Inalina skrev 2021-06-24 11:35:34 följande:
jo de är nog mer experimenterande, däremot vet jag i slutändan inte vilket land som faktiskt har bäst 'lyckade resultat'. verkar svårt att mäta på något sätt (fast det borde vara skitenkelt).
Jag antar att de får mer press på sig när det handlar om en vinstdrivande verksamhet och inte den allmänna sjukvården kanske.
Hur går det för dig? Jag väntar på mensen vilken dag som helst och har givetvis testat negativt ett par dagar nu inför... så inga mirakel här ännu..

Jag tänker att det förmodligen inte är enorm skillnad mellan klinikerna, jag försökte jämföra kliniker här där jag bor innan vi valde, men det var hugget som stucket och bara tog det som kändes bäst. Lite meckigt bara att ha en spruta man inte kan ta själv, speciellt om ni är fram och tillbaka här och hemma under semestern.
Jorå, här sniglar det sig fram, har BIM 2 juli, tänker varje månad att jag inte ska testa, och hoppas att jag kan hålla det löftet denna månaden men vi får se haha.
Min ägglossning har ändrat karaktär sen senaste IVF, innan brukade jag få positivt (med RFSU smiley test) t.ex. på CD 9, sedan så fick jag ÄL smärtor CD 11 och bekräftat att ÄL var dag 11. Helt rimligt antar jag? Men senaste två ÄL så har jag fått positivt och sen haft ÄL smärtor samma dag eller natt/morgon dagen efter, så den har blivit oerhört mycket snabbare? Ingen aning om det är bra/dåligt eller varför det blir så. Om det är alla vitaminer man stoppar i sig? Det ger lite mindre förvarning så man hinner ligga i tid haha, vi lyckades pricka bra denna månaden dock, men har ÄL från tröga äggledaren så har inga förhoppningar