• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Jenzia
    Clemmentina skrev 2021-04-26 10:31:59 följande:

Ja precis! Det ska inte påverka...tvärtom de gör så som visat sig fungera bäst. Håller tummarna!

Ja det känns lite drygt ärligt talat men ett steg närmare nu med Provera. Känns lite som ägglossning nu men vet inte. Min kropp är opålitlig numera. Jag har oregelbunden/längre cykel men får ägglossning ibland. Nu ville vi ju inte chansa så då fick det bli Provera.

Tack fina du! Det är dock en lite nervös väntan, embryot ska ju klara upptining också. Men så fort det är återfört ska jag pusta ut lite. Då är det ju bara ca 10 dagar innan vi vet -<3

Nej, nu vill ni ju bara att det ska funka så smidigt som möjligt. Men då kör ni stimuleringen för att få ägglossning innan FET också, eller? Kanske återföring om ca en månad då?
  • Annna84
    Inalina skrev 2021-04-26 11:17:16 följande:

Hej på er allihopa o glad måndag!

Har precis haft ÄP på kliniken och de fick ut 13 ägg =) läkaren kändes positiv och får hoppas på bra befruktning nu så jag får återföring på lördag! =)

Har ganska ont nu precis efter trots rätt mkt smärtstillande (fick ju dock sova under tiden ;)) har fått dubbla doser med paracetamol och ibuprofen tror jag samt värmedyna på magen. Förra gången kände jag ingenting efteråt så jag antar det är olika varje gång. Är så lättad nu i alla fall att äggen är ute och de ska göra ICSI på allihopa.

Kram på er alla nu jäklar ska vi bli gravida allihopa <3

GRATTIS!! Och bra jobbat! Fantastiskt resultat. Nu får vi båda njuta av att ha gjort den här insatsen :)

Jag fick ut 16 ägg (lite konstigt med tanke på att de sa 30st i torsdags och att jag därför inte får sätta in i den här cykeln)

Har också haft väldigt ont nu efteråt, hua, mycket ska man vara med om.

Nu hoppas vi på fin befruktning för oss båda imorgon.

KRAM
  • Estelle011
    Inalina skrev 2021-04-26 12:00:06 följande:
    Tack snälla ja det känns bra men huvudsaken är ju att de befruktas också! :) du har kommit en bit på ruvningen nu, hur känns det, några symptom? Kommer du testa tidigare än sin officiella testdag? ;)
    Jag är på dag 7 nu. Dagarna går så långsamt Gråter börjar få lite mensvärk idag, och har ont i ryggen men annars känns inte mycket. Och ja, kan bara börja gråta utan anledning. Jag själv är chockad av mina reaktioner, gråten bara kommer när jag förväntar mig inte Skrattande inget konstigt med alla hormoner i kroppen.
    Jag har läst att det är många som hade mensvärk men mensen kom aldrig och dem blev gravida, så jag är inte orolig ännu. Kommer att testa tidigast söndag, det är 3 dagar innan.
  • Agnessa
    MeAndMyself skrev 2021-04-26 08:51:47 följande:
    Hej igen. Var på mitt andra ultraljud imorse, fick förklarat att de äggblåsor som är mindre än 10 mm räknar de inte, de ligger i en vilande fas. Men de kan vakna! Jag hade två sist på 10 mm som räknades. Idag hade jag 6 st då fler hade vaknat. Dock trodde de att bara 3 st skulle hinna bli 17 mm som är gränsen för att plocka ut. När äggblåsorna väl vaknat så växer de 2 mm om dagen. Jag ska göra på mitt tredje ultraljud på ons. Har jag tre st äggblåsor på 17 mm så är jag godkänd för att göra äggplock (3 eller 5 st brukar vara det minsta för de ska vilja göra äggplock), då blir äggplocket på fredag. Har de inte växt så får jag avvakta över helgen och göra äggplock på måndag istället :)

Hej hej! 

Okej, tack för informationen. Ska bli spännande att se i morgon. Försöker väl inte hoppas allt för mycket utan tänka att det får väl gå någon månad och sen kan vi prova igen. 

Hoppas dina har växt till sig tills på onsdag då ???? 

• dasj

Har precis haft ÄP på kliniken och de fick ut 13 ägg =) läkaren kändes positiv och får hoppas på bra befruktning nu så jag får återföring på lördag! =)

Har ganska ont nu precis efter trots rätt mkt smärtstillande (fick ju dock sova under tiden ;)) har fått dubbla doser med paracetamol och ibuprofen tror jag samt värmedyna på magen. Förra gången kände jag ingenting efteråt så jag antar det är olika varje gång. Är så lättad nu i alla fall att äggen är ute och de ska göra ICSI på allihopa.

Kul med 13 ägg! Hoppas det går bra med ICSI och att ni blir gravida!!

Vi ska gå igenom samma process som du då första försöket gick åt skogen. 13 ägg, men inga befruktade.

