• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Clemmentina
    Inalina skrev 2021-09-05 21:50:23 följande:

Tack snälla :) är i Prag nu och allt har gått fint hittills, bor på hotell på samma gata som kliniken för att vara på den säkra sidan haha! Återkommer i morgon efter ÄP! :)

Lycka till idag! Hoppas på många fina ägg. Kram!
  • Clemmentina
    Frida123123 skrev 2021-09-06 06:30:21 följande:

Hej alla i tråden och alla pågående och kommande ruvare att bli :). Idag går jag in på ruvardag 7. Detta blir min fjärde ruvning totalt. Så jobbigt. Att ruva är ju en väldigt speciell och jobbig tid. Tycker alltid att ?vecka 2? är jobbigast, dvs den veckan då mensen är beräknad och den veckan då graviditetstest är beräknat. Igår började jag få ont i ländryggen, idag ännu ömmare bröst. Tänker alltid att det är tecken på att mensen är på g, vet att det inte behöver vara så men det är svårt att hålla tankarna i positiv riktning.

Håller helt med dig! Så jobbiga dagar där i slutet. Både ont i ländryggen och ömma bröst kan ju tyda på graviditet eller mens. Håller tummarna för att mensen inte kommer! När ska du testa?
  • Amelia84
    Frida123123 skrev 2021-09-06 06:32:21 följande:

Wow, superfint resultat! Välkommen till ruvningsperioden! Spännande. Lycka till nu!

Tack snälla! Ja, det är helt otroligt! Blev helt chockad när läkaren sa det! Nu ska vi se hur dessa dagar kommer gå. Fick ju testdag tre veckor efter äggplock. Har förstått att det är väldigt olika från klinik till klinik. Spännande att du redan är på RD7. När har du testdag? Det känns ju som att ömma bröst och ländrygg är väldigt bra tecken. Hade du samma symtom vid dina tidigare ruvningar?
  • Amelia84
    Inalina skrev 2021-09-05 21:57:06 följande:

Men såå najs att du är ruvare nu! Nu kan du inte göra annat än att vänta ;) skitlätt eller hur? Hehe!

Resan hit gick bra, smidigt och enkelt med direktflyg som bara tog drygt en timme :)

Jag åker hem tis morgon, skulle det bli överföring på lördag är det lite länge att vara borta från min 2åring där hemma.. jag hoppas på en blastis på lö men det vet jag inte förrän jag hört något om befruktningen..

men wow vilket topp-resultat du fick med 4(!) blastisar! Det ska väl mkt till för att ingen av de skulle fästa, kommer gå super! Heja heja, hör av mig imorgon efter plock när jag vaknat till ;)

Jajjemän =) RD1 och 15 dagar till testdag!! Hehe. Hur ska detta gå?! Tycker att första dygnet känts som en vecka, haha! Men, vi är så nöjda med resultatet, hade aldrig trott att det skulle bli så bra resultat. Nu får vi bara hoppas att den lille borrar in sig och vill stanna.

Ja, men såklart. Det blir ju väldigt länge att vara borta från lillen. Skönt att det bara är en timmes flyg! Håller verkligen tummarna för att det går bra idag och imorgon med befruktningen! Ska bli spännande att höra hur det gått för dig!
  • Frida123123
    Clemmentina skrev 2021-09-06 08:15:20 följande:

Håller helt med dig! Så jobbiga dagar där i slutet. Både ont i ländryggen och ömma bröst kan ju tyda på graviditet eller mens. Håller tummarna för att mensen inte kommer! När ska du testa?

Tack! Söndag är testdagen men kommer nog testa på lördag om det håller i sig.
  • Inalina

Hej allihopa!
    Nu är ÄP avklarat i Prag och det gick bra (dvs jag vaknade upp igen ;)) och inga större problem på kliniken.

Däremot så fick de bara ut 8 ägg där 5 var mogna som de gör ICSI på. jag har ju haft 16-17 äggblåsor på de senaste VUL så jag blev jätteförvånad och läkaren sa att han såg bara 8 ägg och han tog ut alla... väldigt märkligt, någon som vart med om det tidigare?? att de fått ut färre ägg än vad som setts på VUL?

