• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Clemmentina
    Inalina skrev 2021-09-04 13:48:49 följande:

Åh jag blev så glad nu på ultraljudet idag för nu hade ganska många - typ 12-14 st äggblåsor vuxit till 18-20mm ! så kliniken bestämde att det blir plock måndag morgon så min tidsplan håller!! flyger till prag i morgon och hem tis morgon! sen finns fortfarande chansen till återföring av blastocyst i så fall på lördag om några överlever, men det återstår ju att se, annars blir det torsdag! kände att jag ville skriva av mig till dig!

Åh vad glad jag blir! Det låter toppen. Goda nyheter! Och plock på måndag blir ju kanon. Hoppas det blir flera blastocyster den här gången. Jag är optimistisk och tror det nu när det finns så många ägg i bra storlek. Lycka till imorgon!
  • Amelia84
    Inalina skrev 2021-09-04 23:12:49 följande:

Hej! Min plan håller så är sååå glad över att komma i väg imorgon och in på äggplock måndag morgon! Tagit ovitrelle ikväll vilket alltid är nervöst tycker jag, tänk om man tappar sprutan halvvägs eller att den inte funkar eller liknande, hua, allt gick fick i alla fall;)

Jag bor i Schweiz så när vi gjorde vår första IVF 2018 var det aldrig snack om att göra det här då det är så sjukt dyrt, valde därför mellan några olika kliniker och fastnade för Prag. Gillar både stan, maten, bemötandet och uppenbarligen verkar de rätt kompetenta och öppna för olika typer av medicinering.

Jag hade totalt 16-17 ägg idag på VUL där typ 14 var i bra storlek så det känns fantastiskt! Nu ska de rackarna stanna kvar till måndag morgon bara;) vi har fryst in min mans simmare i Prag 2018 så den delen slipper vi denna gången! (Så jag kan alltså åka själv :)

Skulle du få tillbaka en blastis idag?? Gick allt bra? :)

Hehe, jag vet! Ovitrelle var jobbigast mentalt, vad händer om alla ägg lossnar innan? =) men samtidigt känns det ju så bra att det är sista sprutan och starten för nästa fas!

Aha, då är jag med! Spännande också att de är lite mer kreativa i sin behandling. Har alltid velat åka till Prag, det står högt upp på min bucketlist. Hoppas resan går bra och att du hinner unna dig lite egentid också!

16-17 äggblåsor är ju fantastiskt resultat och 14 som är bra storlek! Det måste ju kännas betryggande inför Äggplock imorgon. Är du kvar fram till återföring då?

Idag har jag fått tillbaka en superfin blastocyst, det var så fint att få se den lilla där på skärmen. Har ju gått som på nålar sen befrukningen för att se om någon skulle överleva odlingen. Men det gjorde den! Jag fick även 3 stycken till frysen, vilket är helt otroligt. Så nu börjar den långa väntan.. Fick testdag den 21/9 vilket är sååå långt bort.

Trevlig resa nu och lycka till imorgon. Du får uppdatera hur det gick och hur du mår sen! Kram
  • IVF2021

Här blev det panik i morse. Blev så svårt med tolkningen av RFSUs LH-tester förra insättningen (fick till och med tiden för insättning ombokad då det blev fel) så denna gång har jag köpt även Clear Blue digitala tester enligt rekommendation här. Dum som jag är tog jag ju båda testerna för att se så de stämde överens. RFSUs var ökat men inte solklart positivt. Digitala testet visade glad gubbe. Hade ju hoppats på överensstämmelse, men nej. Efter en stunds panik bestämde jag mig att lita på den glada gubben, trots att det är lite tidigare i cykeln än vad jag har LH-ökning i vanliga fall. Men kroppen är kanske lite ur balans. Vad tror ni? Ok att lita på Clear Blue?

• Fogeln
    IVF2021 skrev 2021-09-05 15:04:39 följande:

Här blev det panik i morse. Blev så svårt med tolkningen av RFSUs LH-tester förra insättningen (fick till och med tiden för insättning ombokad då det blev fel) så denna gång har jag köpt även Clear Blue digitala tester enligt rekommendation här. Dum som jag är tog jag ju båda testerna för att se så de stämde överens. RFSUs var ökat men inte solklart positivt. Digitala testet visade glad gubbe. Hade ju hoppats på överensstämmelse, men nej. Efter en stunds panik bestämde jag mig att lita på den glada gubben, trots att det är lite tidigare i cykeln än vad jag har LH-ökning i vanliga fall. Men kroppen är kanske lite ur balans. Vad tror ni? Ok att lita på Clear Blue?

