• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Frida123123

Hej, svårt att svara på. Ta ett digitalt clearblue test! När jag testade på själva testdagen så var mitt lite svagt, så jag tog ett clearblue test som visade sig gravid 2-3 v! Tyvärr blev det sen missfall men det är en annan historia. Din testdag är egentligen inte ännu eller hur. Så om du ser ett svagt streck så tycker jag ändå att det verkar lovande!!

• Clemmentina
    Frida123123 skrev 2021-07-01 06:32:03 följande:

Hej, svårt att svara på. Ta ett digitalt clearblue test! När jag testade på själva testdagen så var mitt lite svagt, så jag tog ett clearblue test som visade sig gravid 2-3 v! Tyvärr blev det sen missfall men det är en annan historia. Din testdag är egentligen inte ännu eller hur. Så om du ser ett svagt streck så tycker jag ändå att det verkar lovande!!

Tack snälla! Ja, jag får nog fortsätta att testa....förstått att dessa test kan ge rätt svaga streck. Testdag är på söndag och bim borde vara imorgon/på lördag. Dock oklart om jag ens har bim i stimulerad cykel.
  • Dhalia
    Clemmentina skrev 2021-07-01 06:10:32 följande:

Testade idag på ruvardag 9 (med femdagars). Om jag anstränger mig kanske jag anar ett streck. Gissar kemisk graviditet eftersom strecket väl borde varit starkare vid det här laget annars!? :( Testar lägga upp en bild...

Man ser absolut ett till streck. De är ju med vanligt test så brukar ju inte va starkt i början heller. Sen spelar de ingen roll hur starkt det kan ändå gå bra! Vet själv när jag nojade över allas tester i höstas och hittade en tråd där en fick en seg stegring på dem där veckoindikatorerna och det gick ändå bra för henne. Vid denna grav tog jag inte dem! Ja testade för skoj skull senare i graviditeten med sticka och mitt test blev ibland inte starkare än kontrollstrecket de kunde variera från sticka till sticka hur starkt strecket blev och de har gått bra hittills. Ta test om några dagar för nu va vär inte testdagen ändå? Då ser du åt vilket håll de går åt men ja tror den tog sig :)
  • Amiolia

Hej, det här är mitt första inlägg någonsin och ville svara Clemme­ntina men vet ej hur man gör :s 

Jag är på ruvardag 8 med en femdagars blastocyst och tog också ett test imorse där jag tyckte mig ana ett svagt streck. Blev så chockad och vet inte vad jag ska tro för vi har försökt bli gravida i 3,5 år och jag har aldrig någonsin fått någonsin fått ett plus eller ens ett svagt streck. Vågar inte riktigt tro att det är ett streck. Sen tänker jag också att det på ruvardag 8 borde vara starkare... får helt enkelt ta ett till test om några dagar och hoppas att strecket blivit starkare. Hoppas att ditt streck också blir starkare <3

• Clemmentina
    Dhalia skrev 2021-07-01 06:55:10 följande:

Man ser absolut ett till streck. De är ju med vanligt test så brukar ju inte va starkt i början heller. Sen spelar de ingen roll hur starkt det kan ändå gå bra! Vet själv när jag nojade över allas tester i höstas och hittade en tråd där en fick en seg stegring på dem där veckoindikatorerna och det gick ändå bra för henne. Vid denna grav tog jag inte dem! Ja testade för skoj skull senare i graviditeten med sticka och mitt test blev ibland inte starkare än kontrollstrecket de kunde variera från sticka till sticka hur starkt strecket blev och de har gått bra hittills. Ta test om några dagar för nu va vär inte testdagen ändå? Då ser du åt vilket håll de går åt men ja tror den tog sig :)

Tack för att du kollade och för pepp! :) Detta är ett vanligt test (inte testa tidigt) så hoppas du har rätt. Vågar inte ta med veckoindikator (har själv haft både långsam och okej stegring på dem) men ska fortsätta testa framöver även med något annat test.
  • Clemmentina
    Amiolia skrev 2021-07-01 07:20:41 följande:

