Anonym (Skillnad) skrev 2020-08-16 18:29:03 följande:
Jag hade velat göra ett test. Ställ 100 kvinnor av varierande snygghetsgrad framför 100 män av varierande snygghetsgrad. De är alla singlar och vill träffa någon av motsatta könet. Varje kvinna och varje man får anonymt ange vilka de skulle kunna tänka sig att dejta.
Min hypotes är att bland kvinnorna så kommer en majoritet av dem (75 - 80%) få 100 stycken "Ja"-röster från männen. Även de kvinnor som ligger lägre i snygghetsgrad kommer likväl att få ganska många "Ja"-röster. Bland männen så kommer majoriteten få någon enstaka "Ja"-röst från någon kvinna. En liten minoritet män (5 - 10%) kommer få väldigt många "Ja"-röster (uppemot 100 stycken), medan många män inte kommer få någon "Ja"-röst alls.
De män som inte får någon röst alls, eller får maximalt någon enstaka röst som de inte vet var den kommer ifrån, kommer i dejtingsammanhang framstå som desperata eftersom de aldrig får någon som helst uppmärksamhet eller respons i sina försök att närma sig kvinnor. Där har ni förklaringen till varför män ses som desperata. De är vana vid att ideligen bli bortsorterade i partnerracet.
Tror faktiskt utslaget skulle bli ganska snarlikt i procent.
Män är väldigt visuella, faktiskt mer än kvinnor vid åsynen av det andra könet, så de skulle rösta ganska snarlikt dvs de flesta männen skulle rösta på ungefär samma kvinnor. De fantiserar säkert om ganska samma kvinnotyper också.
Kvinnor faller mer för personlighet och kontakten de får med män och skulle därför välja väldigt olika.
Om jag frågar runt bland kvinnorna jag känner har i princip alla olika smak på män och skulle inte ens ragga på samma om de var ute och festade. Medan männen ja känner faller för nästan samma kvinnor med liten marginal. De flesta tänder på väldigt stereotypa kvinnliga attribut, och speciellt på kvinnor som vågar leva ut denna via kroppen, och framhäver kurvor och hud. De mer osynliga och lågmälda kvinnorna skulle bli över i en sådan röstning även om de såg bra ut generellt.