• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • MeAndMyself
    Agnessa skrev 2021-04-26 13:17:13 följande:

Hej hej! 

Okej, tack för informationen. Ska bli spännande att se i morgon. Försöker väl inte hoppas allt för mycket utan tänka att det får väl gå någon månad och sen kan vi prova igen. 

Hoppas dina har växt till sig tills på onsdag då ???? 

Ja jag har samma inställning som dig. Försöker ta denna omgång med ro. Som de sa till mig idag ?vi kommer öka din dos nästa gång direkt?. Så går de inte nu så blir de förhoppningsvis bättre nästa gång :)

Lycka till imorgon!
  • Dhalia
    Inalina skrev 2021-04-26 14:13:02 följande:

tack =) 

jo en fråga till dig som också tog en (hel) del vitaminer också - slutade du med allt (Q10, inositol, etc) efter ÄP?

Jag har faktiskt fortsatt med Q10 än idag men trappade ner till 100mg per dag. Tänkte de kan nog gynna celldelningen.
  • Dhalia
    Annna84 skrev 2021-04-26 13:20:30 följande:

Tack <3 16 ägg fick dom ut.

Ja, lite tråkigt att inte få sätta in direkt. Men vi får tänka att kroppen får återhämta sig lite nu inför insättning.

Nu hoppas jag att vi också får en blastocyst att sätta in i slutet på maj, så att vi kan följas åt :)

Det här veckan kommer vara fruktansvärt jobbig när det gäller väntan. På lördag eller söndag ska jag få veta om vi kunde frysa något. Hoppas innerligt att så blir fallet.

Tar du letrozol för att underlätta ägglossningen, och hur lång tid efter äggplocket kom din mens?

Så synd att de inte blev en färsk återföring ja håller tummarna att de blir något till frys <3 men ska dem ge progynon vid återföringen ? är inne ibland och kollar hur de går för er alla :)
  • Clemmentina
    Inalina skrev 2021-04-26 14:13:02 följande:

tack =) 

jo en fråga till dig som också tog en (hel) del vitaminer också - slutade du med allt (Q10, inositol, etc) efter ÄP?

Har fortsatt med allt men minskat dosen av q10 till 100 mg per dag. Jag har också slutat med melatonin.
  • Clemmentina
    Annna84 skrev 2021-04-26 15:31:07 följande:

Ja, verkligen :) Det kan som du säger vara många blåsor och att alla inte innehåller ägg. Tack!!

De kommer att ringa på lördag eller söndag och meddela resultatet, fy sjutton så nervöst. Vi har bara fått till frysen 1 av 3 gånger.

Annna84 skrev 2021-04-26 15:34:04 följande:

Tack för svar! Jag tittade tillbaka på noteringar från mitt första plock när det inte blev någon återföring och då kom min mens efter 14dagar, men då hade jag tagit lutinus i några dagar. Hoppas att den kommer snabbare den här gången.

Den här gången ska det bara bli till frysen! Du kör väl samma medicin som sist? Det bådar gott tror jag. :) Men förstår att du är nervös! Skönt i alla fall att de ringer!

Tror den kommer snabbare när man tagit annan spruta än ovitrelle. Sen påverkar nog Lutinus också! Hoppas du får din mens snabbt och är igång snart igen...
  • Inalina
    Dibella skrev 2021-04-26 13:53:24 följande:

Nej jag är minst sagt nöjd! Så hoppas jag att dom kommer ringa imon och skjuta på insättningen Drömmer 

Håller med, det hade vart gott att slippa plock på ett tag nu, så får hålla tummarna på några till frys för oss. Haha, ja det måste ju nästan räknas som att du varit vaken vid ÄP nu. Lite coolt att se när dom "dammsugar" ut äggen ändå, förra gången vågade jag inte kolla, denna gången var jag helt hypnotiserad! 

de ringde från min klinik nu, av de 13 äggen så injicerade de 7 (resten omogna??) och 3 blev befruktade.. känns ju som rätt dåligt utfall på mina ägg nuförtidenGråter de skulle ringa mig igen i morgon men trolig återföring på torsdag då.. tänk vilken bergochdalbana detta är egentligenRynkar på näsan igår kändes allt toppen för så många ägg och nu känns ju 3 superfjuttigt även om jag vet att det mkt väl kan bli en bebis av dem!! hoppas du får ett positivt samtal från din klinikHjärta
  • Inalina
    Annna84 skrev 2021-04-26 15:31:07 följande:
    Ja, verkligen :) Det kan som du säger vara många blåsor och att alla inte innehåller ägg. Tack!!