Nästa försök blir med ICSI :)
  • Annna84
    Clemmentina skrev 2021-04-25 23:01:44 följande:

Inte varit inne här och läst på några dagar. Spännande att det är många som har plock i veckan. Håller tummarna! :)

Åh vad trist med risk för överstimulering! Nu hoppas vi på riktigt många mogna ägg och bra befruktning. Sen hoppas jag att vi båda får tillbaks var sin blastocyst i slutet av maj. Lycka till imorgon!

Tack <3 16 ägg fick dom ut.

Ja, lite tråkigt att inte få sätta in direkt. Men vi får tänka att kroppen får återhämta sig lite nu inför insättning.

Nu hoppas jag att vi också får en blastocyst att sätta in i slutet på maj, så att vi kan följas åt :)

Det här veckan kommer vara fruktansvärt jobbig när det gäller väntan. På lördag eller söndag ska jag få veta om vi kunde frysa något. Hoppas innerligt att så blir fallet.

Tar du letrozol för att underlätta ägglossningen, och hur lång tid efter äggplocket kom din mens?
  • Inalina
    Annna84 skrev 2021-04-26 12:59:43 följande:
    GRATTIS!! Och bra jobbat! Fantastiskt resultat. Nu får vi båda njuta av att ha gjort den här insatsen :)

Jag fick ut 16 ägg (lite konstigt med tanke på att de sa 30st i torsdags och att jag därför inte får sätta in i den här cykeln)

Har också haft väldigt ont nu efteråt, hua, mycket ska man vara med om.

Nu hoppas vi på fin befruktning för oss båda imorgon.

KRAM
    Hej!!! Har tänkte på dig nu också, skönt det verkar gått fint för dig med idag =) ja jäklar nu har vi verkligen gjort en insats! mkt man ska stå ut med.. 16 ägg låter ju toppen, kanske var de andra så små att de inte 'behövde' plockas..? eller så fick de ut 16 ägg utav alla dina äggblåsor. man vet aldrig riktigt hur de räknar känner jag! 

jag fasar lite för när medicinen går ur kroppen här, måste kolla medicinskåpet att jag har tillräckligt med piller...Drömmer nu hör du inget från kliniken innan de vet hur många de kan frysa ner till nästa cykel? Kram!
  • Inalina
    dasj skrev 2021-04-26 13:19:16 följande:
    Kul med 13 ägg! Hoppas det går bra med ICSI och att ni blir gravida!!

Vi ska gå igenom samma process som du då första försöket gick åt skogen. 13 ägg, men inga befruktade.

Nästa försök blir med ICSI :)
    ja tack snälla!

kommer ni köra igång snart igen? 
  • Inalina
    Estelle011 skrev 2021-04-26 13:11:30 följande:
    Jag är på dag 7 nu. Dagarna går så långsamt Gråter börjar få lite mensvärk idag, och har ont i ryggen men annars känns inte mycket. Och ja, kan bara börja gråta utan anledning. Jag själv är chockad av mina reaktioner, gråten bara kommer när jag förväntar mig inte Skrattande inget konstigt med alla hormoner i kroppen.
    Jag har läst att det är många som hade mensvärk men mensen kom aldrig och dem blev gravida, så jag är inte orolig ännu. Kommer att testa tidigast söndag, det är 3 dagar innan.
    Jag förstår, ja ruvardagarna går ju rätt segt men mensvärk låter som ett väldigt vanligt gravidsymptom i alla fall som man känner allra först, håller alla tummar!!

så spännande {#emotions_dlg.flower}!!
  • Dibella

Grattis till 13 st, super ju! Hoppas jag du återhämtar dig snabbt och återföring på lördag Hjärta

Annna84 skrev 2021-04-26 13:20:30 följande:
    Tack <3 16 ägg fick dom ut.

Ja, lite tråkigt att inte få sätta in direkt. Men vi får tänka att kroppen får återhämta sig lite nu inför insättning.

Nu hoppas jag att vi också får en blastocyst att sätta in i slutet på maj, så att vi kan följas åt :)

Det här veckan kommer vara fruktansvärt jobbig när det gäller väntan. På lördag eller söndag ska jag få veta om vi kunde frysa något. Hoppas innerligt att så blir fallet.

Tar du letrozol för att underlätta ägglossningen, och hur lång tid efter äggplocket kom din mens?

Grattis till 16! Superbra det också! Hoppas vi att de kan frysa ner flera stycken Hjärta såklart segt att vänta, men förhoppningsvis blir det plus på insättningen sen.

Jag fick ut hela 11 ägg på mitt plock idag, var nästan i chock över att de lyckades få ut så många, känns helt overkligt. Tror dock att flera kommer vara omogna, men har förhoppning om att få en 5 dagars denna gången och kanske chans att få till frysen också! Återstår att se Solig Gjorde lite mer ont denna gången, tror inte lokalbedövningen tog lika bra eller morfinet kanske, men definitivt fortfarande hanterbart och mycket lugnade och behagligare överlag.

Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021