• Anonym (desperata män)

Varför är män så desperata?

Nu är jag själv kille men jag förstår inte riktigt hur andra killar tänker. Jag har aldrig känt nåt stort behov att hitta partner eller att ha sex, däremot andra killar verkar vara helt besatt av detta att de till och med skiter i att ställa krav eller att de rent sagt skämmer ut sig själva. 
    Man behöver bara titta på dejtingsappar, tjejer behöver inte ens aktivt söka efter män utan männen skickar redan hundratals meddelandet till dem. Killar swiper höger på vem som helst. Vissa killar betalar till och med för särskilda dejtningsappar, där de luras på pengar av chattoperatörer i hopp på att få napp. Man skäms ju nästan att vara kille när man ser hur desperata andra killar är, jag skulle nästan kunna kalla dem för patestiska.
    Jag undrar hur ni kvinnor ser på detta, är desperata killar avtändande?

• Svar på tråden Varför är män så desperata?
  • Anonym (Desperat(?))
    farman skrev 2020-08-26 09:54:31 följande:

Därför att det är ett enormt överkott av män sedan Regerigen släppte in mest flyktingmän.

Känner du dig utkonkurrerad av flyktingmän? Wow, det är få kvinnor som ens är intresserade av dem så varför tror du det är de som ligger bakom konkurrensen?
  • Anonym (Fyluren)
    Pippo06 skrev 2020-08-26 08:04:21 följande:

Jag är man själv och vad jag fått berättat för mig,är att en stor del män gör ett generalfel när de väl får till en dejt. De pratar bara om sig själva tydlige. Ställer tydligen inga frågor eller visar intresse för den de dejtar. Som en gammal nasare som bara maler på. Vanligaste synpunkten man får från kvinnor. Skulle tro att desperationen gör att de bara skall sälja in sig till varje pris, men går förtvivlat fel.

Dessutom så är min erfarenhet att kvinnor gillar lite mystiska män som håller inne med en del i början? Man ger lite grann vid träffen, men inte mer. Låt kvinnan ställa frågor till dig om dig istället helt enkelt.

På sistnämnda stycket, en kille som stjälper ur sig allting på dejten och sina synder/sorger är tyvärr starka kännetecken på dålig självkänsla. Men precis som någon ovan här i tråden finns det faktiskt de herrar som BABBLAR bort dejten bara, helt enkelt. Man skall känna sig trygg i den man är och visa sig för den man är så är en personlighet att vara chattrig, ja då är det så.

Det som däremot blir fel i dejting världen och skapar en hets hos herrar är att de förväntas uppfylla massor med krav o förväntningar. Drömmar och mål stuvas om fullständigt och när dejting världen alltmer tar över livet förlorar man sig självt och skapar en deppression och desperation.

Därav är dejting en oerhörd skum verksamhet; Vad fasen vill man med alltet egentligen?!?! Sure, är man en snusmumrik boendes hemma hos mamma och inte vet vad klockan är för å kunna vakna fattar man väl att en rejäl kick/influens behövs!

Kruxet är när fullt normala herrar med bra förutsättningar för ett underbart liv inluras i att ställa om sina mål fullkomligt i livet, gör det definitivt inte lättare om någon har en diagnos.

Jag tycker vi som samhälle borde ta upp att dejting världen har tagit över mångas liv och borde hälsomässigt & socialt prioriteras, någonting är verkligen off idag! Sergels torgs krogar har invaderat vardera svensk hem och nu står portvakten framför nyllet på dig och vill se dig på hans lista 24/7... Filosofi det sista :D
  • Anonym (Skillnad)

Därför att det är ett enormt överkott av män sedan Regerigen släppte in mest flyktingmän.