De kommer att ringa på lördag eller söndag och meddela resultatet, fy sjutton så nervöst. Vi har bara fått till frysen 1 av 3 gånger.
    hej! alla mina blåsor verkar inte ha innehållet ägg :( bara 7 gick att göra ICSI på och 3 har befruktats normalt. jag kan inte hjälpa att fundera över om kliniken egentligen är så bra på att göra ICSI ..jag tycker utfallet låter väldigt dåligt även om jag såklart är glad att det blev några befruktade överhuvudtaget... med tanke på att 10 av 12 befruktades 2018 och nu har jag mindre än 30% som befruktas varje gång nu Gråter 

jaja jag får hoppas det blir överföring på torsdag i alla fall, är fortfarande i valet o kvalet att sätta tillbaka 2, för annars är jag rädd att vi ändå inte får något till frysen och då har man ju liksom inte försökt med allt som går..Obestämd 
    de sa att de skulle ringa i morgon och då bestämmer vi när det ska överföras, åh herregud jag hoppas dessa 3 överlever till i morgon nuFörvånad
  • Jenzia
    Inalina skrev 2021-04-27 09:27:50 följande:

de ringde från min klinik nu, av de 13 äggen så injicerade de 7 (resten omogna??) och 3 blev befruktade.. känns ju som rätt dåligt utfall på mina ägg nuförtiden de skulle ringa mig igen i morgon men trolig återföring på torsdag då.. tänk vilken bergochdalbana detta är egentligen igår kändes allt toppen för så många ägg och nu känns ju 3 superfjuttigt även om jag vet att det mkt väl kan bli en bebis av dem!! hoppas du får ett positivt samtal från din klinik

Stor kram! <3 Jag vet precis hur det känns, var ju samma för mig i februari. Det känns som ett slag i ansiktet, sådan chock. Men jag tänkte att då måste ju de tre som blev befruktade vara sjukt starka och bra! Och jag fick ju iaf två bra embryon. Man vill ju helst ha fler, men verkar mer vara ett undantag att få fler som klara sig till dag 5. Och flera här på FL har ju bevisat att det bara behövs ett embryo <3 Din bebis kan finnas bland dessa tre, helt klar!
  • Annna84
    Inalina skrev 2021-04-27 09:48:36 följande:

hej! alla mina blåsor verkar inte ha innehållet ägg :( bara 7 gick att göra ICSI på och 3 har befruktats normalt. jag kan inte hjälpa att fundera över om kliniken egentligen är så bra på att göra ICSI ..jag tycker utfallet låter väldigt dåligt även om jag såklart är glad att det blev några befruktade överhuvudtaget... med tanke på att 10 av 12 befruktades 2018 och nu har jag mindre än 30% som befruktas varje gång nu  

jaja jag får hoppas det blir överföring på torsdag i alla fall, är fortfarande i valet o kvalet att sätta tillbaka 2, för annars är jag rädd att vi ändå inte får något till frysen och då har man ju liksom inte försökt med allt som går.. 

de sa att de skulle ringa i morgon och då bestämmer vi när det ska överföras, åh herregud jag hoppas dessa 3 överlever till i morgon nu

Hej vännen! Ååå, jag förstår verkligen att det känns tungt och att du funderar över varför det blir som det blir. Jag har tänkt samma sak många gånger och undrar varför det varierar så himla mycket. Man vill ju ha den bästa embryologen, på något sätt känns det som att det momentet är det absolut viktigaste.

Det kommer att gå bra för dina små till imorgon, jag tänker på Dhalias solskenshistoria där det lyckades med en 2dagars.

Jag håller tummarna för dig och tänker på dig massor. Heja heja de 3 kämparna som delar sig fint just nu.

Själv håller jag på att kräkas av oro. Jag bad kliniken att ringa min sambo istället för till mig, jag orkar inte ta samtalet själv om det är negativt. De ringde nu på morgonen när han satt i möte, så vi missade det. Nu får vi förhoppningsvis besked i eftermiddag. Sitter och räknar statistik från mina tidigare försök för att försöka ha något att hålla mig i, men det kan ju variera så mycket från gång till gång. Jag hör av mig när jag vet.

Massa kramar till dig
  • Annna84
    Clemmentina skrev 2021-04-27 07:59:22 följande:

Den här gången ska det bara bli till frysen! Du kör väl samma medicin som sist? Det bådar gott tror jag. :) Men förstår att du är nervös! Skönt i alla fall att de ringer!

Tror den kommer snabbare när man tagit annan spruta än ovitrelle. Sen påverkar nog Lutinus också! Hoppas du får din mens snabbt och är igång snart igen...

Hoppas hoppas! Usch, denna väntan på delbesked är verkligen så jobbig. I em ska de ringa om befruktningen, jag är så nervös.

Precis, vi hade samma medicin den här gången som förra, så jag hoppas att det är den som gav och ger effekt även denna gång. Tack så mycket för fint stöd! Kram
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021