• Anonym (desperata män)

Varför är män så desperata?

Nu är jag själv kille men jag förstår inte riktigt hur andra killar tänker. Jag har aldrig känt nåt stort behov att hitta partner eller att ha sex, däremot andra killar verkar vara helt besatt av detta att de till och med skiter i att ställa krav eller att de rent sagt skämmer ut sig själva. 
    Man behöver bara titta på dejtingsappar, tjejer behöver inte ens aktivt söka efter män utan männen skickar redan hundratals meddelandet till dem. Killar swiper höger på vem som helst. Vissa killar betalar till och med för särskilda dejtningsappar, där de luras på pengar av chattoperatörer i hopp på att få napp. Man skäms ju nästan att vara kille när man ser hur desperata andra killar är, jag skulle nästan kunna kalla dem för patestiska.
    Jag undrar hur ni kvinnor ser på detta, är desperata killar avtändande?

• Svar på tråden Varför är män så desperata?
  • Bjoer
    Anonym (desperata män) skrev 2020-08-17 11:03:20 följande:
    Fast då brukar man jaga efter de mest eftertraktade kvinnorna och inte vem som helst. Om man inte har några krav, då är man ingenting annat än desperat. Men du kanske bara ser män som bara djur, som har sex med vad som helst. Men jag tror att vi människor är något bättre än det. JAg tycker att männen behöver lära sig tålamod, respekt för andra och framförallt lite självrespekt. Jag tror att alla skulle tjäna på det.
    Vi människor ÄR djur och djur har knappast sex med vad som helst. Tittar du på djurriket (däggdjur t.ex. är rätt lika oss generellt) finns det väldigt starka urvalsprocesser för vem som får ligga. Skillnaden ligger i förmågan till fortplantning mellan män och kvinnor. Kvinnor kan få en begränsad mängd barn med stor risk för eget liv vid varje nytt barn. Därför måste de vara kräsna med vilka gener de avlar sina barn på. Män å andra sidan kan få nästan hur många barn som helst och tar ingen risk vid fortplantning, utom i strid med andra män, och behöver därför inte vara kräsna. Detta är fortplantnigsstrategier som har evolverats fram över miljoner år. Därför ser det ut som det gör på datingsidor.

Så ja, kvinnor gillar att bli "jagade", av män de tycker är attraktiva (utseende, utstrålning, personlighet etc.) eller potentiella partners. De gillar INTE att bli "jagade" eller raggade på, av män som inte är attraktiva eller potentiella partners eftersom dessa är ett hot mot dem.
  • Anonym (desperata män)
    Bjoer skrev 2020-08-17 11:33:26 följande:
    Vi människor ÄR djur och djur har knappast sex med vad som helst. Tittar du på djurriket (däggdjur t.ex. är rätt lika oss generellt) finns det väldigt starka urvalsprocesser för vem som får ligga. Skillnaden ligger i förmågan till fortplantning mellan män och kvinnor. Kvinnor kan få en begränsad mängd barn med stor risk för eget liv vid varje nytt barn. Därför måste de vara kräsna med vilka gener de avlar sina barn på. Män å andra sidan kan få nästan hur många barn som helst och tar ingen risk vid fortplantning, utom i strid med andra män, och behöver därför inte vara kräsna. Detta är fortplantnigsstrategier som har evolverats fram över miljoner år. Därför ser det ut som det gör på datingsidor.

Så ja, kvinnor gillar att bli "jagade", av män de tycker är attraktiva (utseende, utstrålning, personlighet etc.) eller potentiella partners. De gillar INTE att bli "jagade" eller raggade på, av män som inte är attraktiva eller potentiella partners eftersom dessa är ett hot mot dem.
    Många kaniner såsom många andra djurarter brukar ha sex med sina avkommor, jag vill inte jämföra mig med såna djur, jag tror nog att vi människor har kommit längre än det, och jag hoppas att även många män ska lära sig inte bete sig som apor. Krig är också något som förekommer i naturen bland schimpanser, 
    , det är också något jag tycker att vi behöver sluta med, likaså det här är desperata beteendet som männen ägnar sig åt på tinder eller liknande ställe där de möter kvinnor.

