Clemmentina skrev 2021-06-23 18:19:33 följande:
Ja både jag och läkaren sa det till den! Hoppas den lyssnade! ;)
Inalina skrev 2021-06-23 14:24:26 följande:
nej jag känner också igen det där att blodet bara kommer, sen har jag istället fått mensvärk någon dag efter de gångerna istället :( skönt att du kan tänka positivt men det är också helt ok att sörja en stund givetvis även om det inte är för alla kanske. Jag hoppas du kan slappna av lite i sommar från den här karusellen och sätta dit en fin snöflinga i augusti
nej jag tror det är svårt för killarna (och andra partners) att förstå helt vad man genomgår med både kroppen och psyket, även om de såklart är stöttande och också blir ledsna när det inte funkar.
Jag ska göra ny IVF i augusti är det tänkt men min klinik vill att jag kör långa protokollet och måste då ta en ganska komplicerad nedregleringsspruta som heter Zoladex under min semester i Sverige (bor i Schweiz). och jag har ingen aning hur jag ska få en sköterska att göra det på mig, det verkar vara en ganska hemsk spruta dessutom som man måste ta alldeles rätt så jag går o nojar mig o försöker hitta lösningar på det problemet nu med... suck aldrig kan det vara enkelt...
Oj vad meckigt! Läst i olika trådar om en klinik som heter Fertilitetsplus. Kanske kan du kolla med dem!? Eller känner du någon sjuksköterska som kan hjälpa dig? Håller tummarna för att det löser sig!
jag tror på din blastis och att det är er tur nu
Tack för tipset!!!

såg att kliniken ligger precis vid vårt kontor i Stockholm där jag dessutom är på kick off några dagar precis den veckan så har jag tur får jag positivt svar från dem om de inte är på semester eller liknande! =) annars som Estelle skrev får jag höra av mig till en vårdcentral.
Det jag också oroar mig för nu
(alltid är det något..) är att jag skulle börja processen och sen inte kunna slutföra den då min man ska i väg på 2 v utbildning från 13 sep och framåt, och då måste jag ju ha avklarat både ÄP och återföring innan dess vilket verkar kunna bli på gränsen precis med en dag eller så

jag har mailat en del frågor till min klinik så får se vad de säger... all denna väntan när man bara vill ha alltid klart o bokat. (vilket inte är lätt heller då vi pratar om 2 cykler som ska emellan och min mens är inte helt pålitlig i dessa tider heller...)
alla såna här saker får en ju att tänka att det är bättre att köra på i Schweiz för då slipper jag all stress med resande etc men jag är faktiskt inte helt säker på kompetensen hos kliniken, de är proffsiga och alla är trevliga etc men jag kan inte hjälpa att känslan av expertis ändå inte infinner sig