Så nu är mitt hopp om att få till frysen eller ens tillbaka en blastocyst ganska släckt i alla fall :( får väl vara glad om någon överlever till dag 3 känner jag. är väldigt besviken och ledsen men kan ju heller inte göra något åt saken. 

Funderar på om de största äggen redan har släppt och att de nu plockade de mindre som inte var lika mogna? Eller kan han ha glömt ena äggstocken??? suck.. hatar att man inte har kontroll på någonting i den här processen. Obestämd

• IVF2021
    Inalina skrev 2021-09-06 12:54:22 följande:

Så nu är mitt hopp om att få till frysen eller ens tillbaka en blastocyst ganska släckt i alla fall :( får väl vara glad om någon överlever till dag 3 känner jag. är väldigt besviken och ledsen men kan ju heller inte göra något åt saken.&nbsp. 

Åh så tråkigt att höra! Förstår att du är ledsen! Det finns alltid så många olika faktorer att fundera över vad som gått fel, men ingenting att göra åt det.

Jag håller tummarna för att ISCIn fungerar bra och att minst några stycken utvecklad fint.
  • Frida123123

Hej allihopa!

Nu är ÄP avklarat i Prag och det gick bra (dvs jag vaknade upp igen ;)) och inga större problem på kliniken.

Däremot så fick de bara ut 8 ägg där 5 var mogna som de gör ICSI på. jag har ju haft 16-17 äggblåsor på de senaste VUL så jag blev jätteförvånad och läkaren sa att han såg bara 8 ägg och han tog ut alla... väldigt märkligt, någon som vart med om det tidigare?? att de fått ut färre ägg än vad som setts på VUL?

Så nu är mitt hopp om att få till frysen eller ens tillbaka en blastocyst ganska släckt i alla fall :( får väl vara glad om någon överlever till dag 3 känner jag. är väldigt besviken och ledsen men kan ju heller inte göra något åt saken. 

Funderar på om de största äggen redan har släppt och att de nu plockade de mindre som inte var lika mogna? Eller kan han ha glömt ena äggstocken??? suck.. hatar att man inte har kontroll på någonting i den här processen. 

//

Tråkigt att höra. Det dom ser på vul är antal äggblåsor. Alla äggblåsor innehåller inte ägg. Så det är nog förklaringen på detta. Men 8 ägg av 16 st låter lite, men inte ovanligt. Vet inte hur stora dina äggblåsor varit på vul. Att ägg släpper kan väl hända, nog inte vanligt. Hoppas på att äggen befruktas och delas som dom ska nu. När får ni veta?
  • Fogeln

Hej allihopa!

Funderar på om de största äggen redan har släppt och att de nu plockade de mindre som inte var lika mogna? Eller kan han ha glömt ena äggstocken??? suck.. hatar att man inte har kontroll på någonting i den här processen. 

Jag hade det problemet. Första äggplocket såg de 11 blåsor men fick ut 1 ägg (som var omoget). Andra äggplock såg de ca 15-16 blåsor och fick ut 10 (varav 4 var mogna). Jag fick aldrig någon förklaring till det dock.

Hoppas alla dina 5 vill vara med och dela sig nu! Inte omöjligt att det ändå blir blastisar av dem :)
  • Frida123123
    Amelia84 skrev 2021-09-06 09:25:31 följande:

Tack snälla! Ja, det är helt otroligt! Blev helt chockad när läkaren sa det! Nu ska vi se hur dessa dagar kommer gå. Fick ju testdag tre veckor efter äggplock. Har förstått att det är väldigt olika från klinik till klinik. Spännande att du redan är på RD7. När har du testdag? Det känns ju som att ömma bröst och ländrygg är väldigt bra tecken. Hade du samma symtom vid dina tidigare ruvningar?

Officiella test dag är på söndag, men ska testa på lördag. Ja, jättespännande, skräckblandad förtjusning det där. Förhoppningar som kan förstöras på ett ögonblick. Jag kommer inte helt ihåg symptomen förra gången men jag vet att jag fick mensvärk.
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021