• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Iväntanpåivf
    Clemmentina skrev 2021-07-02 10:27:25 följande:
    Tack fina som frågar! Fortfarande ungefär samma styrka som igår...kanske pyttelite starkare. Väntar och testar igen på måndag! Hoppas hoppas... Kram!
    Låter ju lovande med pyttelite starkare. 
    Hoppas det syns ännu tydligare på måndag. 
    Kram
  • Livetutandig
    Inalina skrev 2021-07-02 09:32:41 följande:

Hej, jag hoppas det går bättre på ditt VUL idag, håller tummarna för 3 blåsor minst!!

Jag bor i Schweiz och min klinik här har rekommenderat att man kan göra en 'natural IVF'  (jag tror även Dibella skrev här i tråden om detta till dig). det kör man ofta på dem med väldigt lågt AMH då man bara förväntar sig 1-2 äggblåsor ändå. Kanske kan du googla på det och se om det är en möjlighet, i Tyskland är det ganska vanligt att de genomför det men har också läst om Dk som ett alternativ. Det är givetvis inte lika höga success rates men finns ändå många som lyckats på det sättet, då behöver du inte oroa dig så mkt för att kliniken inte ska vilja göra ÄP för att du har för få blåsor. kram och hoppas det löser sig för dig.

Tack snälla Inalina. Inga fler blåsor hade vuxit och vi avbryter nu behandlingen. Nästa steg på kliniken blir ÄD och där är vi inte riktigt än.

Tack för tipset. Det här ska jag kika närmre på igen!

Hoppas allt går bra för dig med processen i Schweiz <3
  • Iväntanpåivf
    Amiolia skrev 2021-07-02 10:41:03 följande:
    Japp jag testade idag. Svarade också dig i svaga plus tråden :) Tycker inte det har blivit starkare än igår. Men jag tror också att det kanske beror på att mitt urin imorse inte var lika koncentrerat som igår, vaknade mycket tidigare än vanligt. Sedan tror jag i allmänhet att vissa får svagare streck än andra även på dag 9 och 10 med en blasto. Jag hoppas i alla fall det ???? vid min förra insättning ville min klinik att jag skulle fortsätta testa mig upp till dag 18 för att jag inte hade fått min mens än. De sa att det är ovanligt att plussa så sent men att det kan hända! Så försöker hålla modet uppe och tänka att vi båda fortfarande är relativt tidigt ute :)

Här är dagens test:

Det ena testet efter 5 min då man egentligen ska sluta kolla men jag kunde ändå ej hålla mig ;)

Strecket är lite starkare men det betyder säkert ingenting ;)
    Strecket syns ju fortfarande och det är positivt. Har läst att för vissa så ökar hcg långsamt. Och allt beror ju också på när det fäste. 
    Hoppas det fortsätter vara ett streck och va starkare snart. håller tummarna. 
  • Iväntanpåivf
    Livetutandig skrev 2021-07-02 12:29:56 följande:
    Inga fler blåsor hade vuxit och vi avbryter nu behandlingen. De kommer inte gå vidare med ytterligare stimulering utan det blir ÄD om det ska vara landstingsbekostat.

Tack för att du friskade upp mitt minne med kliniken i Danmark. Minns att jag kikade på det innan vi blev beviljade IVF och jag ska kika närmre på det igen. Känns inte riktigt som att jag vill ge upp tanken på mina egna ägg innan de försökt befrukta åtminstone ett ägg.

Hur går allt för dig? Bättre lycka för dig än för mig hoppas jag

<3
    Åh vad tråkigt! Hoppas ni hittar en bra väg framåt som passar för er. 

Tror jag har hört nåt liknande om kliniker i ryssland också. svårare att ta sig till än danmark men kanske värt att kolla upp. 

styrkekramar <3
  • Dibella
    Inga fler blåsor hade vuxit och vi avbryter nu behandlingen. De kommer inte gå vidare med ytterligare stimulering utan det blir ÄD om det ska vara landstingsbekostat.

Tack för att du friskade upp mitt minne med kliniken i Danmark. Minns att jag kikade på det innan vi blev beviljade IVF och jag ska kika närmre på det igen. Känns inte riktigt som att jag vill ge upp tanken på mina egna ägg innan de försökt befrukta åtminstone ett ägg.

