• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Iväntanpåivf
    Amiolia skrev 2021-07-03 07:18:31 följande:

Tack så jättemycket  Testade imorse igen och det vanliga testet hade blivit liiite starkare, testade också digitalt och fick 2-3 veckor gravid. Jag är i total chock... 

Vad härligt! Grattis!
  • Amiolia
    Clemmentina skrev 2021-07-03 08:13:04 följande:

Åh vad underbart! Stort grattis! :) Nej, blir inget digitalt för mig. Blir för mycket stress för mig om de slår om för sent och visar för få veckor (varit gravid men fått missfall två gånger). Kommer testa igen tidigast på måndag då jag är bortrest i helgen.

Åh vad tufft :( Förstår verkligen att du inte vill ta ett digitalt test. Det är läskigt med veckoindikatorerna :/ Låter bra att du väntar till måndag, jag håller tummarna stenhårt för att du får ett fint starkt streck <3 <3 <3

Tack snälla, jag har aldrig någonsin varit gravid så det här känns helt overkligt. Jag tänker hela tiden att jag ska vakna upp från en dröm...
  • Amiolia
    Iväntanpåivf skrev 2021-07-03 09:23:34 följande:

Vad härligt! Grattis!

Tack fina du <3 Kan inte fatta det.
  • endotjej92

Hej tjejer!! Behöver eran hjälp för jag börjar bli så stressad!
    Jag fick göra totalfrys, så jag fick vänta med insättning tills efter nästkommande mens...
    Nu är jag då jag egentligen ska ha ägglossning men jag hittar inget ägg,
    Jag är nu på CD 15 och jag tror jag brukar ha ägglossning typ på CD 13-15 men jag hittar inget:(
    Jag använder clearblue stickor och idag började jag med RFSU stickor med och fick ett supersvagt streck så de e ju negativt.. 
    Kan det vara så att jag inte får någon ägglossning nu?
    Blir så ledsen för vill så gärna sätta in mitt embryo jag har i frysen :(

• endotjej92
    IVF2021 skrev 2021-06-26 17:29:39 följande:

Hej alla,

Behöver er kloka hjälp. Är i cykeln efter stimulering nu. Har gjort plock har haft min första blödning (ingen insättning). Försöker nu hitta min ägglossning men misslyckas. Har testat mellan CD 11 och idag CD 15. Har har en diskret LH-ökning alla dagar. Brukar ha helt blankt test till dagen innan peaken och sen riktigt tydligt på CD 13. Är det vanligt att ha liten ökning hela cykeln efter stimulering eller vad händer i min lilla kropp??

Heeej känns som jag är i precis samma situation nu... igen!!
    jag är nu på CD 15 och hittar ingen ägglossning..  jätte svagt streck på RFSU stickorna men ingen smiley på Clearblue.
    Fick du din ägglossning? och på vilken dag? 
  • IVF2021
    endotjej92 skrev 2021-07-03 23:36:30 följande:

Heeej känns som jag är i precis samma situation nu... igen!!

jag är nu på CD 15 och hittar ingen ägglossning..  jätte svagt streck på RFSU stickorna men ingen smiley på Clearblue.

Fick du din ägglossning? och på vilken dag? 

Åh, tråkigt! Min första cykel efter stimulering har tyvärr också varit konstig. Ägglossningen verkar kunna vara både tidig och sen tydligen. Och jag har som sagt fått svagt streck i varierande grad i många många dagar utan att bli klok.

Jag hade ju vad jag trodde min första mens efter stimulering suuupertidigt i cykeln men bara en vecka efter att den tog slut fick jag en ny mens. Så det kan nog vara helt upp och ned. Frågade RMC som då svarade att ?ja kroppen återhämtar sig från att vi tagit över hormonerna helt så det är ingen fara?. Skulle gissa att de skulle säga samma sak om ägglossning tyvärr..? Att så kan det vara.

Hoppas bara din ägglossning är sen och kommer idag!!
  • endotjej92
    IVF2021 skrev 2021-07-04 13:49:50 följande:

Åh, tråkigt! Min första cykel efter stimulering har tyvärr också varit konstig. Ägglossningen verkar kunna vara både tidig och sen tydligen. Och jag har som sagt fått svagt streck i varierande grad i många många dagar utan att bli klok.

Jag hade ju vad jag trodde min första mens efter stimulering suuupertidigt i cykeln men bara en vecka efter att den tog slut fick jag en ny mens. Så det kan nog vara helt upp och ned. Frågade RMC som då svarade att ?ja kroppen återhämtar sig från att vi tagit över hormonerna helt så det är ingen fara?. Skulle gissa att de skulle säga samma sak om ägglossning tyvärr..? Att så kan det vara.

Hoppas bara din ägglossning är sen och kommer idag!!

Ja verkligen! Jag blev nästan lite beredd på att få min mens utan en ägglossning.

Men jag övernojjade verkligen så dramatisk jag känner mig för den kom dagen efter! Sånn tur men samtidigt när man är inne i detta så känns det lite som en sorg varje dag när man går o väntar, kommer ju bli galen nu när jag äntligen får sätta in och vänta på testdagen. Ska försöka komma in lite i ro nu och försöka tro på min kropp.

Hoppas vi alla verkligen får uppleva ett plus snart<3
  • Clemmentina

Nu har jag testat igen! Och strecken är starkare än i fredags och ett lätt illamående har infunnit sig! Det verkar som om jag är gravid. Fortfarande väldigt orolig men hoppas så att det är vår tur nu. :)

• Amiolia
    Clemmentina skrev 2021-07-05 05:47:30 följande:

Nu har jag testat igen! Och strecken är starkare än i fredags och ett lätt illamående har infunnit sig! Det verkar som om jag är gravid. Fortfarande väldigt orolig men hoppas så att det är vår tur nu. :)

Åååååh så glad jag blir över att höra detta!!! Stort grattis <3 <3 <3
  • Clemmentina
    Amiolia skrev 2021-07-05 06:06:06 följande:

Åååååh så glad jag blir över att höra detta!!! Stort grattis <3 <3 <3

Åh tack!!! :) Nu hoppas jag det går vägen. Vi borde typ ha bf ungefär samtidigt!? Ska prata med kliniken idag...har du ringt?
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021