Inalina skrev 2021-07-01 09:14:47 följande:
hejsan, jag förstår verkligen att du är glad över ditt första plus nånsin, det måste man ju också få fira litegrann även om man inte är på säkra sidan ännu! jag vet hur otroligt det är att äntligen få ett plus (med ivf) efter många års tårar och besvikelser i princip varje månad. så visst ska vi fira de små framgångarna vi har här i tråden, sen kan du ju inte påverka utfallet men vi alla håller garanterat tummarna för att dina streck blir starkare och att det blir en bebis

!! Man tror ju liksom att det är ett omöjligt mål att nå att ens få första positiva stickan! kram!
Åh tack så jättemycket. Så fin du är som skriver detta. Jag hoppas också att det blir en bebis för dig
Ja men precis, det har varit otroligt tufft de här åren och jag har verkligen stundvis tappat hoppet helt... De senaste månaderna har nästan varit värst där jag gått in i den djupaste svackan hittills. Jag har alltid varit väldigt glad för mina vänner som blivit gravida och fått barn och jag älskar alla deras barn så mycket men sista tiden har jag mått så dåligt att jag inte orkat umgås med mina vänner längre och det är väldigt jobbigt för nästan alla mina vänner är antingen gravida eller har barn. Så jag har känt mig otroligt ensam. Så det här supersvaga pluset ger lite hopp :)
Jag är så glad att jag äntligen skapade ett konto på familjeliv, jag har läst inläggen i många år men vågade aldrig själv bli medlem av någon anledning... Borde gjort detta för länge sedan för det känns så bra att prata med andra som förstår. Jag hoppas verkligen att det går bra för oss alla. Hade det handlat om hur mycket man kämpar hade vi nog alla haft 10 barn vid det här laget... Förhoppningvis kan vi alla i alla få ett barn