<3

Jättetråkigt att höra, förstår att det måste kännas supertufft. Om ni har ekonomin så kanske det är värt att kika lite på den kliniken i danmark (verkar även finnas i andra länder enligt Inalina), om ni inte är beredda att ge upp tanken på den vägen. Verkar inte vara liiika dyrt som konventionell IVF, men jag har ingen aning om kringkostnader och "dolda" kostnader, men kanske alltid värt att boka ett digitalt nybesök och se vad de har för tankar och prognoser.

Jag vet att jag knarkat "låg AMH-trådar" på FL där människor med i princip obefintlig AMH fortfarande lyckats på egen hand/via IVF, så jag vill tro att det alltid finns en chans. Frågan är ju mer hur långt man är beredd att gå, det är en jättesvår fråga och kanske inget ni ta ställning till med en gång heller om ni har möjlighet att göra något försök privat. Det kommer gå för er förr eller senare Hjärta håller verkligen tummarna så hårt jag bara kan.

För oss går det okej, vi har fått varierade resultat på våra plock och inget plus men var på besök på RMC igår där läkaren var positiv så jag försöker hålla fast vid den känslan och invänta slutet av september där vi har prel ÄP inbokat  v39 :) räknar ner veckorna just nu för att kunna se ljuset i tunneln och på något sätt kunna njuta av sommaren.

• Clemmentina

<3

Åh vad ledsamt. :( Kolla boken/hemsidan It starts with the egg (finns även en Facebook-grupp) och försök gör det du kan för att förbättra äggkvaliteten. Det kanske inte hjälper men man vill ju göra allt man kan. Jag har läst flera solskenshistorier i gruppen av personer som blivit gravida eller förbättrat äggkvaliteten/amh utifrån det. Tycker också naturlig ivf/mini-ivf låter som en väg att gå. Styrkekramar till dig!
  • Clemmentina
    Iväntanpåivf skrev 2021-07-02 12:31:49 följande:

Låter ju lovande med pyttelite starkare. 

Hoppas det syns ännu tydligare på måndag. 

Kram

Tack snälla, ni är verkligen fantastiska som peppar och stöttar här! Hoppas du får en fin helg. Kram
  • Clemmentina
    Dibella skrev 2021-07-01 14:16:02 följande:

Hoppas hoppas hoppas! Det är ju definitivt något där och med tanke på att andra fått liknande resultat så hoppas vi verkligen att det syns bättre imorgon 

Tack snälla! Ja jag hoppas det! Än är det inte kört i alla fall. Härligt att läsa att du kände dig hoppfull efter besöket idag. Snart är det er tur!
  • Clemmentina
    Amiolia skrev 2021-07-02 10:41:03 följande:

Japp jag testade idag. Svarade också dig i svaga plus tråden :) Tycker inte det har blivit starkare än igår. Men jag tror också att det kanske beror på att mitt urin imorse inte var lika koncentrerat som igår, vaknade mycket tidigare än vanligt. Sedan tror jag i allmänhet att vissa får svagare streck än andra även på dag 9 och 10 med en blasto. Jag hoppas i alla fall det ???? vid min förra insättning ville min klinik att jag skulle fortsätta testa mig upp till dag 18 för att jag inte hade fått min mens än. De sa att det är ovanligt att plussa så sent men att det kan hända! Så försöker hålla modet uppe och tänka att vi båda fortfarande är relativt tidigt ute :)

Här är dagens test:

Det ena testet efter 5 min då man egentligen ska sluta kolla men jag kunde ändå ej hålla mig ;)

Strecket är lite starkare men det betyder säkert ingenting ;)

Tycker det ser starkare ut och det är bra! :) Ja nu försöker vi vara positiva. Det är som du skriver tidigt ännu och hcg varierar ju. Håller tummarna för dig så får du uppdatera framöver (jag kommer testa tidigast på måndag).
  • Livetutandig
    Iväntanpåivf skrev 2021-07-02 12:37:00 följande:

Åh vad tråkigt! Hoppas ni hittar en bra väg framåt som passar för er. 

Tror jag har hört nåt liknande om kliniker i ryssland också. svårare att ta sig till än danmark men kanske värt att kolla upp. 

styrkekramar <3

Tack snälla. Ska kika lite närmre på Ryssland också, det är ingen speciell klinik där du har hört bra om?

Hoppas allt går bra för er <3
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021