• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Annna84
    Clemmentina skrev 2021-04-20 08:03:40 följande:

Åh spännande att du är igång! Det låter väldigt lovande med antalet äggblåsor. Nu hoppas vi på att justeringen gör att du inte blir överstimulerad! Du får uppdatera hur det går på torsdag. Håller tummarna!

Tack :) det ska jag. Idag justwradd jag ner ytterligare och imorgon ner ytterligare igen.

Hoppas att du får din ägglossning snart så att du om några veckor får göra återföring. Kram
  • Annna84
    Inalina skrev 2021-04-20 08:47:12 följande:

Wow det var ju en del blåsor ! och just det, det var det där med slemhinnans tjocklek också, det lät ju som bra resultat nu! känner du av något att du ändå har rätt många blåsor som växer? 

ÄP på måndag låter toppen, jag skulle tro med min historik att det kanske blir ons nästa vecka som tidigast, men kanske växer de snabbare denna gången med lite högre dos..

jag har inga känningar alls av sprutorna, tycker mest det är lite drygt att jag behöver ta mer än 1 spruta vissa dagar då de tar slut och jag måste börja på en ny med 375 dosen då det inte går jämnt upp  haha men om det är det enda jag måste klaga på så...

är ändå lite försiktigt hoppfull för imorgon att de ska se ganska många redan nu från början, men kanske framförallt att de är av bättre kvalitet än sist. Har läst så många solskenshistorier nu med akupunktur så jag blir helt snurrig, hade ju vart så härligt om det kunde funka denna gången!!

Kram!

Lycka till på både VUL och akupunkturen imorgon, det kommer gå så bra :) Och har håller tummarna för lagom många blåsor.

Förstår verkligen det där med att bli tvungen att ta två sprutor för att den ena inte räcker hela vägen, det är liksom nog med ett stick -haha!

Jag har haft fullt upp med jobbresa så jag har inte känt efter så mycket, men jag känner egentligen inte så mycket alls. Idag justerades dosen ner till 112 och imorgon ner till endast 75..

Det blir intressant att se vad det resulterar i på torsdag.

Hör av dig hur det gick imorgon. Kramar
  • dasj
    Inalina skrev 2021-04-20 13:16:08 följande:
    Hejsan, välkommen till tråden. Så ledsen jag blir av att läsa om er upplevelse med första IVF :( Det låter som en otroligt tuff behandling för din fru om hon fick så ont efter äggplocket. Att sen få beskedet att inge befruktades gör ju saken ännu värre såklart. 

Jag förstår att ni är ledsna och jag hoppas ni får ett ordentligt möte med kliniken där de kan gå igenom vad som måste göras annorlunda inför nästa gång och hur de kan hjälpa er framåt. Ni får sörja ett tag tillsammans och sedan börja hoppas och förbereda er på nästa försök. Det kan ju behövas ICSI för er del om inget ägg befruktades med normal IVF, då för man in spermien med en nål i ägget. Så gjorde vi när vi lyckades att få en dotter 2018, så det är ganska standard om väldigt få befruktas första gången. 

Jag förstår att det är tufft för er, men vi är många här inne som fått gå igenom IVF flertalet gånger, och tro det eller ej men när man börjar fokusera framåt och på att göra något annorlunda nästa gång brukar det kännas bättreHjärta
    Gällande att din fru har ont borde ni göra en uppföljning för att se varför det är så, att ha ont så länge efter ett äggplock är inte meningen. 
    jag hoppas ni får en bra diskussion med läkaren, ofta kan det hjälpa att ha skrivit upp frågor ni har så man är beredd där och då, annars blir man lätt tom i skallen vid de där mötena.
    tack för dem fina orden och peppen!

Idag fick vi informationen om att det är varken fel på äggen eller spermierna. Felet ligger i att dem inte vill umgås, vilket kan hända. Det är också anledningen, utöver endometriosen till varför vi har så svårt att bli gravida.

Vi kör igång med andra försöker av IVF snart, och då är det ICSI som gäller.
    Nu håller vi hoppet uppe!
  • Dhalia
    Estelle011 skrev 2021-04-20 13:37:21 följande:

Hej, 

En till som har läst hela tråden även om jag har sagt att jag kommer inte att göra det. Svårt att läsa andras erfarenheter eftersom det är så olika, för någon funkar det, för någon funkar inte. Men nu hade jag behov av att se hur det går för andra :)

Gjorde FET igår, nu är det bara att vänta. 

