• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Amelia84
    Inalina skrev 2021-09-06 12:54:22 följande:

Hej allihopa!

Nu är ÄP avklarat i Prag och det gick bra (dvs jag vaknade upp igen ;)) och inga större problem på kliniken.

Däremot så fick de bara ut 8 ägg där 5 var mogna som de gör ICSI på. jag har ju haft 16-17 äggblåsor på de senaste VUL så jag blev jätteförvånad och läkaren sa att han såg bara 8 ägg och han tog ut alla... väldigt märkligt, någon som vart med om det tidigare?? att de fått ut färre ägg än vad som setts på VUL?

Så nu är mitt hopp om att få till frysen eller ens tillbaka en blastocyst ganska släckt i alla fall :( får väl vara glad om någon överlever till dag 3 känner jag. är väldigt besviken och ledsen men kan ju heller inte göra något åt saken. 

Funderar på om de största äggen redan har släppt och att de nu plockade de mindre som inte var lika mogna? Eller kan han ha glömt ena äggstocken??? suck.. hatar att man inte har kontroll på någonting i den här processen. 

Nej vad tråkigt att höra, klart man bli besviken när man går med tron att det är 16-17 blåsor. Men det finns fortfarande 5 stycken mogna ägg, och vem vet, alla kan ju bli befruktade och dela sig. Och det behövs ju bara ett guldägg för att lyckas :) Men förstår verkligen besvikelsen.

Ta hand om dig nu ikväll och unna dig massa gott på hotellet. Nu kan du inte påverka mer! Så får vi se vad de säger imorgon!
  • apan95
    Frida123123 skrev 2021-09-06 06:30:21 följande:

Hej alla i tråden och alla pågående och kommande ruvare att bli :). Idag går jag in på ruvardag 7. Detta blir min fjärde ruvning totalt. Så jobbigt. Att ruva är ju en väldigt speciell och jobbig tid. Tycker alltid att ?vecka 2? är jobbigast, dvs den veckan då mensen är beräknad och den veckan då graviditetstest är beräknat. Igår började jag få ont i ländryggen, idag ännu ömmare bröst. Tänker alltid att det är tecken på att mensen är på g, vet att det inte behöver vara så men det är svårt att hålla tankarna i positiv riktning.

Åh va spännande!

Så Avis att du snart har testdag. Är själv bara på på RD 3 och känner mig redan så besviken att jag inte känner något trotts att jag förstår att det är tidigt.. så många som skriver att de känner stickningar och hugg men ja har inte känt någonting.

när fick du symtom och kände du något redan första dagarna?

När jag var gravid(spontan graviditet) för ett år sedan hade jag molvärk och ont i ländryggen som enda symtom så jag tror absolut att det kan vara positivt!

STORT lycka till! <3
  • chislin

Hej igen alla! Någon som kan snabbt svara på en undran om Fyremadel?. Den ska tas i 45 graders vinkel? är det väldigt viktigt? Och kan jag ta den direkt efter Menopuren?

• GlitterLina
    chislin skrev 2021-09-06 19:49:11 följande:

Hej igen alla! Någon som kan snabbt svara på en undran om Fyremadel?. Den ska tas i 45 graders vinkel? är det väldigt viktigt? Och kan jag ta den direkt efter Menopuren?

Vad jag förstår så e det nog viktigt att ta i den vinkeln som står. Jag brukar läsa/kolla videon på appen medicininstruktioner.se

& där står det att den ska tas i den vinkeln. Jag brukar oxå ta den efter menupuren/Gonal f men tar då på andra sidan magen
  • chislin
    GlitterLina skrev 2021-09-06 20:01:52 följande:

Vad jag förstår så e det nog viktigt att ta i den vinkeln som står. Jag brukar läsa/kolla videon på appen medicininstruktioner.se

& där står det att den ska tas i den vinkeln. Jag brukar oxå ta den efter menupuren/Gonal f men tar då på andra sidan magen

Tack för länken! Tydlig information där. Brukar du dra tillbaka också för att se om det kommer blod?
  • GlitterLina
    chislin skrev 2021-09-06 20:15:11 följande:

Tack för länken! Tydlig information där. Brukar du dra tillbaka också för att se om det kommer blod?

Varsågod :)

Ja precis , men dra bara lite försiktigt
  • Frida123123
    apan95 skrev 2021-09-06 19:32:30 följande:

Åh va spännande!

Så Avis att du snart har testdag. Är själv bara på på RD 3 och känner mig redan så besviken att jag inte känner något trotts att jag förstår att det är tidigt.. så många som skriver att de känner stickningar och hugg men ja har inte känt någonting.

när fick du symtom och kände du något redan första dagarna?

När jag var gravid(spontan graviditet) för ett år sedan hade jag molvärk och ont i ländryggen som enda symtom så jag tror absolut att det kan vara positivt!

STORT lycka till! <3

Tack, detsamma till dig! Ja, tiden står nästan stilla. Visst gjorde du med FET och 5 dagars? Stickningarna kom dagen efter återföring och hållet i sig, men det behöver inte betyda något. Förra gången kände jag inget, förutom mensvärk. Åh, håller tummarna för er med!! Men på ruvardag 3 så är du ju igång på riktigt! Jag är bara 4 dagar framför dig! Ha ha, egentligen ingenting om man sätter det i perspektiv.
  • Frida123123
    GlitterLina skrev 2021-09-06 20:01:52 följande:

Hur mår du GlitterLina . Tänker på er! Kram
  • apan95
    Frida123123 skrev 2021-09-06 20:46:52 följande:

Tack, detsamma till dig! Ja, tiden står nästan stilla. Visst gjorde du med FET och 5 dagars? Stickningarna kom dagen efter återföring och hållet i sig, men det behöver inte betyda något. Förra gången kände jag inget, förutom mensvärk. Åh, håller tummarna för er med!! Men på ruvardag 3 så är du ju igång på riktigt! Jag är bara 4 dagar framför dig! Ha ha, egentligen ingenting om man sätter det i perspektiv.

Ja precis det stämmer!

Hade också velat känna stickningar så hade man isf känt något haha! Det enda är att min temp är ganska hög men tror snarare det beror på lutinus men jag vet inte..

jaaa men ändå hehe, jag vill börja testa runt dag 8-10 :)
  • Inalina
    IVF2021 skrev 2021-09-06 17:20:34 följande:
    Åh så tråkigt att höra! Förstår att du är ledsen! Det finns alltid så många olika faktorer att fundera över vad som gått fel, men ingenting att göra åt det.

Jag håller tummarna för att ISCIn fungerar bra och att minst några stycken utvecklad fint.
    Tack för tumhållningen och stöttning! I morgon vet jag mer om hur många som befruktats! Kram{#emotions_dlg.flower} vart är du nu i processen??
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021