• Anonym (desperata män)

Varför är män så desperata?

Nu är jag själv kille men jag förstår inte riktigt hur andra killar tänker. Jag har aldrig känt nåt stort behov att hitta partner eller att ha sex, däremot andra killar verkar vara helt besatt av detta att de till och med skiter i att ställa krav eller att de rent sagt skämmer ut sig själva. 
    Man behöver bara titta på dejtingsappar, tjejer behöver inte ens aktivt söka efter män utan männen skickar redan hundratals meddelandet till dem. Killar swiper höger på vem som helst. Vissa killar betalar till och med för särskilda dejtningsappar, där de luras på pengar av chattoperatörer i hopp på att få napp. Man skäms ju nästan att vara kille när man ser hur desperata andra killar är, jag skulle nästan kunna kalla dem för patestiska.
    Jag undrar hur ni kvinnor ser på detta, är desperata killar avtändande?

• Svar på tråden Varför är män så desperata?
  • Anonym (Fula,män som är utanför)
    Sogol skrev 2020-08-16 23:13:40 följande:

Well det finns ju gott om fuckboys som knullar runt och charmar trosorna av tjejer på löpande band. De är inte direkt kända för sin goda kvinnosyn. De är inte desperata heller eftersom de får ofta ligga.

Så alla män behöver inte vara desperata.Antingen är dom lyckligt gifta sen 40 år tillbaka eller är dom trevliga med ok utseende.
  • Sogol
    Anonym (Fula,män som är utanför) skrev 2020-08-17 21:47:14 följande:
    Så alla män behöver inte vara desperata.Antingen är dom lyckligt gifta sen 40 år tillbaka eller är dom trevliga med ok utseende.
    Nej så är det. Män som är utanför har ofta svårt att passa in i sociala sammanhang. Har man INTJ personlighet så tillhör man en väldigt liten minoritet, och kan ha svårt att hitta likasinnande. Medan de med extroverta personlighetsdrag kan passa in i nästan vilket socialt sammanhang som helst. 
  • Anonym (Fula,män som är utanför)
    Sogol skrev 2020-08-18 00:31:47 följande:

Nej så är det. Män som är utanför har ofta svårt att passa in i sociala sammanhang. Har man INTJ personlighet så tillhör man en väldigt liten minoritet, och kan ha svårt att hitta likasinnande. Medan de med extroverta personlighetsdrag kan passa in i nästan vilket socialt sammanhang som helst. 

Spelar ingen roll,det finns gott om män som inte är desperata.Vi kvinnor duger inte liksom.
  • Anonym (ManAvRättaVirket)
    Anonym (Pelle) skrev 2020-08-17 16:22:20 följande:
    Kvinnor tittar även mycket på hur andra kvinnor väljer.

Jag har tex många gånger fått frågor om hur om tidigare förhållanden och hur långa som varit på dejtingsidor. De vill ha någon form av bekräftelse från andra kvinnor att den här mannen är beprövad känns det som...

Själv tycker jag inte att antalet förhållanden och längd säger så mycket egentligen
    En man måste vara godkänd av andra kvinnor, först då är han intressant. Helst ska han vara gift, då är han MYCKET intressant.
    Anonym (ManAvRättaVirket) skrev 2020-08-18 08:01:58 följande:
    En man måste vara godkänd av andra kvinnor, först då är han intressant. Helst ska han vara gift, då är han MYCKET intressant.
    Det är också därför kvinnor väljer bort oskulder.
  • Anonym (Urk)
    Anonym (ManAvRättaVirket) skrev 2020-08-18 08:01:58 följande:

Anonym (ManAvRättaVirket) skrev 2020-08-18 08:05:55 följande:

För en del kanske, men det är ingen anmäl regel.

Ingen av mina väninnor har gift sig med någon som vi andra "godkänt". Min man va 22 år och oskuld när vi träffades (va dessutom arbetslös och bodde hos sin farbror, hade dock ambitioner, motivation och driv), min mans kusin va 25 år och oskuld när han träffa sin fru.
    Anonym (Urk) skrev 2020-08-18 09:15:42 följande:
    Anonym (ManAvRättaVirket) skrev 2020-08-18 08:05:55 följande:

För en del kanske, men det är ingen anmäl regel.

Ingen av mina väninnor har gift sig med någon som vi andra "godkänt". Min man va 22 år och oskuld när vi träffades (va dessutom arbetslös och bodde hos sin farbror, hade dock ambitioner, motivation och driv), min mans kusin va 25 år och oskuld när han träffa sin fru.
    Ni tillhör en minoritet.
  • Anonym (Urk)
    Anonym (ManAvRättaVirket) skrev 2020-08-18 09:22:47 följande:

Ni tillhör en minoritet.

Nej det gör vi inte.
  • Bjoer
    Anonym (Urk) skrev 2020-08-17 21:37:29 följande:
    Kvinnor har också rätt att bli hörda och respekterade. Det är ett stort jävla problem när män sitter och säger att kvinnor bara påstår att dom inte gillar att bli jagade, vilket då betyder att kvinnor egentligen inte menar det så det är bara för män att fortsätta.
    Ingen har rätt att bli hörd eller respekterad. Det betyder inte att det inte är ett problem när andra påstår vad ni egentligen tycker (även om du inte kan hävda att du vet vad andra kvinnor tycker mer än vad män kan hävda det). Men när man kommer och säger "Vilken rätt har du att ha åsikter..." då är man ute på jävligt djupt vatten.
  • Friger
    Sogol skrev 2020-08-16 23:13:40 följande:
    Well det finns ju gott om fuckboys som knullar runt och charmar trosorna av tjejer på löpande band. De är inte direkt kända för sin goda kvinnosyn. De är inte desperata heller eftersom de får ofta ligga.
    Nä, vem tusan har sagt att kvinnor alltid gör bra val när det gäller män? Att man är falsk, ett svin, ett rövhål, lögnaktig, otrogen, och fördärvlig i största allmänhet brukar inte vara något problem. Lova bot och bättring. Tack vare dig har jag skådat ljuset!

Man får akta sig för att vara en självömkande avundsjuk tråkmåns bara. Vem  orkar lyssna sig igenom en predikan om hur den perfekta människan ska leva under varje dejt?
Svar på tråden Varför är män så desperata?