• Anonym (desperata män)

Varför är män så desperata?

Nu är jag själv kille men jag förstår inte riktigt hur andra killar tänker. Jag har aldrig känt nåt stort behov att hitta partner eller att ha sex, däremot andra killar verkar vara helt besatt av detta att de till och med skiter i att ställa krav eller att de rent sagt skämmer ut sig själva. 
    Man behöver bara titta på dejtingsappar, tjejer behöver inte ens aktivt söka efter män utan männen skickar redan hundratals meddelandet till dem. Killar swiper höger på vem som helst. Vissa killar betalar till och med för särskilda dejtningsappar, där de luras på pengar av chattoperatörer i hopp på att få napp. Man skäms ju nästan att vara kille när man ser hur desperata andra killar är, jag skulle nästan kunna kalla dem för patestiska.
    Jag undrar hur ni kvinnor ser på detta, är desperata killar avtändande?

• Svar på tråden Varför är män så desperata?
  • Anonym (Han Solo)
    Anonym (fake) skrev 2020-08-16 14:43:06 följande:

Denna video säger ju ingenting om det egentliga mötena och hur många som skulle fullfölja experimentet. Killar på dejtingsidor vill sällan träffas men chattar gärna för att slå ihjäl lite tid och få bekräftelse.

Men herregud så många mycket snygga killar det finns i Los Angeles än Sverige!!!

Jag brukar köra tinder nära norska gränsen. Norska kvinnor knäcker svenskorna varje dag utseendemässigt. Att majoriteten älskar att gå på tur är inte heller någon nackdel.
  • Sogol
    Anonym (¥¥¥) skrev 2020-08-16 12:06:10 följande:

Usch! Därför är det så jävla svårt som kvinna att sålla ut vem som är en bra, vettig kille med seriöst intresse att satsa på från grisar som skulle betala för att ligga med precis vem som helst. Männen skulle säkert till och med BETALAT för att ligga med fakeprofilen om hon fanns, är min cyniska slutsats.

Så är det. Men män har ju i alla tider försökt charma trosorna av kvinnor. Men det är nog bra att ni använder både hjärtat och hjärnan när män stöter på er. Men det handlar ju om tillgång och efterfrågan. Kvinnor har blivit mer kräsna nu när de är självständiga. Då ökar efterfrågan på kvinnor. Vilket gör att män blir mer desperata. Jag säger inte att detta är fel. Utan jag ser det mer utifrån orsak och verkan.
  • Anonym (Lena)

Ja för mig är det avtändande. Jag vill i lugn och ro lära känna en man innan jag får de rätta känslorna.

Jag vill visa mitt intresse själv men det hinner jag aldrig för männen är så på.

Och då svalnar mitt intresse direkt, tyvärr...

Det är inte lätt att ragga rätt som man men försöka känna av situationen gör det nog lite lättare.

• Sogol
    Anonym (desperata män) skrev 2020-08-16 13:58:31 följande:

Hemskt att man bor på samma planet som dessa idioter. När jag ser såna män så skäms jag över att vara man. Hur kan man förnedra sig själv på det här viset.

Dejtingmarknaden fungerar som vilken marknad som helst. Nämligen via tillgång och efterfrågan. Sex och närhet är två väldigt basala behov, och beggars can not be choosers. Många män inser väl sin begränsning och söker sig till bottenskiktet. Precis som en hungrig hemlös börjar äta från en soptunna, om jag får dra en elak liknelse.
  • Sogol
    Anonym (desperata män) skrev 2020-08-16 14:15:40 följande:

Lite taskigt att använda ett foto på nån främmande människa, men den är videon visar exakt samma sak som nämns i artikeln.

Desperata män som gör allt för att kunna doppa snoppen i en tjej. 

Jag kan rekommendera dokumentären "Black pill documentary" Den är inte hatisk mot kvinnor, utan har upp fakta och statistik hur dejtingmarknaden ser ut. Att dejtingsidor består av 75-80% män och att män finner majoriteten av kvinnor attraktiva, medan kvinnor kanske finner 10-20 % av männen attraktiva. En nyttig dokumentär att se för att få en förståelse åt båda hållen. Det är ju lätt att reagera känslomässigt att fy fan vad desperata män är. Men å andra sidan kan man inte klandra kvinnor heller. Jag hade förmodligen också varit det om jag kunde välja och vraka.
  • Anonym (Lena)
    Sogol skrev 2020-08-16 16:12:46 följande:

Jag kan rekommendera dokumentären "Black pill documentary" Den är inte hatisk mot kvinnor, utan har upp fakta och statistik hur dejtingmarknaden ser ut. Att dejtingsidor består av 75-80% män och att män finner majoriteten av kvinnor attraktiva, medan kvinnor kanske finner 10-20 % av männen attraktiva. En nyttig dokumentär att se för att få en förståelse åt båda hållen. Det är ju lätt att reagera känslomässigt att fy fan vad desperata män är. Men å andra sidan kan man inte klandra kvinnor heller. Jag hade förmodligen också varit det om jag kunde välja och vraka.

Tack för tipset!
  • Sogol
    Sogol skrev 2020-08-16 16:12:46 följande:
    Min sista mening blev lite otydlig. Menar att jag hade också varit kräsen om jag kunde välja och vraka. 
  • Anonym (Tuppis)
    Anonym (Lena) skrev 2020-08-16 15:39:17 följande:

Ja för mig är det avtändande. Jag vill i lugn och ro lära känna en man innan jag får de rätta känslorna.

Jag vill visa mitt intresse själv men det hinner jag aldrig för männen är så på.

Och då svalnar mitt intresse direkt, tyvärr...

Det är inte lätt att ragga rätt som man men försöka känna av situationen gör det nog lite lättare.

Ja det finns de som är så åt båda hållen har jag märkt. Att bygga upp ömsesidig attraktion tar tid och så härlig känsla det skulle vara att båda känner att man inte kan hålla sig längre, när DET finns där.
  • Anonym (Lena)
    Sogol skrev 2020-08-16 16:38:45 följande:

Min sista mening blev lite otydlig. Menar att jag hade också varit kräsen om jag kunde välja och vraka. 

Tydligt för mig .

Tycker inte jag är kräsen kvinna. Jag vill bara ha en man att älska och som älskar mig. Det är inte lättare att hitta trots utbudet är större om du förstår vad jag menar.
  • Sogol
    Anonym (Lena) skrev 2020-08-16 16:50:05 följande:
    Tydligt för mig .

Tycker inte jag är kräsen kvinna. Jag vill bara ha en man att älska och som älskar mig. Det är inte lättare att hitta trots utbudet är större om du förstår vad jag menar.
    Nej jag förstår precis vad du menar. Det gör det ofta svårare om det är något specifikt man letar efter. Alla har väl suttit och försökt välja film på Netflix utan att hitta något man vill se.:) 

Men jag har märkt att filmer man inte trodde skulle vara bra kan vara bra. Så min rekommendation till dig är att kanske vidga dina vyer lite. Gör inte som många andra att du dömer en person enbart på dennes bilder. Utan prova dejta lite olika typer av män irl. Det betyder inte att du måste ha sex med dem eller ingå ett förhållande med dem. Men du kanske går på många dejter redan?
Svar på tråden Varför är män så desperata?