• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • eeerica
    Sussna85 skrev 2020-10-13 12:55:17 följande:

Ok,hoppas hoppas och håller tummarna <3

Jo,det skrivs ju endel här :D

Jag väntar bara på att mensen ska komma om ca 3 veckor. Börjar då ivf nr 4 på en ny klinik med nytt upplägg där i Åbo. Hoppas på bättre tur och att få nått litet ägg med så bra kvalitet som vill sätta sig :) drömmen skulle oxå vara att få nån liten eskimo till frysen.

Just det ja! Jag håller tummar och tår för er :)
  • Sussna85
    eeerica skrev 2020-10-13 13:55:19 följande:

Just det ja! Jag håller tummar och tår för er :)

Tack<3
  • Scasm
    Chajsa skrev 2020-10-13 12:48:03 följande:

Jag ruvar också, dag 2 idag. En blastocyst som sattes in i söndags samtidigt som de frös en. Fick hem brevet om ev ytterligare som klarat sig men det var ingen mer... stod inget om äggkvalitet eller annat. Jag är sjukt öm i brösten också och imorse vaknade jag kl 6 av stark mensvärksliknande smärta i äggstockarna :/ vet inte om det är från äggplocket för de sa på ultraljudet att mina äggstockar var väldigt svullna. När har du testdag? Hur hanterar du väntan, jag håller redan på att bli galen av alla tankar som snurrar? :D

Spännande, då har vi bara 2 dagar mellan våra insättningar med 2 dagars. Håller tummarna för oss båda två!

Än så länge har jag inte fått något brev med om de som de odlade vidare på har klarat sig men jag hoppas. Jag känner också något där nere men tänker att det är lutinusen som gör att det känns något, det ska vara en biverkning med att livmodern kan krampar lite. Jag vågar absolut inte hoppas på att det är något annat :')

Väntan är faktiskt ganska jobbig tycker jag också. Men tack och lov så har jag ett jobb där det händer 1000 saker samtidigt så under dagarna går det ganska fort. Det är under kvällarna som det blir segt och jag ältar en del för mig själv.

Jag har testdag den 24/10 men ska definitivt tjuvtestade tidigare. Tänker ta ett testa tidigt på fredag 16/10 och sen eventuellt ett till på måndagen.

När har du testdag?
  • Ölandstoka
    Sussna85 skrev 2020-10-13 12:43:12 följande:

Tack tack <3

Ja det här med att bli lite snuvig under pågående behandling fasar jag oxå för. Men tänker om man far och tar Coronaprov som förhoppningsvis då visar negativt borde man ju få fortsätta behandling:) Här på åland ska alla med förkylningssymptom fara och testa sig. Så här iallafall är det lätt att få till. Hur är det i Sverige med det,att testas för coronan?

Det har varit lite luddigt hur man ska göra men rekommendationen är att testa sig vid symptom. Men jag vet inte vad som händer om man skulle vara förkyld och testa neg, jag får inte komma till jobbet då iaf. Hoppas att vi håller oss friska! :)
  • Ölandstoka
    Clemmentina skrev 2020-10-13 13:23:08 följande:

Körde på Letrozole sist. Så skönt att slippa Progynon och Lutinus även om jag önskade Lutinus. Jag gjorde inte ens vul inför återföring då, vilket jag tyckte kändes lite jobbigt. Låter tryggt att du får göra det. :)

Startar med sprutor när mensen kommer, inget vul innan dess. Då får uppdatera hur det går!

Här får man lutinus även vid naturlig cykel. Men bara två om dagen och det är så otroligt mycket lättare att hantera. Även om det inte är det trevligaste.. :P

Skönt att veta att det bara är att börja. Här kan det velas in i det sista om man får börja en behandling eller inte pga att det är så mycket patienter.

Vill bara lyckas nu, hoppas så att det är vår tur den här gången!
  • Chajsa
    Scasm skrev 2020-10-13 14:57:59 följande:

Spännande, då har vi bara 2 dagar mellan våra insättningar med 2 dagars. Håller tummarna för oss båda två!

Än så länge har jag inte fått något brev med om de som de odlade vidare på har klarat sig men jag hoppas. Jag känner också något där nere men tänker att det är lutinusen som gör att det känns något, det ska vara en biverkning med att livmodern kan krampar lite. Jag vågar absolut inte hoppas på att det är något annat :')

Väntan är faktiskt ganska jobbig tycker jag också. Men tack och lov så har jag ett jobb där det händer 1000 saker samtidigt så under dagarna går det ganska fort. Det är under kvällarna som det blir segt och jag ältar en del för mig själv.

Jag har testdag den 24/10 men ska definitivt tjuvtestade tidigare. Tänker ta ett testa tidigt på fredag 16/10 och sen eventuellt ett till på måndagen.

När har du testdag?

Håller verkligen tummarna för oss! <3 vågar inte hoppas på någonting, förstår inte hur jag skulle kunna urskilja några graviditetstecken då lutinus har satt hela kroppen ur spel! Har testdag 27/10, såå länge! Men kanske testa om nån vecka ändå. Tycker också kvällarna är värst, ligger och läser o läser o läser om ivf och andras upplevelser- inte bra! Uppdatera hur det går! :)
  • Enkeli
    Chajsa skrev 2020-10-13 18:07:23 följande:

Håller verkligen tummarna för oss! <3 vågar inte hoppas på någonting, förstår inte hur jag skulle kunna urskilja några graviditetstecken då lutinus har satt hela kroppen ur spel! Har testdag 27/10, såå länge! Men kanske testa om nån vecka ändå. Tycker också kvällarna är värst, ligger och läser o läser o läser om ivf och andras upplevelser- inte bra! Uppdatera hur det går! :)

Vad har du för symtom med lutinus? Jag känner typ inget av det.. kladd såklart!
  • Sussna85
    Enkeli skrev 2020-10-13 18:38:25 följande:
    Vad har du för symtom med lutinus? Jag känner typ inget av det.. kladd såklart!
    Lycka till imorgon på ET Hjärta
  • Jagerika

Är på RD8 idag och negativt test, är det kört då? Gör FET med 5-dagars, min andra insättning! Blev gravid på första och fick då pluss på digitala redan på RD5 så jag börjar ge upp hoppet för denna omgången!! Ingen som kan komma med lite solskenshistorier? <3 :)

• Sussna85
    Ölandstoka skrev 2020-10-13 15:55:25 följande:
    Det har varit lite luddigt hur man ska göra men rekommendationen är att testa sig vid symptom. Men jag vet inte vad som händer om man skulle vara förkyld och testa neg, jag får inte komma till jobbet då iaf. Hoppas att vi håller oss friska! :)
    Ja jag känner att det är mycket som är lite luddigt med rekommendationer och bestämmelser i detta med coronanObestämd
    Vi får inte heller komma med förkylninssymtom till jobbet,jobbar som närvårdare. Eller,nu får vi komma när symtomen har klingat av ordentligt, och med negativt prov

Men jo,hoppas alla håller sig friska här i tråden!Hjärta
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020