• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Dibella
    Inalina skrev 2021-04-22 07:42:08 följande:
    ok så bra de gör icsi om det blir få ägg, det visste jag inte men man tycker ju att befruktningen borde garanteras lite mer då om det går rätt till.. då låter det ju som att det blir så igen om de ändå har gjorts tidigare. nä som du säger mardrömmen är ju att gå igenom allt och sen blir det ingen befruktning :( det har jag förstått har hänt flera i trådenObestämd

ja precis dottern blev till med ICSI och kliniken i Prag kör inget annat utan det ingår i alla IVF. 

jag känner att min nojjighet för att bli sjuk under stimuleringen börjar komma nu igen.. förra gången lyckades jag både bli genomförkyld under tiden OCH få kräksjukan precis efter återföringen...hoppas alla vitaminer jag tar hjälper denna gångenFlört
    Får verkligen hoppas att du håller dig frisk denna gången! Nojorna kryper på överlag när man väl sätter igång igen trots att man kunnat hålla sig lugn emellan. Vi var alla hemma sjuka i förkylning nu för 2 veckor sen så jag hoppas att man har lite motståndskraft kvar sista veckan nu.
  • Inalina
    Annna84 skrev 2021-04-21 22:16:46 följande:
    Heej :) Vad glad jag blir att höra detta! Det är ju ett kanonresultat!!

Hur gick det med akupunkturen? Det har varit fullt ös för mig med jobbet, men imorgon ska jag på VUL igen. Nu börjar jag känna lite. Gör du det?

Jag ska också säga till igen att de måste göra ICSI på alla, vågar inte chansa på vanlig ivf igen.

Sov så gott :)
    hej! Tack =) Ja på nåt sätt verkar ju min kropp reagera mer på Gonal F än Menupur/Pergoveris vilket INTE borde vara fallet enligt min klinik men men, vi får ju se hur det blir med ÄP och befruktning och allt men det känns i alla fall bra att det finns några ägg där inne som växer Glad.

Nu i morse sen jag vaknade har jag haft väldigt ont i magen och jag tror det är äggstockarna som spökar :/ så precis som du skrev så känner jag också nu. lyckades boka in ett spinningpass till ikväll eftersom jag inte kände NÅGONTING igår men nu får vi se hur det blir med det.. ser ganska svullen ut nu också så visst händer det nåt där inne. jag tror att de kan se risker för överstimulering etc på mina blodprover jag tar (ska fråga) så jag tror inte det är någon fara så länge de inte säger nåt i alla fall. Det är ju positivt om kroppen ändå reagerar på hormonerna får jag tänka. Har även en del huvudvärk nu så kanske inte den bästa morgonen för mig idag, men men vad gör man inte Flört 

när är ditt vul idag? 
  • Inalina
    Dibella skrev 2021-04-22 07:46:59 följande:
    Får verkligen hoppas att du håller dig frisk denna gången! Nojorna kryper på överlag när man väl sätter igång igen trots att man kunnat hålla sig lugn emellan. Vi var alla hemma sjuka i förkylning nu för 2 veckor sen så jag hoppas att man har lite motståndskraft kvar sista veckan nu.
    hehe ja om dottern inte får något från förskolan ska jag nog kunna vara lugn, hittills är det ju hon som dragit hem precis allt...Drömmer idag har jag rätt ont i magen/äggstockarna så nu hoppas jag på ÄP på måndag...

låter ändå 'skönt' att ni haft er förkylning redan, känns ju ganska extremt att dra på sig en till så kort tid därefter Flört 
    ska du göra nåt mer ultraljud innan ÄP? 
  • Krizty88
    Inalina skrev 2021-04-21 18:49:00 följande:

jo men ungefär 50% befruktning verkar vara ett bra utfall! Roligt att du fick ett toppembryo tillbaka också Du gör helt rätt i att luta dig tillbaka och njuta nu! Du är gravid tills motsatsen bevisats !

Ja det var faktiskt vad jag hade ställt in mig på! Är tacksam att det ens blev någon befruktning och nu får vi vänta till efter helgen med att veta om det blir något till frysen. Men den är omgången gav oss iaf många svar och det kändes väldigt skönt att kunna gå igenom alla steg. Sen håller jag såklart tummarna för att vara en av få som det lyckas för på första insättningen :)

Men nu, ruvardag 1! WOHO

Hoppas det blir äggplock för dig på måndag och att det blir ett bra resultat!!
  • Inalina
    Obalem skrev 2021-04-22 07:46:42 följande:
    Hej! Jag är igång med första IVFen och är något av en testgalning...

Därför kunde jag inte hålla mig mer än till igår RD 5 med en 9 cellig för då var det 10 dagar efter ovitrelle. Testet visade ingenting.

