• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Jenzia
    Iväntanpåivf skrev 2021-04-21 15:53:49 följande:

Åh vad spännande! vilken cd är du på?  

jag är på cd12 och fick negativt i morse. 

CD13 för mig. Hade tok negativt igår, men imorse var det en liten ökning så därför tog jag ett till efter lunch. Och då var teststrecket starkare än kontrollstrecket!
  • IVF2021
    Jill92 skrev 2021-04-21 11:44:44 följande:

Tack för svar! :) Okej så det kan variera lite vart i stimuleringen man gör VUL? Jag trodde det alltid var på åttonde dagen.

Jag gjorde VUL på dag 6 och 9 trots att dag 6 var en lördag. Så det varierar nog en del. Superskönt att bli inkallad en lördag och slippa missa jobbtid. Så har du tur kanske du också ska dit på en helgdag.
  • IVF2021
    Iväntanpåivf skrev 2021-04-21 13:26:28 följande:

Nej, blev ingen insättning utan nu har jag väntat och väntat och snart förhoppningsvis ÄL och en FET. :) 

Så nervör nu när det börjar närma sig. Katastroftankarna är många. 

Håller verkligen tummarna! På ett sätt tänker jag att det fina lilla embryot får det bättre nu än efter stimuleringen då kroppen ju är helt ur balans. Har du fått vänta länge?
  • Iväntanpåivf
    IVF2021 skrev 2021-04-21 16:48:17 följande:
    Håller verkligen tummarna! På ett sätt tänker jag att det fina lilla embryot får det bättre nu än efter stimuleringen då kroppen ju är helt ur balans. Har du fått vänta länge?
    tack <3 
    har egentligen inte väntat längre än nån annan. men känns ju som en evighet vad man än gör i denna processen. 
    fick vänta 8månader på att starta ivf och sen en extra månad för att vaccinera mig mot röda hund och nu en hel cykel mellan ÄP och denna ÄL för återföring. 
    All väntan är det värsta. sprutorna är enkla och ÄP gjorde ont som satan men gick ju över. men väntan är det som gör en knäpp :) 
  • Inalina
    Jenzia skrev 2021-04-21 14:41:02 följande:
    Åhh! Vilket bra resultat! Vi gillar när de är flera i samma storlek! Får ni välja om det görs vanlig IVF eller ICSI? Trodde det var embryologen som bestämde det. Fast så klart, gör man behandling privat verkar man kunna påverka en hel del

Jag har fått positivt nu på ägglossningsstickan, så nu väntar jag på besked från RMC om när insättning blir! Så då ruvar vi snart tillsammans igen!
    ja det känns bra, hoppas allt lirar som det ska till fredag nu Glad jo det är lite speciellt att man kan bestämma själv kanske men eftersom vi körde ICSI på alla den gången jag fick flera befruktade så vill jag köra det igen. På min klinik i Prag där jag gick gjorde den endast ICSI och aldrig naturlig IVF. 

roligt att ruva tillsammans nästa vecka då förmodligen Hjärta
  • Inalina
    Krizty88 skrev 2021-04-21 15:49:47 följande:
    Ja, 7 ägg, varav 6 var mogna, 3 blev befruktade! Det var faktiskt vad jag hade ställt in mig på, vi har inte så bra spermier att jobba med och spermieprovet i samband med äggplocket var inte så imponerande. Så ändå nöjd att 6 av 7 ägg var mogna så inte den delen också börjar tjafsa. Men ett embryo hade delat sig jättefint sa de, så det blev återföring på det för en timme sedan. Nu är det väl bara att luta sig tillbaka och hoppas på det bästa! Glad att vi åtminstone tog oss till det här steget och även fick se att befruktning var möjligt!
    jo men ungefär 50% befruktning verkar vara ett bra utfall! Roligt att du fick ett toppembryo tillbaka också SoligDu gör helt rätt i att luta dig tillbaka och njuta nu! Du är gravid tills motsatsen bevisats Hjärta!
  • IVF2021
    Iväntanpåivf skrev 2021-04-21 17:50:00 följande:

tack <3 

har egentligen inte väntat längre än nån annan. men känns ju som en evighet vad man än gör i denna processen. 

fick vänta 8månader på att starta ivf och sen en extra månad för att vaccinera mig mot röda hund och nu en hel cykel mellan ÄP och denna ÄL för återföring. 

