Regeringens el-fiasko
I fredags var elen 1600 procent dyrare i södra Sverige jämfört med norra.
Enligt Löfvén har elöverskottet aldrig varit större. Vilken sopa. Nu kommer den elkris som oppositionen varnade för. Total oförmåga att se helheten.
I fredags var elen 1600 procent dyrare i södra Sverige jämfört med norra.
Enligt Löfvén har elöverskottet aldrig varit större. Vilken sopa. Nu kommer den elkris som oppositionen varnade för. Total oförmåga att se helheten.
Hur inbillar du dig leka semantik funka för något?(Att du tog bort mening i stycket berättar en del.)
Undrar då precis ingenting ändrar sig när du gjorde.
Inser vi nu nått en annan del av diskussionen.
Visst löser vind och sol en massa, annars hade elen varit 3-4ggr dyrare än nu.
Eller försöker du göra detta tills vart och vitt igen, undrar, för jag exkluderar ingen energi, gör du?(Undrar för just nu ser det precis ut som du tycker detta.)
Intressant att reaktorer är nere, de är ju så pålitliga
Sicken tur att det blåser idag då
Märkligt att dårpartierna som ligger bakom nedanstående fortfarande får röster i Elområde 4.
Självskadebeteende.
Märkligt att dårpartierna som ligger bakom nedanstående fortfarande får röster i Elområde 4.
Självskadebeteende.
Så sant som det är sagt, varför ska de rösta på regeringen som vägrade hjälpa till med samhällsviktig infrastruktur för och just dyrare el i söder.
Jag berättat detta för dig innan, och ändå har du inte tagit in information, sånt är intressant att iakttaga.
Självskadebeteende.
Inser vi nu nått en annan del av diskussionen.
Visst löser vind och sol en massa, annars hade elen varit 3-4ggr dyrare än nu.
Eller försöker du göra detta tills vart och vitt igen, undrar, för jag exkluderar ingen energi, gör du?(Undrar för just nu ser det precis ut som du tycker detta.)
Intressant att reaktorer är nere, de är ju så pålitliga
Sicken tur att det blåser idag då
www.oskarshamns-nytt.se/nya-modellen-for-elpriser-inford-billigare-elpriser-i-se3-och-se4/
'Svenska kraftnät meddelar att idag, den 29 oktober, har den nya kapacitetsberäkningsmetoden för dagen före-marknaden införts i Norden. Kapaciteterna publicerades som planerat efter några mindre justeringar, som inte är direkt relaterade till själva metoden. Även marknadsresultatet i form av priser och utbyten mellan områdena publicerades som planerat strax före kl. 13.
Inget av det du nu skriver ändrar en enda sak om det som disktuerades.
Dock har jag nu märkt att vi inte ska prata om energiöverskott som en bra sak längre, för innan var det ju så hemskt när vi hade ett energiunderskott.
Undra vad som hände och när samma personer gnäller oavsett.
Och hade de gnällt om effekt, så kan man fråga sig varför de inte pratar enbart om den då.