• Anonym (desperata män)

Varför är män så desperata?

Nu är jag själv kille men jag förstår inte riktigt hur andra killar tänker. Jag har aldrig känt nåt stort behov att hitta partner eller att ha sex, däremot andra killar verkar vara helt besatt av detta att de till och med skiter i att ställa krav eller att de rent sagt skämmer ut sig själva. 
    Man behöver bara titta på dejtingsappar, tjejer behöver inte ens aktivt söka efter män utan männen skickar redan hundratals meddelandet till dem. Killar swiper höger på vem som helst. Vissa killar betalar till och med för särskilda dejtningsappar, där de luras på pengar av chattoperatörer i hopp på att få napp. Man skäms ju nästan att vara kille när man ser hur desperata andra killar är, jag skulle nästan kunna kalla dem för patestiska.
    Jag undrar hur ni kvinnor ser på detta, är desperata killar avtändande?

• Svar på tråden Varför är män så desperata?
  • Anonym (¥¥¥)
    Anonym (Skillnad) skrev 2020-08-16 18:29:03 följande:

Jag hade velat göra ett test. Ställ 100 kvinnor av varierande snygghetsgrad framför 100 män av varierande snygghetsgrad. De är alla singlar och vill träffa någon av motsatta könet. Varje kvinna och varje man får anonymt ange vilka de skulle kunna tänka sig att dejta.

Min hypotes är att bland kvinnorna så kommer en majoritet av dem (75 - 80%) få 100 stycken "Ja"-röster från männen. Även de kvinnor som ligger lägre i snygghetsgrad kommer likväl att få ganska många "Ja"-röster. Bland männen så kommer majoriteten få någon enstaka "Ja"-röst från någon kvinna. En liten minoritet män (5 - 10%) kommer få väldigt många "Ja"-röster (uppemot 100 stycken), medan många män inte kommer få någon "Ja"-röst alls.

De män som inte får någon röst alls, eller får maximalt någon enstaka röst som de inte vet var den kommer ifrån, kommer i dejtingsammanhang framstå som desperata eftersom de aldrig får någon som helst uppmärksamhet eller respons i sina försök att närma sig kvinnor. Där har ni förklaringen till varför män ses som desperata. De är vana vid att ideligen bli bortsorterade i partnerracet.

Men om alla personerna bara hade fått välja EN var? Det hade varit mycket bättre. Ingen får välja alla utan alla måste bara välja EN ENDA. Då hade de antagligen behövt mer än bara ett utseende, behövt prata med varandra, se om det finns något gemensamt och DÅ hade folk kunnat pricka in att välja varandra.
  • Anonym (Pelle)

Jag måste vara undantaget. Har hört kompisar som säger att det finns gott om heta tjejer på Tinder. Men jag ser dom bara inte...

Det är kanske är 1/100 swipes. De flesta är mulliga till feta, tatueringar och småbarn.

De tjejer som intresserar mig har så otroligt många killar att välja på så jag brukar bli bortsorterad innan det är dags för dejt. Sen att dom bor för långtifrån. Men jag vägrar sänka min nivå... Man vill väl vara attraherad av sin partner? Annars är jag hellre singel.

• Anonym (Han Solo)
    Anonym (Pelle) skrev 2020-08-16 22:14:57 följande:

Jag måste vara undantaget. Har hört kompisar som säger att det finns gott om heta tjejer på Tinder. Men jag ser dom bara inte...

Det är kanske är 1/100 swipes. De flesta är mulliga till feta, tatueringar och småbarn.

De tjejer som intresserar mig har så otroligt många killar att välja på så jag brukar bli bortsorterad innan det är dags för dejt. Sen att dom bor för långtifrån. Men jag vägrar sänka min nivå... Man vill väl vara attraherad av sin partner? Annars är jag hellre singel.

Ja man lurar sig själv om man tror att livet blir bättre med ett flerbarnsschabrak.
  • Anonym (Fula,män som är utanför)

Snygga,trevliga män med bra kvinnosyn är inte desperata för det finns kvinnor för dom.Alla andra är nog det mer eller mindre.

• Sogol
    Anonym (¥¥¥) skrev 2020-08-16 21:57:17 följande:
    Så du tror att det var annorlunda förr? 1860-1900 i vilda västern var det så ont om kvinnor att män fick ligga med varandra, de kvinnor som fanns gifte sig med de mest framgångsrika eller de ogifta tog dyrt betalt för sina sällskap. I alla tider så har ogifta män varit desperata och ingen kunde gifta sig ut ur sin sammhällsklass, en dräng gifte sig med en piga om han hade turen att hitta någon ogift, och han fick be om hennes hand och fråga hennes föräldrar. Kungar hade så svrårt att hitta någon inom sin sammhällsklass att syskon gifte sig och fick barn.

