dagars?
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020