Men idag! Då syns något :] tror ni att de kan vara äkta så tidigt?
    Hej! roligt med positivt på första IVF =) det är så otroligt svårt att se på foton så här i tråden men det är inte alls omöjligt att man ser något så tidigt =) hoppas det blir starkare nu för varje dag Glad var det ett 3-dagars du fick tillbaka?
  • Iväntanpåivf
    IVF2021 skrev 2021-04-21 19:15:52 följande:
    Håller absolut med, väntan är det värsta! Även en cykel är ju en evig väntan när det är något så häftigt som en insättning som är på g! Tråkigt att äggplocket var så hemskt. Verkar vara så väldigt blandade upplevelser hos all som skrivit. Hoppas de medicinerar bättre eller så så att nästa blir mer ok.

Knasigt nog mår jag till och med bättre nu efter mitt totalt misslyckade första försök än när jag bara väntade på att få starta. Nu börjar en evig väntan på försök 2.
    Vad skönt att du mår bättre. Är ju ändå lite lättare tycker jag när man 'är inne i svängen'. Nu får man hjälp och man har en plan. Jag tycker det är lättare när jag har en plan. :) 

Ja ÄP gjorde nog extra ont för jag har endometrios. och så skulle de in i 25st äggblåsor så det blir ju många stick plus att jag va lite överstimulerad. Så nästa gång (som jag såklart hoppas jag slipper) så blir det säkert bättre. 

När blir ditt nästa försök?  De säger ju att första försöket är lite av en testrunda så nästa kommer säkert bli mycket bättre utfall. 
  • Dibella
    Inalina skrev 2021-04-22 07:52:54 följande:
    hehe ja om dottern inte får något från förskolan ska jag nog kunna vara lugn, hittills är det ju hon som dragit hem precis allt...Drömmer idag har jag rätt ont i magen/äggstockarna så nu hoppas jag på ÄP på måndag...

låter ändå 'skönt' att ni haft er förkylning redan, känns ju ganska extremt att dra på sig en till så kort tid därefter Flört 
    ska du göra nåt mer ultraljud innan ÄP? 

Skönt när man får lite bekräftelse på att blåsorna växer på, hoppas du får plock på måndag {#emotions_dlg.flower}

Jo jag var också glad över att bli förkyld då, tänker att då är chansen väldigt liten att bli sjuk inför ÄP. Imon blir det sista VUL för att spika ÄP, vill så gärna att det ska hunnit växa lite fler blåsor, men har inte lika stor oro som inför första VUL där jag var övertygad om att det skulle gå ännu sämre denna gång. Men vänsterstocken verkar ha vaknat till liv, förra gången var det tvärt om.

Du hade VUL imon med? Håller vi tummarna för att vi båda ligger i stolen på måndag Solig och sen får ruva ihop med resten av alla här inne.

• Estelle011

Nu sitter jag och dricker koffeinfritt kaffeGlad tar inga onödiga risker.  

Ruvardag 3 för mig. 7 dagar till mensen, 13 dagar till testdagen. Spännande Cool

• Inalina
    Dibella skrev 2021-04-22 09:12:26 följande:

Skönt när man får lite bekräftelse på att blåsorna växer på, hoppas du får plock på måndag {#emotions_dlg.flower}

Jo jag var också glad över att bli förkyld då, tänker att då är chansen väldigt liten att bli sjuk inför ÄP. Imon blir det sista VUL för att spika ÄP, vill så gärna att det ska hunnit växa lite fler blåsor, men har inte lika stor oro som inför första VUL där jag var övertygad om att det skulle gå ännu sämre denna gång. Men vänsterstocken verkar ha vaknat till liv, förra gången var det tvärt om.

Du hade VUL imon med? Håller vi tummarna för att vi båda ligger i stolen på måndag Solig och sen får ruva ihop med resten av alla här inne.

ja just det vi är MÅNGA med sista vul i morgon! jag ska dit redan 7:30, kommer ju vara en zombie...Förvånad när ska du dit? äggstockarna känns bättre nu igen haha kanske hade jag legat konstigt så de hade vridit sig på något sätt :) 
  • Inalina
    Sweetpineapple skrev 2021-03-30 12:35:39 följande:

Hej! Nu var det ett tag sedan jag skrev igen. Idag har jag varit på vul på RMC. Fick se en liten böna på 13 mm med ett hjärta som slog. Sjukt tacksam för det. Svårt att hålla sig från att gråta när man satt i gynstolen.

Imorgon ska jag till endokrinkirurgen för min knöl de hittat i halsen. Fick göra vul idag för att säkerställa en frisk graviditet så de tar hänsyn till det vid behandling av knölen.

Jag håller verkligen tummarna för er alla i tråden. Jag tittar in här då och då men ska nu försöka lita på att jag faktiskt nu är gravid, v 7+6 idag.

hej vännen, hur går det för dig? hur mår du i graviditeten och jag hoppas det gick bra med din undersökningHjärta måste vara dags för KUB snart?
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021