• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • IVF2021
    endotjej92 skrev 2021-08-21 21:46:47 följande:

Ja hoppas verkligen inte det var mens du fick och att du får ett plus :( Sen att din bim är längre fram känns som det borde vara positivt i att det kan vara någon annan blödning än mens. 

Men jag förstår ändå att du förbereder för de värsta vilket jag också skulle gjort och gör trots mitt plus... Är livrädd just nu att det ska försvinna från mig får verkligen hoppas den trivs där och vill vara kvar.

Det är ännu högst oklart vad som pågår i min kropp. Ingen riktig mens än. Är nu på RD 8 med en blastocyst. Bruna flyttningar från och till i 2 dygn.

Kan det bruna vara en blödning som uppstod vid insättningen som bara tagit väldigt lång tid på sig att hitta ut?

Hade ju helt gett upp och sörjt misslyckandet. Men nu har jag ju fått upp hoppet lite igen. Blir snart lite galen. Trodde liksom det skulle vara tydligt att mensen kom eller inte kom, inte ett mellanting i flera dagar.
  • Clemmentina
    GlitterLina skrev 2021-08-21 10:34:57 följande:

????ivf ringde precis

det såg inte bra ut idag inte utvecklats som det skulle så det hade garanterat inte lett till nån bra graviditet ????

Så inget återförande

Åh nej vad ledsamt! :( Så himla orättvist. Förstår att det känns riktigt jobbigt nu. Styrkekram!
  • Clemmentina
    Inalina skrev 2021-08-19 11:37:04 följande:

ja precis jag hoppas blödningen är över till helgen, så allt går som smort på måndag och det är ok att börja ta sprutorna då!

de sprutorna känns verkligen som rena barnleken jämfört med Zoladexen, förstår att man inte kan administrera den själv!

har du fortsatt med dina tillskott eller skippar du det nu när du har blastis i frysen och inte behöver göra äggplock (förhoppningsvis bara till syskonförsök då i så fall..)

jag har fortsatt med mina så blir intressant att se om det blir någon skillnad på kvaliteten denna gången. Har ju i alla fall större tilltro till Prag-kliniken än så länge så får se vad som händer, vågar ju knappt hoppas på att få till frysen denna gången men det vore verkligen jackpott. men ja många moment återstår ju här, första ultraljudet efter 6-7 dagar är jag väldigt spänd på, blir ju dessutom på en helg så ska försöka hitta en tid till det med min gyn...

Hehe, skönt! Den låter inte alls kul med den sprutan.

Jag har fortsatt med låga doser av q10 mfl. Så just nu äter jag multivitaminer, q10, mys-inositol och omega 3. Åt nac fram tills det tog slut!

Håller tummarna för att det ger resultat att du tagit dem länge nu. Minst tre månader sägs ju vara bra för äggkvaliteten och för dig har det ju gått betydligt mer än det.

Håller tummarna för att allt går bra nu och att det löser sig med tider hos gyn osv!
  • Clemmentina
    IVF2021 skrev 2021-08-22 01:19:15 följande:

Det är ännu högst oklart vad som pågår i min kropp. Ingen riktig mens än. Är nu på RD 8 med en blastocyst. Bruna flyttningar från och till i 2 dygn.

Kan det bruna vara en blödning som uppstod vid insättningen som bara tagit väldigt lång tid på sig att hitta ut?

Hade ju helt gett upp och sörjt misslyckandet. Men nu har jag ju fått upp hoppet lite igen. Blir snart lite galen. Trodde liksom det skulle vara tydligt att mensen kom eller inte kom, inte ett mellanting i flera dagar.

Fy vad jobbigt! :( På ruvardag 8 hade jag knappt positivt sist (testade svagt på ruvardag 9) så det blanka testet för några dagar sedan behöver inte betyda något.

Det skulle kunna vara en bortfallsblödning, en nidblödning eller en vanlig blödning i tidig graviditet. Slemhinnor mm är ju väldigt sköra särskilt om du tar Lutinus. Bruna flytningar innebär ju i alla fall att det inte är färskt blod. Håller tummarna!
  • Clemmentina
    Dibella skrev 2021-08-21 21:39:30 följande:

Jag körde gonal och menopur mitt andra försök, gick mkt bättre än bara Gonal för mig, men som Frida säger så verkar sånt vara väldigt individuellt.