Ett försök i februari, fick mens ca en vecka innan jag skulle göra test. Har ganska bra tålamod, tänkte vänta till testdagen då, och planerar samma nu. Jag vill inte ha falsk resultat om jag gör det förtidigt. 

Hur lever ni under processen? Tränar ni? Jag är så räd att förstöra något, så jag planerar bara att promenera, men gillar att träna och springa, mår mycket bättre. Tror inte att träning kommer att påverka resultat men ändå...  

Ja kan säga att den här gången gjorde jag allt jag brukar göra. Endast dagarna vid implantering så tränade jag intr alls, spelade paddel då den var 5 dagar gammal (fick 2dagars tillbaks) och sedan gym då den var 10 dagar gammal, däremellan var de alltså paus. Ja kör bara vanlig styrketräning. Kanske låta bli att springa då tills den fäster åtminstone eller låta bli just det helt. Sen kör jag inte hur tungt som helst för så vältränad är jag intr ;)
  • Dibella

När jag tog Fyremadelen igårkväll så ville det inte riktigt hållas, trots att man väntar när man drar ut nålen, så rann det ut?! Svårt att avgöra hur mkt som är i sprutorna, men 2-3 stora droppar (eller mer) rann ut över halva magen. Idag har jag ÄL flytningarna som aldrig förr...detta gör mig nojig som f*n.

Mina ÄL flytningar brukar sluta när fyremadelen drar igång. Någon annan som vart med om att det kan rinna ut efter man drar ut nålen?

• Krizty88

I eftermiddag är det förhoppningsvis dags för min första insättning. De skulle bara ringa igår ifall de ville flytta tiden och göra insättning på dag 5, vilket de inte gjorde, så vet ingenting om befruktningsgrad än men gjorde ju äggplocket på morgonen i måndags så hoppas att de hade ringt vid det här laget om det inte fanns något att återföra!!

• Dibella
    Krizty88 skrev 2021-04-21 08:37:37 följande:

I eftermiddag är det förhoppningsvis dags för min första insättning. De skulle bara ringa igår ifall de ville flytta tiden och göra insättning på dag 5, vilket de inte gjorde, så vet ingenting om befruktningsgrad än men gjorde ju äggplocket på morgonen i måndags så hoppas att de hade ringt vid det här laget om det inte fanns något att återföra!!

Får hålla tummarna på inget telefonsamtal och en återföring av ett fint embryo som vill stanna Hjärta
  • Estelle011
    Krizty88 skrev 2021-04-21 08:37:37 följande:

Lycka till! Glad Jag är bara två dagar före dig. Hade återföring i måndags. Hoppas det går bra 
  • Olivia1992
    Inalina skrev 2021-04-19 21:59:36 följande:
    Ok låter bra att du ska köra på nu då, blir spännande med VUL i morgon, lycka till hör av dig efteråt!

Jag har akupunktur på ons efter VUL sen en bokad till tisdag nästa vecka som jag är lite osäker på om den kommer göra så mkt då jag räknar med att ta Ovitrelle mån eller tis nästa vecka så ev skippar jag den tiden. Sen är tanken att jag ska på akupunktur BÅDE innan OCH efter återföring när nu det beger sig, ska läsa på lite om det där nu tänkte jag...
    Gomorgon! 
    Precis, var på mitt VUL igår morse, var ett väldigt tidigt VUL. tidigare stimuleringar har jag väntat ytterligare en/två dagar. 
    och är så lycklig att hon hittade 8 blåsorHjärta
    dom växte och jämt alla, tidigare har dom under första VUL hittat 3-5 blåsor i alla storlekar. 
    ska dit igen på fredag morgon för att kolla en sista gång innan äggplock på måndag nästa vecka. beräknas då ta Ovitrelle på lördag kväll. 

aahaa, okej. förstår! kanske inte är jätte bra tajmat? precis som du säger så satsa på en behandling innan och efter återföringenSkrattande låter som en toppen idé! har läst många som gjort så. 
    Hör av dig hur ditt VUL går idag! håller alla tummar under dagenHjärta
  • Olivia1992
    Iväntanpåivf skrev 2021-04-20 08:49:45 följande:
    tack ska göra det :) 
    Sååå nervös för FET nu
    jag förstår det, men äntligen är det dags! och från FET dagen är du gravid tills motsatsen bevisar något annat! Hjärta
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021