• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • IVF2021
    Dibella skrev 2021-04-19 22:25:10 följande:

Min kropp räknade äggplocket som ÄL och mensen kom 14 dagar efteråt. Men den kan nog bli lite svajig. Olika för alla, och lutinus kan t.ex. förskjuta den lite vad jag förstått.

Får hoppas det inte dröjer allt för länge för dig. När man väntar och längtar så är varje dag dyrbar. Blev sjukt frustrerad på min kropp som tog lång tid på sig att ägglossa i cykeln därefter, allt jag ville var ju bara att få mensen så jag kunde börja med nästa stimulering, så ville ha snabb ÄL :) men icke, 4 dagar senare än jag brukar få.

Tack så hoppas jag ändå att det rullar på ok för mig också med i alla fall första mensen. Det blev bara en tablett Lutinus för mig innan vi avslutade då inget ju blev befruktat. Så den lilla dosen borde inte påverka.

Fick idag veta att jag har vätska i buken och äggstockarna och att de fortfarande är 7,5 cm i diameter (äggplocket gjordes i torsdags). Återbesök pga mycket smärta under helgen. Enligt läkaren var resultatet ok. Någon annan som vet hur det sett ut några dagar efter äggplock?

För att citera läkaren ?äggstockarna simmar i vätska och är dessutom fyllda med vätska?. Jo, tack för den kommentaren då sen följs av ?med det är ok?.
  • IVF2021
    Clemmentina skrev 2021-04-20 08:02:16 följande:

Min mens kom ca 10 dagar efter äggplock när jag tog Suprefact istället för Ovitrelle. Väntar nu in ägglossning och den verkar bli sen. Håller tummarna för att din mens inte blir sen!

Fick du någon bra förklaring till varför du skulle ta Suprefact istället och vilken skillnad det skulle ge? Har inte alls hört eller sett någon skriva om den sprutan innan.
  • Iväntanpåivf
    IVF2021 skrev 2021-04-20 14:54:09 följande:
    Tack så hoppas jag ändå att det rullar på ok för mig också med i alla fall första mensen. Det blev bara en tablett Lutinus för mig innan vi avslutade då inget ju blev befruktat. Så den lilla dosen borde inte påverka.

Fick idag veta att jag har vätska i buken och äggstockarna och att de fortfarande är 7,5 cm i diameter (äggplocket gjordes i torsdags). Återbesök pga mycket smärta under helgen. Enligt läkaren var resultatet ok. Någon annan som vet hur det sett ut några dagar efter äggplock?

För att citera läkaren ?äggstockarna simmar i vätska och är dessutom fyllda med vätska?. Jo, tack för den kommentaren då sen följs av ?med det är ok?.
    Jag riskerade överstimulering och fick då en annan spruta istället för ovitrellen. Det den skulle göra va att stoppa överstimuleringen men samtidigt dra igång ägglossningne inför äggplock. ovitrellen har nåt annat hormon i sig också som kan förvärra överstimuleringen. Vi ÄP hade jag också vätska i buken och äggstockarna. Obehaget och smärtor blev bättre efter några dagar men den andra sprutan avbröt som sagt processen.  Men hade aldrig nåt återbesök. 
  • Iväntanpåivf
    IVF2021 skrev 2021-04-20 14:55:47 följande:
    Fick du någon bra förklaring till varför du skulle ta Suprefact istället och vilken skillnad det skulle ge? Har inte alls hört eller sett någon skriva om den sprutan innan.
    jag fick en sputa som hette Gonapeptyl. 
  • Dibella
    IVF2021 skrev 2021-04-20 14:54:09 följande:

Då lär det nog rulla på om du inte tagit någon Lutinus heller. Tråkigt att du haft smärtor och vätska, blev du överstimulerad? Hoppas det lägger sig och mensen kommer enligt plan.
  • Jenzia
    Clemmentina skrev 2021-04-20 10:39:05 följande:

Spännande! Då håller vi tummarna för att det blir ägglossning inom kort och att du snart är ryckte igen. Jag är ju en månad efter er andra. Väntar också in ägglossning (borde komma vilken dag som helst) här men säkrar upp med Provera från helgen.

Såååå dryg denna väntan är! Det är ju lite nervositet kring om allt kommer gå bra med frysbullen, att tina embryot och sätta tillbaks det. Läääängtar till ruvardag 1!

