• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Inalina
    dasj skrev 2021-04-26 13:55:41 följande:
    Denna vecka hoppas jag. Vi hämtade ut gonal f och allt annat igår. Redo för att köra igång så fort mensen är här!

Läkaren ökade dosen något, för att säkerställa att vi får ut fler ägg denna gång. Lite orolig för överstimulering men dem har koll hoppas jag.

Sist ville inte äggen befruktas, trots bra ägg och spermier. "Det kan hända" sa läkaren, och då får man tvinga in dem med ICSI metoden.
    Oj det var snabba puckar, låter ju toppen att ni kan köra igång direkt igen!!! =)

en liten justering i dosen är nog ingen fara, de är bra på att se risken/tecekn för överstimulering! 

jag fick höjda från 300ie till 375 ie och fick ändå ut samma mängd ägg men de mognade snabbare/jämnare denna gången så det var bara positivt! ja tyvärr kan ju nästan allt hända i den här processen (vilket de även kan vid naturlig befruktning) men man är ju så otroligt mkt mer insatt när man gör en IVF än om det skulle ta sig naturligt, man förstår vilket mirakel det är för varje graviditetHjärta
  • Krizty88
    Inalina skrev 2021-04-26 13:43:14 följande:

ja verkligen, tack för pepp!!

hur går det för dig med ruvningen;)? (haha vad ska man svara på det, bra??;)) du måste vara på RD 4 nu? börjar närma sig... när tänkte du testa?

Haha jo men det går bra tack! ;) Rd 5 till och med, viktigt! Jag kommer nog inte testa än på ett tag, är väldigt långt till officiell testdag och jag hoppas att jag inte ska bli överraskad av mens allt för tidigt. Helst inte alls såklart!! Men just nu känns det rätt skönt att kunna tänka att allt fortfarande är möjligt. Har aldrig varit en stortestare så det kliar inte i fingrarna på mig än. Det man inte vet mår man inte dåligt av hehe.
  • Iväntanpåivf
    Jenzia skrev 2021-04-26 11:51:15 följande:
    Min kan dippa rejält första veckan också, sen brukar den bli mer stabil ungefär en vecka in. Säkert ingen fara med dippen idag. Har du en lutealfas som är någonstans mellan 13-16 dagar så hade jag inte oroat mig.

Jag ska ju börja med lutinus på återföringsdagen, men antar att du kör helt naturlig cykel?

Och jag ligger högt, mellan 36.45-36.65 i follikelfasen, och sen runt 37.0 i lutealfasen. Känner aldrig mig febrig, haha. Eller jo, när jag har influensa och den är uppåt 39 grader.

Jag är också nervös, vi har ju bara ett embryo i frysen, hoppas så att det klarar upptiningen! Vi ska vara där kl 13.00. Ni då?
    jag kör helt naturlig cykel ja. Men tycker det är konstigt att inte ta progesteron extra. men men. Får försöka lita på dem :) 

Hade du gjort en återföring tidigare?  

Håller tummarna att din snöflinga klarar upptining. de flesta brukar väl göra det ändå. Vi har tre i frysen så har ju backup ifall en skulle duka under. 

Vi (jag för sambon får inte följa med) ska vara där 13:45.
  • Iväntanpåivf

och GRATTIS till alla lyckade äggplock idag!!!  
    Så glad för er skull. 
    Nu håller vi tummarna för massor med mogna, befruktade ägg och bra embryoutveckling. <3 

• Annna84
    Dibella skrev 2021-04-26 13:30:56 följande:

Grattis till 13 st, super ju! Hoppas jag du återhämtar dig snabbt och återföring på lördag 

Grattis till 16! Superbra det också! Hoppas vi att de kan frysa ner flera stycken  såklart segt att vänta, men förhoppningsvis blir det plus på insättningen sen.

