• Anonym (desperata män)

Varför är män så desperata?

Nu är jag själv kille men jag förstår inte riktigt hur andra killar tänker. Jag har aldrig känt nåt stort behov att hitta partner eller att ha sex, däremot andra killar verkar vara helt besatt av detta att de till och med skiter i att ställa krav eller att de rent sagt skämmer ut sig själva. 
    Man behöver bara titta på dejtingsappar, tjejer behöver inte ens aktivt söka efter män utan männen skickar redan hundratals meddelandet till dem. Killar swiper höger på vem som helst. Vissa killar betalar till och med för särskilda dejtningsappar, där de luras på pengar av chattoperatörer i hopp på att få napp. Man skäms ju nästan att vara kille när man ser hur desperata andra killar är, jag skulle nästan kunna kalla dem för patestiska.
    Jag undrar hur ni kvinnor ser på detta, är desperata killar avtändande?

• Svar på tråden Varför är män så desperata?
  • Anonym (Glenn Medeiros)

Det här snacket om "dejtingmarknaden" är ganska märkligt egentligen. Det är klart som fan att du framstår som billig och desperat om du lägger ut dig själv på annons. Skaffa dig ett liv i stället, så kommer du träffa kvinnor. Var social, prata med människor, var framgångsrik. Klarar du inte av det så har du anledning att vara desperat, och då kanske det är en framkomlig strategi att ragga främlingar på nätet och hoppas på att få knulla någon som är tillräckligt desperat för bekräftelse.

• Anonym (G)

För att de är testosteronfyllda.

• Anonym (Desperat(?))

Har man aldrig hittat någon som vill ha en relation med en, aldrig haft sex med någon annan än fröken höger, blivit nobbad pga oerfarenhet, knappt ens lyckas få gå ut med en kvinna, ja då är det väl inte så j konstigt om man börjar känna en viss desperation? Att det inte hjälper är en annan sak.

• Anonym (G)
    Anonym (Desperat(?)) skrev 2020-08-25 17:17:01 följande:

Har man aldrig hittat någon som vill ha en relation med en, aldrig haft sex med någon annan än fröken höger, blivit nobbad pga oerfarenhet, knappt ens lyckas få gå ut med en kvinna, ja då är det väl inte så j konstigt om man börjar känna en viss desperation? Att det inte hjälper är en annan sak.

Fast tråden syftar i huvudsak på män som inte är oskulder. Många män som får sex hur lätt som helst är ändå desperata efter mer, det är något speciellt med den manliga sexualiteten, de vill sprida sin säd till så många kvinnor som möjligt och det är biologiskt.
  • Anonym (Desperat(?))
    Anonym (G) skrev 2020-08-25 18:21:44 följande:

Fast tråden syftar i huvudsak på män som inte är oskulder. Många män som får sex hur lätt som helst är ändå desperata efter mer, det är något speciellt med den manliga sexualiteten, de vill sprida sin säd till så många kvinnor som möjligt och det är biologiskt.

Det kanske stämmer, såg det främst ur egen synvinkel.
  • Pippo06

Jag är man själv och vad jag fått berättat för mig,är att en stor del män gör ett generalfel när de väl får till en dejt. De pratar bara om sig själva tydlige. Ställer tydligen inga frågor eller visar intresse för den de dejtar. Som en gammal nasare som bara maler på. Vanligaste synpunkten man får från kvinnor. Skulle tro att desperationen gör att de bara skall sälja in sig till varje pris, men går förtvivlat fel.

Dessutom så är min erfarenhet att kvinnor gillar lite mystiska män som håller inne med en del i början? Man ger lite grann vid träffen, men inte mer. Låt kvinnan ställa frågor till dig om dig istället helt enkelt.

• Bjoer
    Pippo06 skrev 2020-08-26 08:04:21 följande:

Jag är man själv och vad jag fått berättat för mig,är att en stor del män gör ett generalfel när de väl får till en dejt. De pratar bara om sig själva tydlige. Ställer tydligen inga frågor eller visar intresse för den de dejtar. Som en gammal nasare som bara maler på. Vanligaste synpunkten man får från kvinnor. Skulle tro att desperationen gör att de bara skall sälja in sig till varje pris, men går förtvivlat fel.

Dessutom så är min erfarenhet att kvinnor gillar lite mystiska män som håller inne med en del i början? Man ger lite grann vid träffen, men inte mer. Låt kvinnan ställa frågor till dig om dig istället helt enkelt.

Precis. "Always leave them wanting more."
  • farman

Därför att det är ett enormt överkott av män sedan Regerigen släppte in mest flyktingmän.

• Anonym (Tuppis)
    farman skrev 2020-08-26 09:54:31 följande:

Därför att det är ett enormt överkott av män sedan Regerigen släppte in mest flyktingmän.

Fast det jämnar ut sig med råge när män gör sig oattraktiva genom att uttala sig flyktingfientligt
  • Anonym (Urk)
    farman skrev 2020-08-26 09:54:31 följande:

Ska vi gå igenom det igen? Ja det har kommit hit fler män som flyktingar. MEN under 2019 invandrade 115805 människor till Sverige, 54079 st var kvinnor och 61726 st var män. Under 2019 utvandrade också 47718 människor ifrån Sverige. 22417 kvinnor och 25301 män. Så under 2019 ökade befolkningen med ca 4700 mer män än kvinnor, genom invandring. Men det föddes också ca 3500 fler pojkar än flickor under 2019 i Sverige. Dock dog ca 700 fler kvinnor än män.

Det ger oss dock en ökning på ca 7500 fler män än kvinnor under 2019 sammanlagt. Är det invandringens fel också att det föddes fler män än kvinnor?
Svar på tråden Varför är män så desperata?