Hur går det för dig Dibella? Fått något besked när ni kan starta?
  • endotjej92
    IVF2021 skrev 2021-08-22 01:19:15 följande:

Ja detta låter ju verkligen hoppfullt! Hoppas!
    Det kan nog vara så eftersom det ej är färskt blod.
    Jag fick färskt blod en gång när jag torkade mig på rd 7 och blev jätte rädd men sen kom det inte mer. På rd 8 hade jag super svagt streck alltså att hcg var så lite i kroppen och alla kroppar visar det ju olika på. Men håller tummarna och hoppas verkligen du får ett plus!
    Var testdag imorgon? jag har på tisdag så märkligt att du fick innan mig också när du satte in efter.
  • Frida123123

Så, imorgon ska jag på vul för kontroll av slemhinnan inför FET samt så hoppas jag inte på ägglossning imorgon, för då krockar det med helg-ingen återföring. Växlar mellan ?ångest/nervositet? och att försöka intala mig själv ? vad som sker, sker, inget man kan påverka?. I ivf processen måste man verkligen vara beredd på att allt kan hända.

• IVF2021
    Clemmentina skrev 2021-08-22 07:57:30 följande:

Fy vad jobbigt! :( På ruvardag 8 hade jag knappt positivt sist (testade svagt på ruvardag 9) så det blanka testet för några dagar sedan behöver inte betyda något.

Det skulle kunna vara en bortfallsblödning, en nidblödning eller en vanlig blödning i tidig graviditet. Slemhinnor mm är ju väldigt sköra särskilt om du tar Lutinus. Bruna flytningar innebär ju i alla fall att det inte är färskt blod. Håller tummarna!

Skönt att läsa om någon som inte testat positivt tidigt och fått en supertjusig stegring över flera dagar. Mest dem man läser om/ser. Har du/de testar med vanligt test eller någon form av testa tidigt?

Ingen Lutinus då man precis slutat med det i naturlig cykel vid FET. Fortsatt en kropp som inte kan bestämma sig. Blankt test och varierande mellan mer och mindre brunt. Drömde om det där andra strecket i natt. Vaknade med extremt hög puls vid 6-tiden. Suck. Men jag tror det är kört för denna gång.
    endotjej92 skrev 2021-08-22 10:08:12 följande:

Jag fick färskt blod en gång när jag torkade mig på rd 7 och blev jätte rädd men sen kom det inte mer. På rd 8 hade jag super svagt streck alltså att hcg var så lite i kroppen och alla kroppar visar det ju olika på. Men håller tummarna och hoppas verkligen du får ett plus!

Var testdag imorgon? jag har på tisdag så märkligt att du fick innan mig också när du satte in efter.

Åh fy! Färskt blod och redan positivt test måste ju vara ännu värre. Då finns där ju något som fastnat som kan gå förlorat. Skönt att det inte kommit mer.

Vad testade du med för test? Testdag imorgon, ja. Håller med om att det är märkligt med de där testdagarna. Känns som det är jag som fått ett tidigt datum.
  • endotjej92
    IVF2021 skrev 2021-08-22 10:29:25 följande:
    Skönt att läsa om någon som inte testat positivt tidigt och fått en supertjusig stegring över flera dagar. Mest dem man läser om/ser. Har du/de testar med vanligt test eller någon form av testa tidigt?

Ingen Lutinus då man precis slutat med det i naturlig cykel vid FET. Fortsatt en kropp som inte kan bestämma sig. Blankt test och varierande mellan mer och mindre brunt. Drömde om det där andra strecket i natt. Vaknade med extremt hög puls vid 6-tiden. Suck. Men jag tror det är kört för denna gång.
    endotjej92 skrev 2021-08-22 10:08:12 följande:

Åh fy! Färskt blod och redan positivt test måste ju vara ännu värre. Då finns där ju något som fastnat som kan gå förlorat. Skönt att det inte kommit mer.

Vad testade du med för test? Testdag imorgon, ja. Håller med om att det är märkligt med de där testdagarna. Känns som det är jag som fått ett tidigt datum.
    Ja det var riktigt läskigt men när jag var på toa nån timme efter var det som ingenting hade hänt så märkligt. Jag kör RFSU 8-pack ett test varje morgon och CD veckoindikator ibland. 
  • Dibella
    Clemmentina skrev 2021-08-22 07:58:22 följande:
    Hur går det för dig Dibella? Fått något besked när ni kan starta?

Det rullar på, ska få mens på tisdag och lär ringa in det, men kommer nog inte få börja fören nästa mens pga fullbokat. Så 5 veckor to go :) Hoppas det går snabbt!

Hur går det för dig? Hade ni en till blasto? {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021