• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Inalina
    Amiolia skrev 2021-07-01 08:32:03 följande:
    Tack, jag har inget test med veckoindikator hemma men ska nog köpa snart :) Det är precis som du säger att även om testet visar plus så kan det gå åt vilket håll som helst. Det här kommer kanske låta lite konstigt men jag är ändå lite glad idag, jag vet att strecket kanske inte blir starkare och att jag kommer få påbörja en ny cykel. Men det här är allra första gången någonsin jag får något annat än ett helt blankt test och även om det till slut inte blir någon bebis vill jag glädjas över det. För ska jag vara ärlig har jag aldrig trott att jag ens skulle komma så här långt... 
    hejsan, jag förstår verkligen att du är glad över ditt första plus nånsin, det måste man ju också få fira litegrann även om man inte är på säkra sidan ännu! jag vet hur otroligt det är att äntligen få ett plus (med ivf) efter många års tårar och besvikelser i princip varje månad. så visst ska vi fira de små framgångarna vi har här i tråden, sen kan du ju inte påverka utfallet men vi alla håller garanterat tummarna för att dina streck blir starkare och att det blir en bebis Hjärta!! Man tror ju liksom att det är ett omöjligt mål att nå att ens få första positiva stickan! kram! 
  • Amiolia
    Inalina skrev 2021-07-01 09:14:47 följande:
    hejsan, jag förstår verkligen att du är glad över ditt första plus nånsin, det måste man ju också få fira litegrann även om man inte är på säkra sidan ännu! jag vet hur otroligt det är att äntligen få ett plus (med ivf) efter många års tårar och besvikelser i princip varje månad. så visst ska vi fira de små framgångarna vi har här i tråden, sen kan du ju inte påverka utfallet men vi alla håller garanterat tummarna för att dina streck blir starkare och att det blir en bebis Hjärta!! Man tror ju liksom att det är ett omöjligt mål att nå att ens få första positiva stickan! kram! 
    Åh tack så jättemycket. Så fin du är som skriver detta. Jag hoppas också att det blir en bebis för dig Hjärta 

Ja men precis, det har varit otroligt tufft de här åren och jag har verkligen stundvis tappat hoppet helt... De senaste månaderna har nästan varit värst där jag gått in i den djupaste svackan hittills. Jag har alltid varit väldigt glad för mina vänner som blivit gravida och fått barn och jag älskar alla deras barn så mycket men sista tiden har jag mått så dåligt att jag inte orkat umgås med mina vänner längre och det är väldigt jobbigt för nästan alla mina vänner är antingen gravida eller har barn. Så jag har känt mig otroligt ensam. Så det här supersvaga pluset ger lite hopp :)

Jag är så glad att jag äntligen skapade ett konto på familjeliv, jag har läst inläggen i många år men vågade aldrig själv bli medlem av någon anledning... Borde gjort detta för länge sedan för det känns så bra att prata med andra som förstår. Jag hoppas verkligen att det går bra för oss alla. Hade det handlat om hur mycket man kämpar hade vi nog alla haft 10 barn vid det här laget... Förhoppningvis kan vi alla i alla få ett barn Hjärta
  • Amiolia
    Inalina skrev 2021-07-01 09:14:47 följande:
    Åh tack så jättemycket. Så fin du är som skriver detta. Jag hoppas också att det blir en bebis för dig Hjärta 

Ja men precis, det har varit otroligt tufft de här åren och jag har verkligen stundvis tappat hoppet helt... De senaste månaderna har nästan varit värst där jag gått in i den djupaste svackan hittills. Jag har alltid varit väldigt glad för mina vänner som blivit gravida och fått barn och jag älskar alla deras barn så mycket men sista tiden har jag mått så dåligt att jag inte orkat umgås med mina vänner längre och det är väldigt jobbigt för nästan alla mina vänner är antingen gravida eller har barn. Så jag har känt mig otroligt ensam. Så det här supersvaga pluset ger lite hopp :)

Jag är så glad att jag äntligen skapade ett konto på familjeliv, jag har läst inläggen i många år men vågade aldrig själv bli medlem av någon anledning... Borde gjort detta för länge sedan för det känns så bra att prata med andra som förstår. Jag hoppas verkligen att det går bra för oss alla. Hade det handlat om hur mycket man kämpar hade vi nog alla haft 10 barn vid det här laget... Förhoppningvis kan vi alla i alla få ett barn Hjärta
  • Iväntanpåivf
    Clemmentina skrev 2021-07-01 07:20:53 följande:

Tack för att du kollade och för pepp! :) Detta är ett vanligt test (inte testa tidigt) så hoppas du har rätt. Vågar inte ta med veckoindikator (har själv haft både långsam och okej stegring på dem) men ska fortsätta testa framöver även med något annat test.