Jag tror du kan lita på cb digital. Som jag förstod det från vår klinik så var det de enda test de rekommenderar och helst vill att man använder sig av. Om du fått glad gubbe där så skulle jag lita på det :)

Du kan ju alltid berätta för kliniken att du använt det testet och fått glad gubbe och om de är nöjda så kan du slappna av :)
  • Inalina
    Dibella skrev 2021-09-04 20:55:04 följande:

Va skönt  bra vuxet av blåsorna! och bra antal! Hoppas allt flyter på såhär.

Tack snälla :) är i Prag nu och allt har gått fint hittills, bor på hotell på samma gata som kliniken för att vara på den säkra sidan haha! Återkommer i morgon efter ÄP! :)
  • Inalina
    Amelia84 skrev 2021-09-05 13:19:48 följande:

Hehe, jag vet! Ovitrelle var jobbigast mentalt, vad händer om alla ägg lossnar innan? =) men samtidigt känns det ju så bra att det är sista sprutan och starten för nästa fas!

Aha, då är jag med! Spännande också att de är lite mer kreativa i sin behandling. Har alltid velat åka till Prag, det står högt upp på min bucketlist. Hoppas resan går bra och att du hinner unna dig lite egentid också!

16-17 äggblåsor är ju fantastiskt resultat och 14 som är bra storlek! Det måste ju kännas betryggande inför Äggplock imorgon. Är du kvar fram till återföring då?

Idag har jag fått tillbaka en superfin blastocyst, det var så fint att få se den lilla där på skärmen. Har ju gått som på nålar sen befrukningen för att se om någon skulle överleva odlingen. Men det gjorde den! Jag fick även 3 stycken till frysen, vilket är helt otroligt. Så nu börjar den långa väntan.. Fick testdag den 21/9 vilket är sååå långt bort.

Trevlig resa nu och lycka till imorgon. Du får uppdatera hur det gick och hur du mår sen! Kram

Men såå najs att du är ruvare nu! Nu kan du inte göra annat än att vänta ;) skitlätt eller hur? Hehe!

Resan hit gick bra, smidigt och enkelt med direktflyg som bara tog drygt en timme :)

Jag åker hem tis morgon, skulle det bli överföring på lördag är det lite länge att vara borta från min 2åring där hemma.. jag hoppas på en blastis på lö men det vet jag inte förrän jag hört något om befruktningen..

men wow vilket topp-resultat du fick med 4(!) blastisar! Det ska väl mkt till för att ingen av de skulle fästa, kommer gå super! Heja heja, hör av mig imorgon efter plock när jag vaknat till ;)
  • Frida123123

Hej alla i tråden och alla pågående och kommande ruvare att bli :). Idag går jag in på ruvardag 7. Detta blir min fjärde ruvning totalt. Så jobbigt. Att ruva är ju en väldigt speciell och jobbig tid. Tycker alltid att ?vecka 2? är jobbigast, dvs den veckan då mensen är beräknad och den veckan då graviditetstest är beräknat. Igår började jag få ont i ländryggen, idag ännu ömmare bröst. Tänker alltid att det är tecken på att mensen är på g, vet att det inte behöver vara så men det är svårt att hålla tankarna i positiv riktning.

• Frida123123
    Amelia84 skrev 2021-09-05 13:19:48 följande:

Wow, superfint resultat! Välkommen till ruvningsperioden! Spännande. Lycka till nu!
  • IVF2021
    Fogeln skrev 2021-09-05 15:57:50 följande:

Jag tror du kan lita på cb digital. Som jag förstod det från vår klinik så var det de enda test de rekommenderar och helst vill att man använder sig av. Om du fått glad gubbe där så skulle jag lita på det :)

Du kan ju alltid berätta för kliniken att du använt det testet och fått glad gubbe och om de är nöjda så kan du slappna av :)

Det blev så, CB fick bli facit denna gång. Känns som att alla kliniker borde rekommendera ett test så man helt kan lita på bara det.

Hoppas kliniken ringer idag och att insättning blir på lördag.
  • IVF2021
    Frida123123 skrev 2021-09-06 06:30:21 följande:

Hej alla i tråden och alla pågående och kommande ruvare att bli :). Idag går jag in på ruvardag 7. Detta blir min fjärde ruvning totalt. Så jobbigt. Att ruva är ju en väldigt speciell och jobbig tid. Tycker alltid att ?vecka 2? är jobbigast, dvs den veckan då mensen är beräknad och den veckan då graviditetstest är beräknat. Igår började jag få ont i ländryggen, idag ännu ömmare bröst. Tänker alltid att det är tecken på att mensen är på g, vet att det inte behöver vara så men det är svårt att hålla tankarna i positiv riktning.

Kan bara säga att jag håller med dig. Har bara ruvat en gång hittills, men det var verkligen inget jag njöt av. Kände mig som en tickande bomb. Som skulle leda fram till den mest ledsamma mens någonsin.
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021