Tur att vi kvinnor väljer noga och har krav och sållar bort eftersom annars hade det blivit kaos, inavel, och helt galet. Någon måste ju hålla ordning på män som är desperata, likt dagisbarn måste de ha gränser annars vet en inte hur samhället hade varit. Det finns män som ligger med djur, ligger med dockor av luft eller metall, ligger med lösvaginor... Så fakeprofilen tycks ändå rätt mycket bättre än en upplåsbar docka... Tur fakekvinnan inte ville ;-P
    Well det är ju i västvärlden främst som kvinnor har högre krav. När man begränsar kvinnans sexualitet som man gjorde här i väst förr, och som man fortfarande gör i många länder så minskar desperationen bland män. Till och med incels är ju eftertraktade i Thailand till exempel. Det är väl därför de är så rädda i mellanöstern till exempel med kvinnors frigörelse. Eftersom det leder till att fler män blir utan. Om kvinnor alltid gör "rätt" val när de väljer partner tål att diskuteras. Har förresten hört att det är mer vanligt än man tror att kvinnor har sex med hundar att med tanke på att du nämnde sex med djur. 
  • Sogol
    Anonym (Fula,män som är utanför) skrev 2020-08-16 22:47:07 följande:

Snygga,trevliga män med bra kvinnosyn är inte desperata för det finns kvinnor för dom.Alla andra är nog det mer eller mindre.

Well det finns ju gott om fuckboys som knullar runt och charmar trosorna av tjejer på löpande band. De är inte direkt kända för sin goda kvinnosyn. De är inte desperata heller eftersom de får ofta ligga.
  • Anonym (Män har större sexdrift)

Pga att män generellt har större sexdrift än kvinnor, och därför är kvinnor mer kräsna än män.

Män är nöjda bara de får sex, kvinnor kräver mer.

• Anonym (fake)
    Anonym (Skillnad) skrev 2020-08-16 18:29:03 följande:

Jag hade velat göra ett test. Ställ 100 kvinnor av varierande snygghetsgrad framför 100 män av varierande snygghetsgrad. De är alla singlar och vill träffa någon av motsatta könet. Varje kvinna och varje man får anonymt ange vilka de skulle kunna tänka sig att dejta.

Min hypotes är att bland kvinnorna så kommer en majoritet av dem (75 - 80%) få 100 stycken "Ja"-röster från männen. Även de kvinnor som ligger lägre i snygghetsgrad kommer likväl att få ganska många "Ja"-röster. Bland männen så kommer majoriteten få någon enstaka "Ja"-röst från någon kvinna. En liten minoritet män (5 - 10%) kommer få väldigt många "Ja"-röster (uppemot 100 stycken), medan många män inte kommer få någon "Ja"-röst alls.

De män som inte får någon röst alls, eller får maximalt någon enstaka röst som de inte vet var den kommer ifrån, kommer i dejtingsammanhang framstå som desperata eftersom de aldrig får någon som helst uppmärksamhet eller respons i sina försök att närma sig kvinnor. Där har ni förklaringen till varför män ses som desperata. De är vana vid att ideligen bli bortsorterade i partnerracet.

Tror faktiskt utslaget skulle bli ganska snarlikt i procent.

Män är väldigt visuella, faktiskt mer än kvinnor vid åsynen av det andra könet, så de skulle rösta ganska snarlikt dvs de flesta männen skulle rösta på ungefär samma kvinnor. De fantiserar säkert om ganska samma kvinnotyper också.

Kvinnor faller mer för personlighet och kontakten de får med män och skulle därför välja väldigt olika.

Om jag frågar runt bland kvinnorna jag känner har i princip alla olika smak på män och skulle inte ens ragga på samma om de var ute och festade. Medan männen ja känner faller för nästan samma kvinnor med liten marginal. De flesta tänder på väldigt stereotypa kvinnliga attribut, och speciellt på kvinnor som vågar leva ut denna via kroppen, och framhäver kurvor och hud. De mer osynliga och lågmälda kvinnorna skulle bli över i en sådan röstning även om de såg bra ut generellt.
  • Anonym (desperata män)
    Anonym (ManAvRättaVirket) skrev 2020-08-16 23:07:40 följande:

Det har inget med att män är desperata. Det har alltid sett ut såhär. Män jagar. Kvinnor blir jagade. Kvinnor PÅSTÅR att de inte gillar det.
    https://www.aftonbladet.se/debatt/a/J1lGAm/natdejting-befaster-vara-konsroller

Fast då brukar man jaga efter de mest eftertraktade kvinnorna och inte vem som helst. Om man inte har några krav, då är man ingenting annat än desperat. Men du kanske bara ser män som bara djur, som har sex med vad som helst. Men jag tror att vi människor är något bättre än det. JAg tycker att männen behöver lära sig tålamod, respekt för andra och framförallt lite självrespekt. Jag tror att alla skulle tjäna på det.
Svar på tråden Varför är män så desperata?