Ungefär en månad kvar för dig då? Åhh vad jag hoppas att tiden går fort för dig <3
  • Jenzia
    Inalina skrev 2021-04-20 09:29:23 följande:

hej ! tack =) ja jag tänker ändå att det inte borde gå sämre denna gången i alla fall, men det finns ju inga garantier såklart. hoppas ändå någon av mina miljoner vitaminer etc kan hjälpa till på vägen! 

hehe älskar att du kallar det baby glue - det är ju precis det det borde kallas!!! så att bebisen fastnar därinne och kommer ut om 9 mån!

jag kommer ta blodförtunnande från återföringen, nu kör jag kortison för att sänka immunförsvaret litegrann då givetvis en (av alla) teorier är att min kropp stöter bort min mans spermier eller i det här fallet ett livsdugligt embryo. vem vet...akupunkturen känns bra att göra också, om inte annat för det normala välmåendet och blodgenomströmning i kroppen! 

Åh din snöflinga i frysen!!! hoppas du får glad gubbe snart på testen! så spännande att följa alla nu!!! gör du några extra behandlingar eller kör du mer naturligt? Kram!

Det är klart det ska gå bättre denna gången! Din klinik verkar ju vara öppen för att testa det mesta också Svenska kliniker är verkligen inte så villiga! Tråkigt nog.

Haha! Tänkte inte ens på att jag skrev babyglue istället för embryoglue! Visst hade det varit underbart om det bara funkade så för alla! Åhh vad jag hoppas på många plus i gruppen i vår! <3

Spännande med kortison! Fick du ta det med den gången du blev gravid med dottern?

Jag kör också akupunktur denna omgång, var på min 4 behandling idag. Blir sååå avslappnad och vill bara somna på britsen, haha. Jag tänker som du, så länge har mår bra så kan det inte skada!

Ingen ökning av LH idag, men jag hoppas på imorgon. Har iaf fått äggviteflytningar och då brukar ägglossningen komma efter 4 dagar, så borde bli på torsdag. Jag får ingen behandling av RMC mer än lutinus från insättning. Var ju himla sur över lutinusen när jag fick hem planen, men nu tänker jag att det kan väl bara ge bättre förutsättningar för frysbulle att fästa <3
  • IVF2021
    Dibella skrev 2021-04-20 19:35:45 följande:

Då lär det nog rulla på om du inte tagit någon Lutinus heller. Tråkigt att du haft smärtor och vätska, blev du överstimulerad? Hoppas det lägger sig och mensen kommer enligt plan.

Lite skönt var det att slippa Lutinus. Men hade ju så klart hellre haft något att återföra och behöva använda Lutinus.

Jag förstår det som att de inte anser mig som överstimulerad för jag fick en liten dos Ovitrelle direkt efter äggplock så de planerade nog för återföring. Nu med facit i hand och vätska i buken känns det rimligt att de inte satte in något. Hur skulle ett embryo trivas i den simmiga miljön liksom?!
  • IVF2021
    Iväntanpåivf skrev 2021-04-20 16:11:07 följande:

Jag riskerade överstimulering och fick då en annan spruta istället för ovitrellen. Det den skulle göra va att stoppa överstimuleringen men samtidigt dra igång ägglossningne inför äggplock. ovitrellen har nåt annat hormon i sig också som kan förvärra överstimuleringen. Vi ÄP hade jag också vätska i buken och äggstockarna. Obehaget och smärtor blev bättre efter några dagar men den andra sprutan avbröt som sagt processen.  Men hade aldrig nåt återbesök. 

Tack för svar! Vågade de sätta in något på dig sen eller fick du avvakta i väntan på självläkning? Och hur har försöken gått sen, om du hunnit med något mer försök..?
  • Dibella
    IVF2021 skrev 2021-04-20 21:24:45 följande:

Lite skönt var det att slippa Lutinus. Men hade ju så klart hellre haft något att återföra och behöva använda Lutinus.

Jag förstår det som att de inte anser mig som överstimulerad för jag fick en liten dos Ovitrelle direkt efter äggplock så de planerade nog för återföring. Nu med facit i hand och vätska i buken känns det rimligt att de inte satte in något. Hur skulle ett embryo trivas i den simmiga miljön liksom?!

Såklart det man helst vill är o få insättning <3 men får verkligen hoppas att du mår bättre snabbt!
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021