• Kikijiki

BF Augusti 2021

Hej! Likt traditionen är det dags att skapa en tråd för oss som hoppas på tillskott i Augusti!

Jag börjar med en presentation: Jag och sambon väntar första barnet. Jag är 31 år, och har tidigare fått ett tidigt missfall i somras - Så hoppas det går vägen denna gången.

Tänker att jag också skapar en privat facebook-grupp där dom som vill kan gå med.

Hoppas vi blir ett gäng som vill följas åt :)

• Svar på tråden BF Augusti 2021
  • SpändFörväntan
    isabelle81 skrev 2020-12-18 23:25:48 följande:

TACK :) Och grattis till alla er också :) Jag kommer göra ett tidigt VUL denna gång pga vad som hände + att jag är 39 år (känns så sjukt, känner mig som 25 haha) Någon som vet hur tidigt ungefär man kan se hjärtat? Kanske inbillning men mår redan lite illa... Isf är jag STENSÄKER på en tjej ;) Har två av varje sen innan och bara mått (lite) illa med tjejerna

Jag gjorde ett VUL i vecka 7 (6+5) förra graviditeten och då syntes ett tickande hjärta :)

Jag är 38 och känner likadant, tror jag slutade fylla år när jag väl hade fyllt 27 :D
  • Vicki89

Hej!

Jag plussade i förrgår, bim idag. Har en liten son här hemma, det kommer bli exakt två år emellan om detta går vägen.

Innan sonen kom hade jag en ofostrig graviditet som upptäcktes i vecka 10. Det var riktigt hemskt. Är så rädd att det ska vara samma sak igen. När jag väntade sonen erbjöd min gynekolog mig ett tidigt vul i vecka 6 där jag kunde se ett hjärta slå. Den här gången har jag gått till en privat klinik för att få hjälp att bli gravid med Letrozol, men de kan inte erbjuda vul eller skicka vidare inom regionen. Någon som vet hur man kan gå tillväga för att få ett tidigt vul den här gången? Kan man gå via MVC?

• SpändFörväntan
    Vicki89 skrev 2020-12-19 08:06:26 följande:

Hej!

Jag plussade i förrgår, bim idag. Har en liten son här hemma, det kommer bli exakt två år emellan om detta går vägen.

Innan sonen kom hade jag en ofostrig graviditet som upptäcktes i vecka 10. Det var riktigt hemskt. Är så rädd att det ska vara samma sak igen. När jag väntade sonen erbjöd min gynekolog mig ett tidigt vul i vecka 6 där jag kunde se ett hjärta slå. Den här gången har jag gått till en privat klinik för att få hjälp att bli gravid med Letrozol, men de kan inte erbjuda vul eller skicka vidare inom regionen. Någon som vet hur man kan gå tillväga för att få ett tidigt vul den här gången? Kan man gå via MVC?

Grattis till plusset :)

Man kan alltid fråga på sitt MVC, men många säger nej. Speciellt nu när det är pandemi och man ska undvika ?onödiga? läkarbesök med mera.

Om du får ett nej på MVC kanske du kan kolla upp en annan privat klinik och betala för ett VUL? Det borde kosta som ett vanligt besök, inte så dyrt med andra ord.
  • Trixxie
    Vicki89 skrev 2020-12-19 08:06:26 följande:

Hej!

Hej! Du kan kontakta en öppenvårds gynekologi mottagning för tidigt vul :) lycka till!
  • Kikijiki

Tänkte bara meddela att det just nu är ett maxtak på facebookgruppen på 50 pers, så 6 medlemmar till är välkomna! Kan ju bli så att någon går ur gruppen eller att maxtaket ändras, men vänta inte för länge med att söka om ni vill garantera er plats

• Vicki89
    SpändFörväntan skrev 2020-12-19 08:28:16 följande:

Grattis till plusset :)

Man kan alltid fråga på sitt MVC, men många säger nej. Speciellt nu när det är pandemi och man ska undvika ?onödiga? läkarbesök med mera.

Om du får ett nej på MVC kanske du kan kolla upp en annan privat klinik och betala för ett VUL? Det borde kosta som ett vanligt besök, inte så dyrt med andra ord.

tack för svar! Har kollat upp privata, och där kan man boka först vecka 8+0. Hade så gärna velat ha ett i vecka 6-7 så att jag inte behöver vänta så länge, om det skulle visa sig att något är fel. Men ska höra med MVC också.
    Trixxie skrev 2020-12-19 10:42:37 följande:

Hej! Du kan kontakta en öppenvårds gynekologi mottagning för tidigt vul :) lycka till!

Ska kolla! Vet dock att det är långa köer till gynekologimottagningarna här...
  • Maximin

Hej! Går med i denna grupp, plussade igår!

Har en vild 14 månaders hemma och denna graviditet var högst oväntad men så välkommen :)

BF 28/8.

• Vicki89
    Maximin skrev 2020-12-19 23:12:25 följande:

Hej! Går med i denna grupp, plussade igår!

Har en vild 14 månaders hemma och denna graviditet var högst oväntad men så välkommen :)

BF 28/8.

Då har vi BF samma dag! Och jag har en vild 15-månaders här, så väldigt lik situation! Grattis till plusset!
  • Maximin
    Vicki89 skrev 2020-12-19 23:22:08 följande:

Då har vi BF samma dag! Och jag har en vild 15-månaders här, så väldigt lik situation! Grattis till plusset!

Åh vad roligt! Stort grattis till dig också!
  • RayMozz
    Maximin skrev 2020-12-20 10:20:25 följande:

Åh vad roligt! Stort grattis till dig också!

Grattis till era plus jag har 27e eller 28e sppar säger olika. Första graviditet ever som är så efterlängtad
Svar på tråden BF Augusti 2021