• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Jill92

Jag ska somsagt påbörja min första IVF i maj(korta protokollet med gonal ii 14 dagar osv)

Undrar hur många besök förutom äggplock och ET som man kan förvänta sig? Förstår att VUL görs på dag 8. Brukar det tillkomma fler undersökningar? Frågar eftersom det är klurigt hur jag ska göra med frånvaron från jobbet. Är det bara de tre tillfällena tänker jag inte att jag behöver berätta för min chef( vilket jag helst inte vill göra). Men kan det bli massa extra oväntade VUL så behöver jag nog berätta mer för henne om behandlingen..

• Dibella
    Jill92 skrev 2021-04-21 09:04:10 följande:

Jag ska somsagt påbörja min första IVF i maj(korta protokollet med gonal ii 14 dagar osv)

Undrar hur många besök förutom äggplock och ET som man kan förvänta sig? Förstår att VUL görs på dag 8. Brukar det tillkomma fler undersökningar? Frågar eftersom det är klurigt hur jag ska göra med frånvaron från jobbet. Är det bara de tre tillfällena tänker jag inte att jag behöver berätta för min chef( vilket jag helst inte vill göra). Men kan det bli massa extra oväntade VUL så behöver jag nog berätta mer för henne om behandlingen..

Förra gången när jag körde korta (privat) så var det VUL, plock och insättning.

Denna gången blir det VUL, VUL, plock och förhoppningsvis insättning. Så är lite från gång till gång. Beror på hur sent in i stimuleringen du har VUL och hur allting växer på.

• Dibella
    Estelle011 skrev 2021-04-21 09:31:24 följande:

Dricker ni kaffe under ruvning? 

Jag dricker inget eller väldigt lite, knappt en halv kopp om dagen. (Jag har koffeinfritt kaffe hemma som jag blandar ut med lite vanligt kaffe för att trappa ut utan huvudvärk) Håller på och trappar ner nu och kommer nog göra samma denna gången med.
  • Inalina
    Annna84 skrev 2021-04-20 22:59:49 följande:
    Lycka till på både VUL och akupunkturen imorgon, det kommer gå så bra :) Och har håller tummarna för lagom många blåsor.

Förstår verkligen det där med att bli tvungen att ta två sprutor för att den ena inte räcker hela vägen, det är liksom nog med ett stick -haha!

Jag har haft fullt upp med jobbresa så jag har inte känt efter så mycket, men jag känner egentligen inte så mycket alls. Idag justerades dosen ner till 112 och imorgon ner till endast 75..

Det blir intressant att se vad det resulterar i på torsdag.

Hör av dig hur det gick imorgon. Kramar
    hejsan!! Tack =) har vart i väg på VUL nu där de såg 8-9 blåsor på ena sidan och ca 3 på andra (har ju uppenbarligen en vääääldigt seg höger äggledare av ngn anledning!) men jag är jättenöjd över resultatet såklart, flera av blåsorna hade samma stl, ungefär 11-13 mm. Skrattande 

Ska börja med Orgalutran nu också (funkar som Fyremadel eller vad ni får där i Sverige..) och den ska jag ta på morgnarna. 

Läkaren trodde eventuellt ÄP på måndag redan, men jag ska dit igen fre morgon och kolla hur det ser ut! så nu är man igång på riktigt! 

Jag tror jag säger till läkaren att jag vill göra ICSI på alla denna gången får ta det med honom på fredag men jag känner att det är dumt att chansa med några på vanligt sätt. 

spännande med ditt VUL i morgon, nu ska jag stressa i väg till min akupunktör Drömmer(inte lätt att försöka jobba med alla olika möten man har hela tiden haha!= 
  • Dibella
    Inalina skrev 2021-04-21 10:25:31 följande:
    hejsan!! Tack =) har vart i väg på VUL nu där de såg 8-9 blåsor på ena sidan och ca 3 på andra (har ju uppenbarligen en vääääldigt seg höger äggledare av ngn anledning!) men jag är jättenöjd över resultatet såklart, flera av blåsorna hade samma stl, ungefär 11-13 mm. Skrattande 

Ska börja med Orgalutran nu också (funkar som Fyremadel eller vad ni får där i Sverige..) och den ska jag ta på morgnarna. 

Läkaren trodde eventuellt ÄP på måndag redan, men jag ska dit igen fre morgon och kolla hur det ser ut! så nu är man igång på riktigt! 

Jag tror jag säger till läkaren att jag vill göra ICSI på alla denna gången får ta det med honom på fredag men jag känner att det är dumt att chansa med några på vanligt sätt. 

spännande med ditt VUL i morgon, nu ska jag stressa i väg till min akupunktör Drömmer(inte lätt att försöka jobba med alla olika möten man har hela tiden haha!= 

Kul med så många blåsor! Hoppas vi på plock nu på måndag {#emotions_dlg.flower} Tar du sprutan på morgonen av någon särskild anledning?

Låter vettigt att köra ICSI och inte chansa Solig

• Krizty88
    Inalina skrev 2021-04-21 10:25:31 följande:

hejsan!! Tack =) har vart i väg på VUL nu där de såg 8-9 blåsor på ena sidan och ca 3 på andra (har ju uppenbarligen en vääääldigt seg höger äggledare av ngn anledning!) men jag är jättenöjd över resultatet såklart, flera av blåsorna hade samma stl, ungefär 11-13 mm.  

Det låter jättebra ju, heja heja!

Min ena sida var också betydligt trögare än den andra. Man förstår lite när man gör IVF hur mycket det är som måste klaffa för att det ska bli en graviditet. Så många led i kedjan som ska falla rätt. Hoppas allt fortsätter se bra ut på fredag :)
  • Jill92
    Dibella skrev 2021-04-21 09:11:54 följande:

Förra gången när jag körde korta (privat) så var det VUL, plock och insättning.

Denna gången blir det VUL, VUL, plock och förhoppningsvis insättning. Så är lite från gång till gång. Beror på hur sent in i stimuleringen du har VUL och hur allting växer på.

Tack för svar! :) Okej så det kan variera lite vart i stimuleringen man gör VUL? Jag trodde det alltid var på åttonde dagen.
  • Krizty88
    Jill92 skrev 2021-04-21 11:44:44 följande:

Tack för svar! :) Okej så det kan variera lite vart i stimuleringen man gör VUL? Jag trodde det alltid var på åttonde dagen.

Jag har gjort vul på dag 6-7 och sedan igen på ca dag 9. Det verkar kunna variera! :)
  • Dibella
    Jill92 skrev 2021-04-21 11:44:44 följande:

Ja det tror jag. Förra gången gjorde jag VUL på CD10 endast och då bestämdes plock dag 14.

Denna gången började jag med sprutorna tidigare, altså CD1 så de trodde ev. att VUL vid CD 7 var tillräckligt, men de hade inte riktigt växt till sig, så nästa VUL på fredag blir CD 11 för mig. Troligtvis plock dag 14 igen om allt ser bra ut.

Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021