• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Krizty88
    Inalina skrev 2021-04-26 11:17:16 följande:

Hej på er allihopa o glad måndag!

Har precis haft ÄP på kliniken och de fick ut 13 ägg =) läkaren kändes positiv och får hoppas på bra befruktning nu så jag får återföring på lördag! =)

Har ganska ont nu precis efter trots rätt mkt smärtstillande (fick ju dock sova under tiden ;)) har fått dubbla doser med paracetamol och ibuprofen tror jag samt värmedyna på magen. Förra gången kände jag ingenting efteråt så jag antar det är olika varje gång. Är så lättad nu i alla fall att äggen är ute och de ska göra ICSI på allihopa.

Kram på er alla nu jäklar ska vi bli gravida allihopa <3

Men vad bra!! Hurra! Ett steg närmare :)

Hoppas du mår bättre snabbt och att det går bra med icsin, förhoppningsvis finns det ju gott att välja på efteråt. Håller tummarna!
  • Inalina
    Dibella skrev 2021-04-26 13:30:56 följande:

Grattis till 13 st, super ju! Hoppas jag du återhämtar dig snabbt och återföring på lördag Hjärta

Grattis till 16! Superbra det också! Hoppas vi att de kan frysa ner flera stycken Hjärta såklart segt att vänta, men förhoppningsvis blir det plus på insättningen sen.

Jag fick ut hela 11 ägg på mitt plock idag, var nästan i chock över att de lyckades få ut så många, känns helt overkligt. Tror dock att flera kommer vara omogna, men har förhoppning om att få en 5 dagars denna gången och kanske chans att få till frysen också! Återstår att se Solig Gjorde lite mer ont denna gången, tror inte lokalbedövningen tog lika bra eller morfinet kanske, men definitivt fortfarande hanterbart och mycket lugnade och behagligare överlag.

wow 11 ägg är inte dåligt! då gjorde de verkligen något rätt i stimuleringen denna gången ;)!! jo jag räknar med en del omogna också men i morgon vet vi merFlört
    Ja visst hade det vart underbart att få till frysen också! jag är inte jättesugen på ett ÄP till på ett tag känner jag... 

Jag känner ju inget under själva plocket då de söver en då, men jag vaknade upp precis när läkaren var klar inne i 'operationssalen' så kan ju nästan säga att jag vart vaken vid ett ÄP nu haha!hade som en väldigt stark mensvärk efteråt trots en hel del smärtstillande men förhoppningsvis var det tillfälligt :) 
  • Inalina
    Krizty88 skrev 2021-04-26 13:40:11 följande:
    Men vad bra!! Hurra! Ett steg närmare :)

Hoppas du mår bättre snabbt och att det går bra med icsin, förhoppningsvis finns det ju gott att välja på efteråt. Håller tummarna!
    ja verkligen, tack för pepp!!

hur går det för dig med ruvningen;)? (haha vad ska man svara på det, bra??;)) du måste vara på RD 4 nu? börjar närma sig... när tänkte du testa?
  • Clemmentina
    Jenzia skrev 2021-04-26 12:44:58 följande:

Tack fina du! Det är dock en lite nervös väntan, embryot ska ju klara upptining också. Men så fort det är återfört ska jag pusta ut lite. Då är det ju bara ca 10 dagar innan vi vet -<3

Nej, nu vill ni ju bara att det ska funka så smidigt som möjligt. Men då kör ni stimuleringen för att få ägglossning innan FET också, eller? Kanske återföring om ca en månad då?

Förstår att du är nervös! Men de allra flesta (90 procent) klarar det har jag hört. Det tycker jag låter bra! 10 dagar går ändå fort,

Precis, vi kommer köra Letrozole inför återföringen. Kliniken säger att det ger bäst resultat (flest graviditeter och minst missfall) om man inte kan återföra i naturlig cykel. Räknar med återföring i slutet av maj!
  • Clemmentina
    Annna84 skrev 2021-04-26 13:20:30 följande:

Tack <3 16 ägg fick dom ut.

Ja, lite tråkigt att inte få sätta in direkt. Men vi får tänka att kroppen får återhämta sig lite nu inför insättning.

Nu hoppas jag att vi också får en blastocyst att sätta in i slutet på maj, så att vi kan följas åt :)

Det här veckan kommer vara fruktansvärt jobbig när det gäller väntan. På lördag eller söndag ska jag få veta om vi kunde frysa något. Hoppas innerligt att så blir fallet.

Tar du letrozol för att underlätta ägglossningen, och hur lång tid efter äggplocket kom din mens?

