• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Dibella
    GlitterLina skrev 2021-08-21 10:34:57 följande:

????ivf ringde precis

det såg inte bra ut idag inte utvecklats som det skulle så det hade garanterat inte lett till nån bra graviditet ????

Så inget återförande

Jag är så ledsen för er skull. Att man ska behöva gå igenom allt både fysiskt och psykiskt och sedan behlva höra det.

Räknar de fortfarande som en omgång trots ingen återföring?
  • GlitterLina
    Dibella skrev 2021-08-21 10:52:47 följande:

Jag är så ledsen för er skull. Att man ska behöva gå igenom allt både fysiskt och psykiskt och sedan behlva höra det.

Räknar de fortfarande som en omgång trots ingen återföring?

Ja Tyvär 40 000 utan nåt för det :(
  • Estelle011
    IVF2021 skrev 2021-08-20 17:36:43 följande:
    Min BIM utifrån de senaste cyklerna räknat är på måndag, men de senaste cyklerna har varierat i längs med någon dagar hit och dit mer än vanligt. Och denna månad hade jag min senaste LH-ökning någonsin, vilket ju gör att mensen borde vara snarare sen än tidig.

Kan tänka att det blir svårare att gå från FET till ny stimulering, just på grund av planeringsproblem då man verkligen måste veta att man inte är gravid först. Men FET till FET borde ju vara ok?! Precis som du skriver framförallt med tanke på flytten. Nästa insättning blir annars i november. Gaaah. Då blir det en insättning på 8 månaders tid sedan vi körde igång. Det går inte! Jag måste övertala dem.

Hoppas du slipper problemet att behöva en ny omgång stimulering och att det krockar med flytt.
    endotjej92 skrev 2021-08-20 11:42:41 följande:

Åå nej blir så himla ledsen för din skull:( :(:(:(

Är du säker på att det är mensen? När har du beräknad bim? Jag tänker att det är ju några dagar kvar tills måndag så det kanske kan finnas någon chans endå? Jag förstår verkligen din sorg varje dag som går är jag själv livrädd att mensen ska braka ut..

förstår inte varför din klinik tycker så.. om du endå får en äl efter detta nu om det är mens så borde det ju gå bra att sätta in då?

Alltså, ja jag kände mig säker på att det var mensen. Men nu är jag eventuellt lite tveksam. Kom ljust ljust rosa igår och idag mer åt (ursäkta ärligheten) det bruna hållet, som i gammalt blod. Kom lite under förmiddagen men har nu lugnat sig igen. Känns dom verkligen som att mensen ska braka loss när som helst. Har heller inte fått något plus på tjuvtest som ni andra :( Meeeen önskar så klart att jag kan få bli den där solskenshistorian som får ett plus till slut trots att jag redan sörjt det misslyckade försöket. Bara att vänta och se. Ska på kalas hela helgen och har utrustat mig för alla typer av mående.
    Jag måste bara lägga till att det blev ingen graviditet för mig då så vem vet...kanske är det bättre att låta kroppen återhämta sig en cykel. Jag försöker fortfarande att tro på att alla kliniker vet vad dem gör. Vi får se om jag slutar tänka så vidare i processen. Det svåraste för mig under hela resan är att vänta. Så jag förstår dig. Men om dem säger att det är bäst så...

????ivf ringde precis

det såg inte bra ut idag inte utvecklats som det skulle så det hade garanterat inte lett till nån bra graviditet ????