All väntan är det värsta. sprutorna är enkla och ÄP gjorde ont som satan men gick ju över. men väntan är det som gör en knäpp :) 

Håller absolut med, väntan är det värsta! Även en cykel är ju en evig väntan när det är något så häftigt som en insättning som är på g! Tråkigt att äggplocket var så hemskt. Verkar vara så väldigt blandade upplevelser hos all som skrivit. Hoppas de medicinerar bättre eller så så att nästa blir mer ok.

Knasigt nog mår jag till och med bättre nu efter mitt totalt misslyckade första försök än när jag bara väntade på att få starta. Nu börjar en evig väntan på försök 2.
  • Annna84
    Inalina skrev 2021-04-21 10:25:31 följande:

hejsan!! Tack =) har vart i väg på VUL nu där de såg 8-9 blåsor på ena sidan och ca 3 på andra (har ju uppenbarligen en vääääldigt seg höger äggledare av ngn anledning!) men jag är jättenöjd över resultatet såklart, flera av blåsorna hade samma stl, ungefär 11-13 mm.  

Ska börja med Orgalutran nu också (funkar som Fyremadel eller vad ni får där i Sverige..) och den ska jag ta på morgnarna. 

Läkaren trodde eventuellt ÄP på måndag redan, men jag ska dit igen fre morgon och kolla hur det ser ut! så nu är man igång på riktigt! 

Jag tror jag säger till läkaren att jag vill göra ICSI på alla denna gången får ta det med honom på fredag men jag känner att det är dumt att chansa med några på vanligt sätt. 

spännande med ditt VUL i morgon, nu ska jag stressa i väg till min akupunktör (inte lätt att försöka jobba med alla olika möten man har hela tiden haha!= 

Heej :) Vad glad jag blir att höra detta! Det är ju ett kanonresultat!!

Hur gick det med akupunkturen? Det har varit fullt ös för mig med jobbet, men imorgon ska jag på VUL igen. Nu börjar jag känna lite. Gör du det?

Jag ska också säga till igen att de måste göra ICSI på alla, vågar inte chansa på vanlig ivf igen.

Sov så gott :)
  • Inalina
    Dibella skrev 2021-04-21 14:49:56 följande:

Haha, kanske mer rimligt att sprida ut dem när det blir ett par stycken. 

Läkaren sa att de förmodligen kommer köra på ICSI denna gången med, förra gången gjordes det pga få ägg men även för att under utredning så visade min mans spermier som få och dålig rörlighet, så de  ville ju inte chansa. När han sedan lämnade prov inför ÄP så var det ett normalt prov men de ville inte chansa med få ägg. Och hon sa att de *förmodligen* kommer tänka samma denna gången, men jag kommer nog dubbelkolla, vill inte stå utan några befruktade i slutändan... 

Blev din dotter till med vanlig eller ICSI?

ok så bra de gör icsi om det blir få ägg, det visste jag inte men man tycker ju att befruktningen borde garanteras lite mer då om det går rätt till.. då låter det ju som att det blir så igen om de ändå har gjorts tidigare. nä som du säger mardrömmen är ju att gå igenom allt och sen blir det ingen befruktning :( det har jag förstått har hänt flera i trådenObestämd

ja precis dottern blev till med ICSI och kliniken i Prag kör inget annat utan det ingår i alla IVF. 

jag känner att min nojjighet för att bli sjuk under stimuleringen börjar komma nu igen.. förra gången lyckades jag både bli genomförkyld under tiden OCH få kräksjukan precis efter återföringen...hoppas alla vitaminer jag tar hjälper denna gångenFlört
  • Obalem

Hej! Jag är igång med första IVFen och är något av en testgalning...

Därför kunde jag inte hålla mig mer än till igår RD 5 med en 9 cellig för då var det 10 dagar efter ovitrelle. Testet visade ingenting.

Men idag! Då syns något :] tror ni att de kan vara äkta så tidigt?
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021