16 ägg är väldigt bra även om jag förstår att du kanske hoppades på ännu fler. Har förstått att det kan vara en del som är för små för att plockas (eller så är blåsorna tomma) när man har många ägg. På mig såg de ju 18 blåsor på sista vul men det blev bara 8 ägg totalt. Håller tummarna för att du får positiva besked i helgen och att vi båda får göra en återföring i maj! :) Kommer de ringa och meddela hur många som befruktades och sen hur många som gick att frysa?
  • Clemmentina
    Dibella skrev 2021-04-26 13:30:56 följande:

Grattis till 13 st, super ju! Hoppas jag du återhämtar dig snabbt och återföring på lördag 

Grattis till 16! Superbra det också! Hoppas vi att de kan frysa ner flera stycken  såklart segt att vänta, men förhoppningsvis blir det plus på insättningen sen.

Jag fick ut hela 11 ägg på mitt plock idag, var nästan i chock över att de lyckades få ut så många, känns helt overkligt. Tror dock att flera kommer vara omogna, men har förhoppning om att få en 5 dagars denna gången och kanske chans att få till frysen också! Återstår att se  Gjorde lite mer ont denna gången, tror inte lokalbedövningen tog lika bra eller morfinet kanske, men definitivt fortfarande hanterbart och mycket lugnade och behagligare överlag.

Inalina skrev 2021-04-26 13:41:47 följande:

wow 11 ägg är inte dåligt! då gjorde de verkligen något rätt i stimuleringen denna gången ;)!! jo jag räknar med en del omogna också men i morgon vet vi mer! 

Ja visst hade det vart underbart att få till frysen också! jag är inte jättesugen på ett ÄP till på ett tag känner jag... 

Jag känner ju inget under själva plocket då de söver en då, men jag vaknade upp precis när läkaren var klar inne i 'operationssalen' så kan ju nästan säga att jag vart vaken vid ett ÄP nu haha!hade som en väldigt stark mensvärk efteråt trots en hel del smärtstillande men förhoppningsvis var det tillfälligt :) 

Åh vad bra med 13 respektive 11 ägg! :) Grattis till er båda. Inte konstigt att det känns lite mer den här gången när ni båda hade fler ägg också. Hoppas det lägger sig snabbt! Nu håller vi tummarna för positiva besked under veckan! :)
  • Dibella
    wow 11 ägg är inte dåligt! då gjorde de verkligen något rätt i stimuleringen denna gången ;)!! jo jag räknar med en del omogna också men i morgon vet vi merFlört

Nej jag är minst sagt nöjd! Så hoppas jag att dom kommer ringa imon och skjuta på insättningen Drömmer 

Håller med, det hade vart gott att slippa plock på ett tag nu, så får hålla tummarna på några till frys för oss. Haha, ja det måste ju nästan räknas som att du varit vaken vid ÄP nu. Lite coolt att se när dom "dammsugar" ut äggen ändå, förra gången vågade jag inte kolla, denna gången var jag helt hypnotiserad! 

• dasj
    Inalina skrev 2021-04-26 13:27:15 följande:
    ja tack snälla!

kommer ni köra igång snart igen? 
    Denna vecka hoppas jag. Vi hämtade ut gonal f och allt annat igår. Redo för att köra igång så fort mensen är här!

Läkaren ökade dosen något, för att säkerställa att vi får ut fler ägg denna gång. Lite orolig för överstimulering men dem har koll hoppas jag.

Sist ville inte äggen befruktas, trots bra ägg och spermier. "Det kan hända" sa läkaren, och då får man tvinga in dem med ICSI metoden.
  • Clemmentina
    Annna84 skrev 2021-04-26 13:20:30 följande:

Tack <3 16 ägg fick dom ut.

Ja, lite tråkigt att inte få sätta in direkt. Men vi får tänka att kroppen får återhämta sig lite nu inför insättning.

Nu hoppas jag att vi också får en blastocyst att sätta in i slutet på maj, så att vi kan följas åt :)

Det här veckan kommer vara fruktansvärt jobbig när det gäller väntan. På lördag eller söndag ska jag få veta om vi kunde frysa något. Hoppas innerligt att så blir fallet.

Tar du letrozol för att underlätta ägglossningen, och hur lång tid efter äggplocket kom din mens?

Glömde svara på dina frågor. Precis, tar Letrozole för att säkerställa att jag får ägglossning. Min mens kom exakt 10 dagar efter äggplock. En del får tydligen mens ännu snabbare men inom 14 dagar ska den komma.
  • Inalina
    Clemmentina skrev 2021-04-26 13:51:15 följande:

wow 11 ägg är inte dåligt! då gjorde de verkligen något rätt i stimuleringen denna gången ;)!! jo jag räknar med en del omogna också men i morgon vet vi mer! 

Åh vad bra med 13 respektive 11 ägg! :) Grattis till er båda. Inte konstigt att det känns lite mer den här gången när ni båda hade fler ägg också. Hoppas det lägger sig snabbt! Nu håller vi tummarna för positiva besked under veckan! :)
    tack =) 

jo en fråga till dig som också tog en (hel) del vitaminer också - slutade du med allt (Q10, inositol, etc) efter ÄP?
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021