Så inget återförande

Neeej. Styrkekramar. Så jobbigt Rynkar på näsan
  • Frida123123

????ivf ringde precis

Så inget återförande

Jag är ledsen för er skull. Jättetråkigt att höra..
  • Dibella
    GlitterLina skrev 2021-08-21 11:42:47 följande:
    Ja Tyvär 40 000 utan nåt för det :(
    Ja det svider på många sätt, ska inte behöva vara en ekonomisk fråga att kunna skaffa barn.. Köpte ni så ni har fler försök eller var det bara ett? Har nordic några tankar om varför det inte blev fler? Tråkigt att det ska behöva räknas som ett försök alls när man inte får något återfört.
  • CarroAnd

Idag ska jag påbörja behandling med Gonal-f och menopur. Någon som har erfarenhet av den kombinationen? Mvh Carolin

• Frida123123
    CarroAnd skrev 2021-08-21 19:35:50 följande:

Idag ska jag påbörja behandling med Gonal-f och menopur. Någon som har erfarenhet av den kombinationen? Mvh Carolin

Jag har kört på den kombinationen och den har fungerat jättebra gör mig. Viktigt att komma ihåg bara att alla mediciner fungerar olika bra/sämre beroende på. Jag körde först bara på Gonal, vilket för mig, inte var det bästa. Därefter Gonal och Menopur vilket var mycket bättre. Så man behöver testa sig fram.
  • Dibella
    CarroAnd skrev 2021-08-21 19:35:50 följande:

Jag körde gonal och menopur mitt andra försök, gick mkt bättre än bara Gonal för mig, men som Frida säger så verkar sånt vara väldigt individuellt.
  • endotjej92
    IVF2021 skrev 2021-08-20 17:36:43 följande:
    Min BIM utifrån de senaste cyklerna räknat är på måndag, men de senaste cyklerna har varierat i längs med någon dagar hit och dit mer än vanligt. Och denna månad hade jag min senaste LH-ökning någonsin, vilket ju gör att mensen borde vara snarare sen än tidig.

Kan tänka att det blir svårare att gå från FET till ny stimulering, just på grund av planeringsproblem då man verkligen måste veta att man inte är gravid först. Men FET till FET borde ju vara ok?! Precis som du skriver framförallt med tanke på flytten. Nästa insättning blir annars i november. Gaaah. Då blir det en insättning på 8 månaders tid sedan vi körde igång. Det går inte! Jag måste övertala dem.

Hoppas du slipper problemet att behöva en ny omgång stimulering och att det krockar med flytt.
    endotjej92 skrev 2021-08-20 11:42:41 följande:

Åå nej blir så himla ledsen för din skull:( :(:(:(

Är du säker på att det är mensen? När har du beräknad bim? Jag tänker att det är ju några dagar kvar tills måndag så det kanske kan finnas någon chans endå? Jag förstår verkligen din sorg varje dag som går är jag själv livrädd att mensen ska braka ut..

förstår inte varför din klinik tycker så.. om du endå får en äl efter detta nu om det är mens så borde det ju gå bra att sätta in då?

Alltså, ja jag kände mig säker på att det var mensen. Men nu är jag eventuellt lite tveksam. Kom ljust ljust rosa igår och idag mer åt (ursäkta ärligheten) det bruna hållet, som i gammalt blod. Kom lite under förmiddagen men har nu lugnat sig igen. Känns dom verkligen som att mensen ska braka loss när som helst. Har heller inte fått något plus på tjuvtest som ni andra :( Meeeen önskar så klart att jag kan få bli den där solskenshistorian som får ett plus till slut trots att jag redan sörjt det misslyckade försöket. Bara att vänta och se. Ska på kalas hela helgen och har utrustat mig för alla typer av mående.
    Ja hoppas verkligen inte det var mens du fick och att du får ett plus :( Sen att din bim är längre fram känns som det borde vara positivt i att det kan vara någon annan blödning än mens. 
    Men jag förstår ändå att du förbereder för de värsta vilket jag också skulle gjort och gör trots mitt plus... Är livrädd just nu att det ska försvinna från mig får verkligen hoppas den trivs där och vill vara kvar.
  • endotjej92

????ivf ringde precis

Så inget återförande

Åh nej vad ledsen jag blir för din skull :( usch vilket hemskt utfall det blev när 8 ägg ändå känns lovande! kämpa på <3
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021