• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Bmört
    Inalina skrev 2021-06-28 08:35:31 följande:
    hej!!! o välkommen till tråden :) jag tycker det är så lätt att man känner av precis allt under ruvarperioden, men den gången jag faktiskt blev gravid med IVF kände jag ingenting förutom lite molvärkar efter BIM.. Progesteron ger alla möjliga symptom så man vill ju gärna hoppas när man känner att något känns annorlunda, har du testat nu? hur har det gått??{#emotions_dlg.flower}

Tack! Glad

Ja, tyvärr är det väl så när man vill något så extremt mycket. Försöker ist intala mig själv att inte bryta ihop totalt om det inte blir något, men det är lättare sagt än gjort. Bara tanken på att denna mardröms process kommer att fortsätta ger mig rysningar. 

Testade imorse men blev negativt, ska dock inte testa förrän på fredag egentligen så hoppet lever fortfarande (sålänge jag inte får mensen som vanligt imorgon). 

Men livet blir faktiskt lite lättare med trådar som denna, även fast man vet att man är långt ifrån ensam så blir det mer "på riktigt" att man inte är det när man kan läsa/prata med andra{#emotions_dlg.flower}

• Iväntanpåivf
    juliasusannah skrev 2021-06-25 15:05:31 följande:

TW

Jag är på ruvardag 11 med 6 dagars blastocyst, testdag imorgon. Känns detta resultatet okej för att vara på rd11? Blir så nojig <3

Grattis! Jättefint. Verkar ju stämma precis
  • Iväntanpåivf
    IVF2021 skrev 2021-06-26 17:29:39 följande:

Hej alla,

Behöver er kloka hjälp. Är i cykeln efter stimulering nu. Har gjort plock har haft min första blödning (ingen insättning). Försöker nu hitta min ägglossning men misslyckas. Har testat mellan CD 11 och idag CD 15. Har har en diskret LH-ökning alla dagar. Brukar ha helt blankt test till dagen innan peaken och sen riktigt tydligt på CD 13. Är det vanligt att ha liten ökning hela cykeln efter stimulering eller vad händer i min lilla kropp??

Min första cykel efter bortfallsblödning va ÄL också extra sen.

Fick utslag på cd17 och brukar få kring cd13-14 och NC tyckte inte jag fick temphöjning förrän cd20 så va en allmänt konstig cykel. Månaden efter vid jag utslag på cd13 som vanligt.
  • Iväntanpåivf
    Clemmentina skrev 2021-06-28 15:55:05 följande:

Hej! Gör mitt bästa att inte tänka för mycket på det men går sådär. Pendlar mellan hopp och en känsla av att det har misslyckats...men så är det väl för många. I början hade jag molvärk men den är typ borta nu. Känner istället att brösten ömmar lätt. Sist när jag blev gravid men fick missfall kände jag inget i brösten. Om jag minns rätt hade jag nog inga eller få symptom innan testdag då...de kom i samband med plusset. Är på ruvardag 6 idag och tänker testa på torsdag tror jag. På rd9 är väl resultat rätt tillförlitligt hoppas jag. Det låter som en bra plan att eventuellt kunna föreslå det. Funkar det i Schweiz borde det ju även funka på den andra kliniken. Håller tummarna för det!

Jag hade inte heller några symptom tidigt de började komma senare. Nu gör brösten så ont när man trycker på dem att jag vaknar på natten när jag vänder mig om. :) Men tidigt efter fet va det bara om jag verkligen kände efter som jag kände nåt alls.

Hoppas du får plus på torsdag. <3
  • Annna84

Hej! Gör mitt bästa att inte tänka för mycket på det men går sådär. Pendlar mellan hopp och en känsla av att det har misslyckats...men så är det väl för många. I början hade jag molvärk men den är typ borta nu. Känner istället att brösten ömmar lätt. Sist när jag blev gravid men fick missfall kände jag inget i brösten. Om jag minns rätt hade jag nog inga eller få symptom innan testdag då...de kom i samband med plusset. Är på ruvardag 6 idag och tänker testa på torsdag tror jag. På rd9 är väl resultat rätt tillförlitligt hoppas jag. Det låter som en bra plan att eventuellt kunna föreslå det. Funkar det i Schweiz borde det ju även funka på den andra kliniken. Håller tummarna för det!

Tänker på dig och hoppas så att du får ett fint resultat på torsdag <3 Symtom eller inte, det är så olika. Jag känner fortfarande i princip ingenting. Kramar
  • AndraSladdis
    Inalina skrev 2021-06-28 08:42:02 följande:

hej! tack för svar :) du gör inte ivf i Sverige heller? Jo precis jag har läst om Letrozol också, och givetvis är det ju logiskt ändå till slut då det handlar om hormonbehandling i båda delarna..hur går det för dig? vilken vecka är du i nu?

Nej det stämmer, jag går i Ryssland. I Sverige föredrar FET i naturlig cykel så nedreglering är nog inte aktuellt då.

Jag är i vecka 10 nu, fick se den lille senast för en vecka sedan!
  • AndraSladdis

Håller tummarna för dig på torsdag!

Håller tummarna för dig på torsdag!
  • Clemmentina
    Iväntanpåivf skrev 2021-06-28 19:42:05 följande:

Jag hade inte heller några symptom tidigt de började komma senare. Nu gör brösten så ont när man trycker på dem att jag vaknar på natten när jag vänder mig om. :) Men tidigt efter fet va det bara om jag verkligen kände efter som jag kände nåt alls.

Hoppas du får plus på torsdag. <3

Annna84 skrev 2021-06-28 20:23:06 följande:

Tänker på dig och hoppas så att du får ett fint resultat på torsdag <3 Symtom eller inte, det är så olika. Jag känner fortfarande i princip ingenting. Kramar

AndraSladdis skrev 2021-06-28 21:47:06 följande:

Håller tummarna för dig på torsdag!Håller tummarna för dig på torsdag!

Ni är så gulliga! Tack för peppande ord allihop. Har också förstått att det är ovanligt att ha tidiga symptom. Tror det jag känner beror på Lutinus. Vi får se på torsdag helt enkelt!
  • Dhalia
    Clemmentina skrev 2021-06-29 07:45:35 följande:

Ni är så gulliga! Tack för peppande ord allihop. Har också förstått att det är ovanligt att ha tidiga symptom. Tror det jag känner beror på Lutinus. Vi får se på torsdag helt enkelt!

Ja hade inte heller några symtom alls innan testdagen som va i v4+3, förut hade ja ömma bröst direkt efter ovitrelle men denna gången inga ömma bröst efter ens de, ja ser nu ja anteckna ja hade liiiiite ömma bröst v4+6 men efter de va inget alls. Därefter blev dem bara svullna/större. Sen hade ja lite stickningar av lutinus men de tog ja också fram till v12. Illamåendet kom lite smygandes i v6+ dvs precis veckan innan de tidiga UL i v7+3. Håller tummarna!
  • Estelle011

Hej, hur tänker ni kring covid vaccinering? Glömde fråga min läkare. Det borde inte påverka behandlingen

Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021