Jag fick ut hela 11 ägg på mitt plock idag, var nästan i chock över att de lyckades få ut så många, känns helt overkligt. Tror dock att flera kommer vara omogna, men har förhoppning om att få en 5 dagars denna gången och kanske chans att få till frysen också! Återstår att se  Gjorde lite mer ont denna gången, tror inte lokalbedövningen tog lika bra eller morfinet kanske, men definitivt fortfarande hanterbart och mycket lugnade och behagligare överlag.

Grattis! Vad glad jag blir för din skull att du fick ut så många ägg idag <3

Nu håller vi alla tummarna för befruktningen. Ha en fin dag!!
  • Annna84
    Clemmentina skrev 2021-04-26 13:48:44 följande:

16 ägg är väldigt bra även om jag förstår att du kanske hoppades på ännu fler. Har förstått att det kan vara en del som är för små för att plockas (eller så är blåsorna tomma) när man har många ägg. På mig såg de ju 18 blåsor på sista vul men det blev bara 8 ägg totalt. Håller tummarna för att du får positiva besked i helgen och att vi båda får göra en återföring i maj! :) Kommer de ringa och meddela hur många som befruktades och sen hur många som gick att frysa?

Ja, verkligen :) Det kan som du säger vara många blåsor och att alla inte innehåller ägg. Tack!!

De kommer att ringa på lördag eller söndag och meddela resultatet, fy sjutton så nervöst. Vi har bara fått till frysen 1 av 3 gånger.
  • Annna84
    Clemmentina skrev 2021-04-26 13:58:34 följande:

Glömde svara på dina frågor. Precis, tar Letrozole för att säkerställa att jag får ägglossning. Min mens kom exakt 10 dagar efter äggplock. En del får tydligen mens ännu snabbare men inom 14 dagar ska den komma.

Tack för svar! Jag tittade tillbaka på noteringar från mitt första plock när det inte blev någon återföring och då kom min mens efter 14dagar, men då hade jag tagit lutinus i några dagar. Hoppas att den kommer snabbare den här gången.
  • Annna84
    Iväntanpåivf skrev 2021-04-26 15:23:39 följande:

och GRATTIS till alla lyckade äggplock idag!!!  

Så glad för er skull. 

Nu håller vi tummarna för massor med mogna, befruktade ägg och bra embryoutveckling. <3 

Tack <3 <3
  • Inalina
    Krizty88 skrev 2021-04-26 14:34:47 följande:
    Haha jo men det går bra tack! ;) Rd 5 till och med, viktigt! Jag kommer nog inte testa än på ett tag, är väldigt långt till officiell testdag och jag hoppas att jag inte ska bli överraskad av mens allt för tidigt. Helst inte alls såklart!! Men just nu känns det rätt skönt att kunna tänka att allt fortfarande är möjligt. Har aldrig varit en stortestare så det kliar inte i fingrarna på mig än. Det man inte vet mår man inte dåligt av hehe.
    hehe ja varje dag är viktig ;) skön inställning du har tycker jag!

Om jag får tillbaka en blastis kommer jag testa på RD 6-7 då jag borde vara rätt säker på svaret då.. men men first things first, ska ju blå något befruktat i första stegetSkrattande
  • MeAndMyself
    Lillaälta skrev 2021-04-26 11:32:00 följande:

Dag 4 nu på första ivf försöket. Är så sjukt trött av gonal-f, vill bara sova hela tiden. Sen lite huvudvärk, öm i äggstockar och humörsvängningar. Är detta normalt?

Såg en babybody och började gråta, datorn hänger sig och jag blir arg och skriker. Detta brukar verkligen inte vara jag :(

Hur har ni mått av gonal-f?

Jag blev inte så trött men fått som en starkare pms. Rejäla humörsvängningar, arg, ledsen, ångest haha! Sen har jag väldigt svårt att koncentrera mig och rejäl huvudvärk. Även illamående men de är relativt lätt så påverkas inte så mkt av det :)
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021