Dibella skrev 2021-06-28 11:13:03 följande:
Förstår det att du känner att förtroendet fick sig en törn där. Kanske kan det vara lite från cykel till cykel med, känns som att ifall det är sommar eller vinter också spelar lite roll med tanke på vilken oerhörd plusvåg som varit nu senaste två månaderna. Får hoppas det går bättre oavsett nästa omgång.
Ja jag har sen jag började med att försöka bli gravid fått stenkoll och insåg att den där diffusa magknipen längst ner i magen alltid var samma dag jag fick temp-höjning och någon dag efter positivt ÄL. Och sen när man väl såg sambanden så är det verkligen gött att veta när och var haha.
Jag kommer förmodligen behöva ta paus från mina kosttillskott då jag senaste två månaderna börjat få att mina blodkärl brister på armar och fötter och det blir fläckar överallt, tror det kallas purpura, har blivit remitterad och ska utredas för att se vad det kan vara, men kanske bra att kolla så det inte är något kosttillskott som gör det. Känns lite surt då man vill preppa gärnet nu inför IVF men samtidigt inte värt om det kanske snarare gör att mitt immunförsvar går bananas och mina blodkärl brister varannan dag? Osäker på hur bra/dåligt det är hehe
Ja, jag är i kontakt med prag-kliniken nu men det tar några dagar innan man får svar på mailen då de måste kolla med läkaren etc etc. igår hade koordinatorn skickat ett långt mail men de hade räknat fel på min cykel och ville att jag skulle starta tidigare, redan i juli för att hinna med och det kan jag ju inte då jag är i Sverige och kan inte sätta mig på ett plan till Prag under semestern :/ så jag hoppas jag får börja i augusti när jag vill.
håller med om plusvågen här i tråden, hade gärna vart med på den ;) men förra gången blev jag gravid i september så jag tror på det med
ojdå lät inget vidare med dina blodkärl. tror du det kan vara hormonrelaterat? du får höra med läkarna om något av det du äter kan skapa det, men du tar väl inget blodförtunnande (just nu) i alla fall? själv fick jag också en liten 'scare' häromdagen då jag opererades för malignt melanom när jag var gravid förra gången och har nu hittat en prick som inte såg så bra ut så var där igår och rätt nervös. dock verkade denna inte lika brådskande så ska ta bort den i augusti, hade ju gärna haft det gjort också innan graviditeten denna gången istället för under tiden. ja, mycket är det som man ska tänka på och oroa sig för tydligen
ikväll får man fokusera på lite landslagsfotboll i alla fall, då har jag inte tid o tänka på något annat haha!