Dibella skrev 2021-06-24 11:56:21 följande:
Jag tänker att det förmodligen inte är enorm skillnad mellan klinikerna, jag försökte jämföra kliniker här där jag bor innan vi valde, men det var hugget som stucket och bara tog det som kändes bäst. Lite meckigt bara att ha en spruta man inte kan ta själv, speciellt om ni är fram och tillbaka här och hemma under semestern.
Jorå, här sniglar det sig fram, har BIM 2 juli, tänker varje månad att jag inte ska testa, och hoppas att jag kan hålla det löftet denna månaden men vi får se haha.
Min ägglossning har ändrat karaktär sen senaste IVF, innan brukade jag få positivt (med RFSU smiley test) t.ex. på CD 9, sedan så fick jag ÄL smärtor CD 11 och bekräftat att ÄL var dag 11. Helt rimligt antar jag? Men senaste två ÄL så har jag fått positivt och sen haft ÄL smärtor samma dag eller natt/morgon dagen efter, så den har blivit oerhört mycket snabbare? Ingen aning om det är bra/dåligt eller varför det blir så. Om det är alla vitaminer man stoppar i sig? Det ger lite mindre förvarning så man hinner ligga i tid haha, vi lyckades pricka bra denna månaden dock, men har ÄL från tröga äggledaren så har inga förhoppningar 
hej!! nej precis någon enorm skillnad borde det ju inte vara, jag tror mitt förtroende för den schweiziska kliniken fick sig en liten törn senast då det gick ÄNNU sämre än första gången i år.. jag har nog lite svårt att acceptera att min äggkvalitet skulle ha blivit så mkt sämre på 3 år, kanske har det ingenting med kliniken att göra. men som du säger, det är viktigt med förtroende för dem i alla fall.
oj vilken koll du har på din ÄL..! och hur vet du vilke äggstock du lossar från? känner du det??? shit vad häftigt!
jag tycker att jag känt av den mer nu efter alla behandlingar, men mina ÄL tester var positiva väldigt länge förra cykeln så jag måste också börja använda smiley-testerna (SKITDYRA dock..) jag hoppas ju alla vitaminer man trycker i sig ska hjälpa på något sätt, det är ju en hel hög tabletter jag proppar i mig varje dag och tiden går ju så de långvariga effekterna borde definitivt synas vid nästa IVF om inte annat. håller tummarna för ett litet mirakel-plus för er till helgen istället för mens!