Är det ett vanligt test är det nog inte så konstigt att det är svagt.

Testa igen med ett testa tidigt test kanske :)

Men det var ju ett streck Iaf :)

Håller tummarna att det blir starkare <3

Så spännande!
  • Iväntanpåivf
    Amiolia skrev 2021-07-01 07:20:41 följande:

Hej, det här är mitt första inlägg någonsin och ville svara Clemme­ntina men vet ej hur man gör :s 

Jag är på ruvardag 8 med en femdagars blastocyst och tog också ett test imorse där jag tyckte mig ana ett svagt streck. Blev så chockad och vet inte vad jag ska tro för vi har försökt bli gravida i 3,5 år och jag har aldrig någonsin fått någonsin fått ett plus eller ens ett svagt streck. Vågar inte riktigt tro att det är ett streck. Sen tänker jag också att det på ruvardag 8 borde vara starkare... får helt enkelt ta ett till test om några dagar och hoppas att strecket blivit starkare. Hoppas att ditt streck också blir starkare <3
    Strecket syns tydligt.

Håller tummarna att det fortsätter öka och att det fortsätter va plus. Första plusset efter bara en massa minus är magiskt :)

En milstolpe på nåt sätt.
  • Amiolia
    Iväntanpåivf skrev 2021-07-01 09:42:57 följande:
    Strecket syns tydligt.

Håller tummarna att det fortsätter öka och att det fortsätter va plus. Första plusset efter bara en massa minus är magiskt :)

En milstolpe på nåt sätt.
    Ja verkligen, så magisk känsla. Tack snälla HjärtaHjärtaHjärta
  • Annna84
    Clemmentina skrev 2021-07-01 06:10:32 följande:

Testade idag på ruvardag 9 (med femdagars). Om jag anstränger mig kanske jag anar ett streck. Gissar kemisk graviditet eftersom strecket väl borde varit starkare vid det här laget annars!? :( Testar lägga upp en bild...

Hej vännen! Ville bara säga att så där såg det ut för mig också på RD9 (efter att ha testat starkare på RD7), jag var helt knäckt, men sen testade jag igen på kvällen och då hade det blivit starkare. Jag håller tummarna för dig <3
  • Jez20
    Amiolia skrev 2021-07-01 07:20:41 följande:

Hej, det här är mitt första inlägg någonsin och ville svara Clemme­ntina men vet ej hur man gör :s 

Jag är på ruvardag 8 med en femdagars blastocyst och tog också ett test imorse där jag tyckte mig ana ett svagt streck. Blev så chockad och vet inte vad jag ska tro för vi har försökt bli gravida i 3,5 år och jag har aldrig någonsin fått någonsin fått ett plus eller ens ett svagt streck. Vågar inte riktigt tro att det är ett streck. Sen tänker jag också att det på ruvardag 8 borde vara starkare... får helt enkelt ta ett till test om några dagar och hoppas att strecket blivit starkare. Hoppas att ditt streck också blir starkare <3

//
    Hej! När jag testade positivt på dag 9 var det inte mycket starkare än så där så tror definitivt att det kommer bli starkare om några dagar för dig <3
  • Annna84
    Inalina skrev 2021-06-29 14:18:39 följande:

men ååååh wow så häftigt!!! så glad jag blir för er skull! som ni har kämpat och äntligen det lilla hjärtat! det är så fantastiskt och mirakulöst alltihopa och man kan ju inte fatta att det händer en själv! stort grattis till första stora milstolpen!

och du ska skatta dig lycklig som inte verkar må särskilt dåligt heller.. jag vet att det är långt i från alla som mår dåligt men ja härligt om man kan fungera någorlunda normalt i början av graviditeten!

jag ringde en VC i Sveirge idag och hade egentligen inga förhoppningar men hon bokade in mig att en sköterska kunde ta sprutan som om ingenting! så ja nu har jag fixat för att allt ska vara preppat inför IVF med start i augusti och ÄP i sep, så nu får vi hoppas att kliniken tycker det är ok att jag kör igång då. känns lite läskigt att göra något helt nytt med nedregleringen men kanske är det vad som behövs för att mina ägg ska bli av bättre kvalitet, vem vet

Jez20 skrev 2021-06-29 14:53:28 följande:

Vad kul!! Grattis ????????

Tack fina, fina ni <3

Jag vet inte om jag lyckades med att svara all nu, men det är iallafall tanken :)

Jag har inte bestämt mig för om jag ska göra nipt än, jag kommer att göra det som går snabbast och får mig att känna mig lugnare. Än tar jag inget för givet och tar en dag i taget.

Jag kommer att fortsätta att följa er fram till plusset, för det kommer att gå för er alla också tillslut <3

Kramar
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021