">

• Anonym (Män har större sexdrift)
    Bjoer skrev 2020-08-17 11:33:26 följande:

Exakt så!
  • Anonym (Urk)
    Anonym (ManAvRättaVirket) skrev 2020-08-16 23:07:40 följande:

Det har inget med att män är desperata. Det har alltid sett ut såhär. Män jagar. Kvinnor blir jagade. Kvinnor PÅSTÅR att de inte gillar det.

www.aftonbladet.se/debatt/a/J1lGAm/natdejting-befaster-vara-konsroller

Vad då påstår?? Vilken rätt har du att ha åsikter om vad kvinnor gillar eller inte gillar? Om säger att dom inte gillar att bli jagade så acceptera det bara.
  • Bjoer
    Anonym (Urk) skrev 2020-08-17 12:02:06 följande:
    Vad då påstår?? Vilken rätt har du att ha åsikter om vad kvinnor gillar eller inte gillar? Om säger att dom inte gillar att bli jagade så acceptera det bara.
    Jag tror den rätten kallas "åsiktfrihet" och är grundlagsskyddad. Solig
  • Anonym (Urk)
    Bjoer skrev 2020-08-17 12:58:13 följande:

Jag tror den rätten kallas "åsiktfrihet" och är grundlagsskyddad. 

Nej, du har ingen rätt att prata för kvinnor. Visst du kan gå runt och tro att kvinnor bara hittat på när dom säger att dom inte gillar att bli jagade. Du kan till och med uttrycka att du tror så. Men du har ingen rätt att säga ATT kvinnor bara påstår. Säger kvinnor att dom inte gillar det så acceptera det.
  • Bjoer
    Anonym (Urk) skrev 2020-08-17 16:12:39 följande:
    Nej, du har ingen rätt att prata för kvinnor. Visst du kan gå runt och tro att kvinnor bara hittat på när dom säger att dom inte gillar att bli jagade. Du kan till och med uttrycka att du tror så. Men du har ingen rätt att säga ATT kvinnor bara påstår. Säger kvinnor att dom inte gillar det så acceptera det.
    Det är klart man har den rätten. Kallas "yttrandefrihet" och är också grundlagsskyddad.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (fake) skrev 2020-08-16 23:25:18 följande:

Tror faktiskt utslaget skulle bli ganska snarlikt i procent.

Män är väldigt visuella, faktiskt mer än kvinnor vid åsynen av det andra könet, så de skulle rösta ganska snarlikt dvs de flesta männen skulle rösta på ungefär samma kvinnor. De fantiserar säkert om ganska samma kvinnotyper också.

Kvinnor faller mer för personlighet och kontakten de får med män och skulle därför välja väldigt olika.

Om jag frågar runt bland kvinnorna jag känner har i princip alla olika smak på män och skulle inte ens ragga på samma om de var ute och festade. Medan männen ja känner faller för nästan samma kvinnor med liten marginal. De flesta tänder på väldigt stereotypa kvinnliga attribut, och speciellt på kvinnor som vågar leva ut denna via kroppen, och framhäver kurvor och hud. De mer osynliga och lågmälda kvinnorna skulle bli över i en sådan röstning även om de såg bra ut generellt.

Kvinnor tittar även mycket på hur andra kvinnor väljer.

Jag har tex många gånger fått frågor om hur om tidigare förhållanden och hur långa som varit på dejtingsidor. De vill ha någon form av bekräftelse från andra kvinnor att den här mannen är beprövad känns det som...

Själv tycker jag inte att antalet förhållanden och längd säger så mycket egentligen
  • Anonym (ManAvRättaVirket)
    Anonym (desperata män) skrev 2020-08-17 11:03:20 följande:
    Fast då brukar man jaga efter de mest eftertraktade kvinnorna och inte vem som helst. Om man inte har några krav, då är man ingenting annat än desperat. Men du kanske bara ser män som bara djur, som har sex med vad som helst. Men jag tror att vi människor är något bättre än det. JAg tycker att männen behöver lära sig tålamod, respekt för andra och framförallt lite självrespekt. Jag tror att alla skulle tjäna på det.
    Det var mycket antaganden från din sida.
  • Anonym (Urk)
    Bjoer skrev 2020-08-17 16:20:46 följande:

Det är klart man har den rätten. Kallas "yttrandefrihet" och är också grundlagsskyddad.

Kvinnor har också rätt att bli hörda och respekterade. Det är ett stort jävla problem när män sitter och säger att kvinnor bara påstår att dom inte gillar att bli jagade, vilket då betyder att kvinnor egentligen inte menar det så det är bara för män att fortsätta.
Svar på tråden Varför är män så desperata?