Livetutandig skrev 2021-07-01 20:12:08 följande:
Hej Dibella och tack för ditt svar och för att du håller tummarna. Det värmer <3
Det som sades inför stimuleringen var att de ville ha 3 blåsor för plock. Nu sist var det en annan läkare och inte den som satt igång behandlingen så jag vet inte riktigt hur de kommer tänka eller vilka som kommer vara inblandade i beslut kring fortsatt behandling. Just nu skulle vi ta ett steg i taget och imorgon får vi veta om jag svarat något på behandlingen. Jag hoppas verkligen blåsorna vuxit på sig men är beredd på att det inte är så.
Jag hoppas så att de vill försöka stimulera igen med något komplement till menopur och att vi inte lägger ner direkt efter imorgon. För min del känns det tufft att överväga ÄD innan vi faktiskt gjort ett plock och försökt befrukta ägg med icsi, men förstår också om vi måste söka oss privat för att göra det med så låg chans till att det går vägen.
Jag hoppas att du mår okej i hela den här karusellen. Och återigen tack för ditt svar och pepp :)
Får hoppas att ni kan hitta en lösning som fungerar för er, vet att det finns någon IVF metod i danmark som är för de med låg AMH, där de stimulerar fram och plockar bara ett (1) ägg, fokuserar på "kvalitet framför kvantitet" enligt dem då, vet att jag satt och kollade lite på det ett tag och funderade på om det var värt det (vi hade redan betalat 2 privat)
Det finns ju alltid en chans, även för de med väldigt låg AMH, man är bara mer svårstimulerad. Man kan ju tycka att om de vet med sig att du är svårstimulerad så borde de ta de blåsor som ges och inte sätta en gräns på hur många man måste ha, men hoppas verkligen att detta går vägen för dig på något sätt.
Jag kan inte säga att detta är det bästa jag varit med om, jag har mått oerhört dåligt, men någon gång lär det vända förhoppningsvis =)