Hej, det här är mitt första inlägg någonsin och ville svara Clemme­ntina men vet ej hur man gör :s 

Jag är på ruvardag 8 med en femdagars blastocyst och tog också ett test imorse där jag tyckte mig ana ett svagt streck. Blev så chockad och vet inte vad jag ska tro för vi har försökt bli gravida i 3,5 år och jag har aldrig någonsin fått någonsin fått ett plus eller ens ett svagt streck. Vågar inte riktigt tro att det är ett streck. Sen tänker jag också att det på ruvardag 8 borde vara starkare... får helt enkelt ta ett till test om några dagar och hoppas att strecket blivit starkare. Hoppas att ditt streck också blir starkare <3
    Åh, jag ser absolut ett (ganska tydligt) streck på ditt test. Vad jag förstår kan ändå hcg variera rätt mycket i början och olika test är olika känsliga. Jag tror du får positivt nu om du tar ett digitalt. Hoppas hoppas det tar sig för dig! Håller tummarna :)

Om du vill citera klickar du på det lilla kugghjulet till höger.
  • Amiolia
    Clemmentina skrev 2021-07-01 07:24:09 följande:
    Åh, jag ser absolut ett (ganska tydligt) streck på ditt test. Vad jag förstår kan ändå hcg variera rätt mycket i början och olika test är olika känsliga. Jag tror du får positivt nu om du tar ett digitalt. Hoppas hoppas det tar sig för dig! Håller tummarna :)

Om du vill citera klickar du på det lilla kugghjulet till höger.
    Åh <3 jag hoppas verkligen det, vågar inte ta ett digital test riktigt än men om några dagar kanske :) Tack så mycket för dina fina ord, jag hoppas verkligen att det går vägen för oss båda!  

Tack för hjälpen hehe, förstod inte alls hur jag skulle göra :)
  • Dhalia

Ni båda hade fått gravid med veckoindikator, de jag menade är när man använder dem så börjar man hänga sig på när dem slår om och det behöver inte betyda att graviditeten inte är normal om de går segare samtidigt som det inte heller är en garanti att det ska gå bra (egen erfarenhet) :) håller tummarna för er att de blir starkare!

• Amiolia
    Dhalia skrev 2021-07-01 08:19:46 följande:

Ni båda hade fått gravid med veckoindikator, de jag menade är när man använder dem så börjar man hänga sig på när dem slår om och det behöver inte betyda att graviditeten inte är normal om de går segare samtidigt som det inte heller är en garanti att det ska gå bra (egen erfarenhet) :) håller tummarna för er att de blir starkare!

Tack, jag har inget test med veckoindikator hemma men ska nog köpa snart :) Det är precis som du säger att även om testet visar plus så kan det gå åt vilket håll som helst. Det här kommer kanske låta lite konstigt men jag är ändå lite glad idag, jag vet att strecket kanske inte blir starkare och att jag kommer få påbörja en ny cykel. Men det här är allra första gången någonsin jag får något annat än ett helt blankt test och även om det till slut inte blir någon bebis vill jag glädjas över det. För ska jag vara ärlig har jag aldrig trott att jag ens skulle komma så här långt... 
  • Inalina
    Clemmentina skrev 2021-07-01 06:10:32 följande:

Testade idag på ruvardag 9 (med femdagars). Om jag anstränger mig kanske jag anar ett streck. Gissar kemisk graviditet eftersom strecket väl borde varit starkare vid det här laget annars!? :( Testar lägga upp en bild...

Hej! jag ser def ett streck utan att anstränga mig men jag förstår om förväntar dig ett starkare streck på RD 9, men det beror ju lite på hur du haft det innan? för du har ju fått positivt förr, vilken RD var det då? Så jag tror man ska jämföra med sig själv mer än andra här i trådenGlad Det är ju fortfarande tidigt och kanske fäste det en dag senare än 'normalt' så stegringen började lite senare. Jag hoppas du får fina streck imorgon eller dagen efter igenHjärta
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021