• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Clemmentina
    Dhalia skrev 2021-06-29 08:43:43 följande:

Ja hade inte heller några symtom alls innan testdagen som va i v4+3, förut hade ja ömma bröst direkt efter ovitrelle men denna gången inga ömma bröst efter ens de, ja ser nu ja anteckna ja hade liiiiite ömma bröst v4+6 men efter de va inget alls. Därefter blev dem bara svullna/större. Sen hade ja lite stickningar av lutinus men de tog ja också fram till v12. Illamåendet kom lite smygandes i v6+ dvs precis veckan innan de tidiga UL i v7+3. Håller tummarna!

Ska man döma av tråden verkar det vanligare att inte ha tidiga symptom än att ha det. :) Jag har ju en del symptom även om de är svaga....jag kopplar dem till Lutinus. Tack, känns fint att veta. Vi får se hur det går på torsdag!
  • Clemmentina
    Inalina skrev 2021-06-29 10:01:03 följande:

ja jag förstår, hehe inte lätt att INTE tänka på det när man är med i den här tråden och alla frågar och peppar hela tiden med !! 

jo på RD 9 tror jag du kan lita på testen, låter som en bra plan! håller alla tummar 

Haha, precis men så mycket värt ändå. Ni är guld värda! Skönt att du kunde boka in sprutan på vårdcentralen. Nu hoppas vi att allt annat ska gå i lås också. Tack och kram på dig.
  • Clemmentina
    Annna84 skrev 2021-06-29 13:49:57 följande:

Hej vännen! Har läst om dina planer, dilemman med medicinering osv. Förstår steessmomentet. Har du kommit fram till hur du ska göra med den där nedregleringssprutan? Eller går det att köra synarela-spray istället?

Jag var på tidigt VUL igår, började gråta bara av att komma in på rummet. Jag var så rädd att det inte skulle leva något där inne. Men mirakulöst så såg vi ett litet hjärta slå <3

Tänkte att det aldrig skulle hända mig, men det gjorde det. Jag ska fortsätta ta synarelaspray varannan dag och lutinus i ytterligare 2 veckor, dvs fram till v11.

Nu håller jag alla mina tummar för er, jag har en bra känsla för dig nu i augusti <3 kramar

Åh vad glad jag blir för din/er skull! Underbart att ni äntligen fick se ett litet hjärta slå. Vad är nästa steg? Kommer ni göra nipt eller kub? Stor kram till dig!
  • Clemmentina
    Jez20 skrev 2021-06-29 17:38:33 följande:

Vilken ruvardag har ni testdag? För mig är det RD16 och 18 dagar efter äggplock. Lite nyfiken bara :)

Jag hade också testdag rd16 vid färskåterföring. Nu vid fet med blastocyst är det rd12. :)
  • Dhalia

Hej vännen! Har läst om dina planer, dilemman med medicinering osv. Förstår steessmomentet. Har du kommit fram till hur du ska göra med den där nedregleringssprutan? Eller går det att köra synarela-spray istället?

Jag var på tidigt VUL igår, började gråta bara av att komma in på rummet. Jag var så rädd att det inte skulle leva något där inne. Men mirakulöst så såg vi ett litet hjärta slå <3

Tänkte att det aldrig skulle hända mig, men det gjorde det. Jag ska fortsätta ta synarelaspray varannan dag och lutinus i ytterligare 2 veckor, dvs fram till v11.

Nu håller jag alla mina tummar för er, jag har en bra känsla för dig nu i augusti <3 kramar

Ååh va underbart att allt gick bra <3 ska ni göra nipt eller KUB :)
  • Smilla93
    Jez20 skrev 2021-06-29 17:38:33 följande:

Vilken ruvardag har ni testdag? För mig är det RD16 och 18 dagar efter äggplock. Lite nyfiken bara :)

Exakt samma för mig, har test dag på måndag då 18 dagar efter plock och på RD 16 med en två-dagars.. När har du test dag?
  • Jez20
    Smilla93 skrev 2021-06-29 22:12:51 följande:

Exakt samma för mig, har test dag på måndag då 18 dagar efter plock och på RD 16 med en två-dagars.. När har du test dag?

Imorgon!!! Tjejer jag är såå nervös! Jag ha rju redan testat positivt som blivit allt starkare men det är något speciellt med TD!!! Vill så gärna få kontakta kliniken och berätta! Snälla låt plusset visa lika starkt imorgon! Håll tummarna för mig ^^
  • Iväntanpåivf

Åh vad härligt att allt såg bra ut!!!! 

Jag ska på vul imorgon. ska bli så spännande
  • Iväntanpåivf
    Jez20 skrev 2021-06-29 22:29:40 följande:
    Imorgon!!! Tjejer jag är såå nervös! Jag ha rju redan testat positivt som blivit allt starkare men det är något speciellt med TD!!! Vill så gärna få kontakta kliniken och berätta! Snälla låt plusset visa lika starkt imorgon! Håll tummarna för mig ^^
    håller alla tummar och tår att du kan ringa kliniken imorgon och berätta om ditt plus 
  • Clemmentina
    Jez20 skrev 2021-06-29 22:29:40 följande:

Iväntanpåivf skrev 2021-06-29 22:53:55 följande:

Åh vad härligt att allt såg bra ut!!!! 

Jag ska på vul imorgon. ska bli så spännande

Håller tummarna för er båda imorgon!
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021