Statistik från december 2019:
    Antal kvinnor i Sverige: 5 131 775
    Antal män i Sverige: 5 195 814

Visa gärna var detta "enorma överskott" finns någonstans.
  • Anonym (Lena)
    Anonym (Skillnad) skrev 2020-08-26 22:31:13 följande:

Statistik från december 2019:

Antal kvinnor i Sverige: 5 131 775

Antal män i Sverige: 5 195 814

Visa gärna var detta "enorma överskott" finns någonstans.
    Tror överskottet bara finns där farman bor och därför är han extra utsatt =)
  • Anonym (Lilo)

Om du slutar gå på SDs möten så finns det fler kvinnor i andra sammanhang...Drömmer
  • farman
    Anonym (Desperat(?)) skrev 2020-08-26 13:21:02 följande:
    Känner du dig utkonkurrerad av flyktingmän? Wow, det är få kvinnor som ens är intresserade av dem så varför tror du det är de som ligger bakom konkurrensen?
    Såklart jag och många andra män gör.
    Betala deras uppehälle dessutom.
    Dom slår ihjäl oss om vi skulle uppvakta deras kvinnor i deras länder samt i Sverige.
    Dom är inte intresserade ens av männen dom måste tvingas gifta sig med.
    Men är du kvinna är det mycket män att välja på nu så välja och vraka. Men jag vill inte betala.
  • farman
    Anonym (Tuppis) skrev 2020-08-26 09:59:29 följande:
    Fast det jämnar ut sig med råge när män gör sig oattraktiva genom att uttala sig flyktingfientligt
    Det är det som gör oss attraktiva annars skulle vi vara en bunt mesar som Löfven.
  • farman
    Anonym (Urk) skrev 2020-08-26 12:43:03 följande:
    Ska vi gå igenom det igen? Ja det har kommit hit fler män som flyktingar. MEN under 2019 invandrade 115805 människor till Sverige, 54079 st var kvinnor och 61726 st var män. Under 2019 utvandrade också 47718 människor ifrån Sverige. 22417 kvinnor och 25301 män. Så under 2019 ökade befolkningen med ca 4700 mer män än kvinnor, genom invandring. Men det föddes också ca 3500 fler pojkar än flickor under 2019 i Sverige. Dock dog ca 700 fler kvinnor än män.

Det ger oss dock en ökning på ca 7500 fler män än kvinnor under 2019 sammanlagt. Är det invandringens fel också att det föddes fler män än kvinnor?
    Dravel och dumheter.
  • Anonym (Urk)
    farman skrev 2020-08-30 09:54:36 följande:

Dravel och dumheter.

Nej. Det är du som sprider dumheter. I Sverige finns det i dag runt 60000 fler män än kvinnor, så nått otroligt överflöd av män finns inte.
  • Carolatom07
    Anonym (Fyluren) skrev 2020-08-24 22:56:47 följande:

Det spiller över på båda sidor, har chattat med tjejer som vart desperata på chatt form OCH på dejt. Är något man märker fort, bästa dejten är när man verkligen låter det ta sin tid säg 2-6 månader av div samtal men det kräver att båda verkligen hänger i, tjejer känns rätt så kassa på detta.

Hur som till ämnet, män har ett högre sexuellt driv, sorry det bara är så biologiskt kära bro's! Tjejer kör med en rejäl kommandocentral på dejtingsajter så blir inte mer än "hej kul, vad gör du nu?", tyst 2 dygn,"vad roligt :)" så om detta inte frustrerar killar så vet jag inte alls faktiskt?!

Lösningen för killar och slippa ekorrhjulet tinder etc är å sätta ett mål i livet och jobba mot det. Dejter känns som att de försöker omdefinera målen hela tiden så pass att självkänslan tok dyker så.

Ja, många av dessa män verkar sakna både intressen och ambitioner. De lägger allt fokus på att hitta en kvinna och allt annat blir då ointressant för dem. Jag har väl också varit desperat i perioder, men det är nog mycket som en del säger, att det är först när man lägger ner jakten och fokuserar på att komma framåt i livet och utvecklas som individ, och har en mer avslappnad attityd och tillåter sig att "bara vara" som saker händer.

• Anonym (Ej_desperat)

För att många män kanske tror att deras egenvärde är avhängigt av om de lyckas få en partner eller inte. Män som tvivlar på sin manliga attraktionskraft kan få den bekräftad om han hittar någon att inleda något med eller bara för sex.

Ja, män är lite patetiska på det sättet, det är ju bättre att de lär sig bygga upp en manlig självkänsla INNAN de börjar dejta,

Svar på tråden Varför är män så desperata?