• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Iväntanpåivf
    IVF2021 skrev 2021-09-23 12:15:56 följande:

Jahapp. TD och BIM idag. Tydliga besked av kroppen med blankt test och mens direkt efter. Inte min tur denna gången heller. Så vi är några som får fortsätta följas åt!

Kliniken har nu stängt ett tag för att flytta, så nu blir det ofrivillig paus. Hoppas på insättning av min sista blastocyst i november, meeen vill egentligen försöka hitta mer information om varför det inte funkar först. Har lyckats få en telefontid led läkare redan på måndag. Båda insättningarna har ansetts ske med fina blastocyster. Enda ?felet? de hittat på mig är en endometrios som de inte tycker påverkar. Någon som har erfarenhet eller vet något om endometrios kan påverka negativt när man väl är inne i IVFsvängen?

Hej.

Jag har endometrios och sjukvården har ansett att det kan vara en anledning till min barnlöshet. Iaf står det som diagnos på 1177. Läst att det kan vara bra att sluta med koffein och jag fick progesteron och blodförtunnande (75mg babyaspirin) på vår andra FET och då tog det sig och är nu i v21. Vet inte om det va det som gjorde skillnaden men tror det hjälpte. Jag hade första FET och även tidigare ofta väldigt svajig basaltemp i lutealfasen och det va en indikation på att jag kunde behöva extra progesteron. Blodförtunnande har jag för mig va för att slemhinnan kan vara lite för seg eller ogästvänlig eller nåt sånt när man har endo.

Hoppas det funkar med sista blastocysten! Kram
  • smulis85
    Lusselelle123 skrev 2021-09-23 19:25:38 följande:

Ja det var minst sagt knepigt att hitta en bra "ställning" för denna spruta. Då jag är väldigt spruträdd så måste min sambo sköta injektionerna medan jag blundar och försöker överleva haha, men vi löste det och jag tyckte faktiskt att denna kändes betydligt mindre än gonal-f. Så nu har jag överkommit ännu ett moment som jag gruvat mig inför så det känns skönt. Tack så mycket för svar och stöd! 

Sorry att jag skrämde upp dig! Men skönt att det gick bra och att du tyckte den var bättre än gonal-f ger mig hopp till ikväll. Skulle du på vul idag? Jag ska dit på måndag på sprutdag 8.
  • Anonym1Ha

Herregud det stod Gravid 2-3veckor <3 <3

Ruvar dag 11 TD imorgon :)

Får rapportera till kliniken imorgon.

Och så åkte mannen och jobba så sitter man här själv ;)

• Fogeln
    Anonym1Ha skrev 2021-09-24 06:46:57 följande:

Stort grattis!!!

Alltid så härligt med plus ++++

Bästa starten på en fredag :)
  • Clemmentina

Åh vad roligt! :) Stort grattis! Ni får fira ihop ikväll. ;)
  • Clemmentina
    Inalina skrev 2021-09-23 14:36:46 följande:

Ok kul att höra att ännu en person tyckte Menopur var bättre, känns som att jag har fått lite mer på fötterna nu inför mötet, skulle ju bli förvånad om de skulle trilskas och ge mig Gonal F ännu en omgång!

Låter ju som att det är lika bra att du väntar till söndag, är det din testdag? ja oj vad man har STENKOLL på dagarna under en ruvning.. helt galet!

Jag tror det...fick i alla fall dubbelt så många befruktade ägg med menopur.

Japp, så är det ju. Testdag är på söndag på ruvardag 12. Detta är ju en stimulerad cykel så vet inte riktigt när bim är men annars är det idag.
  • Clemmentina
    IVF2021 skrev 2021-09-23 12:15:56 följande:

Jahapp. TD och BIM idag. Tydliga besked av kroppen med blankt test och mens direkt efter. Inte min tur denna gången heller. Så vi är några som får fortsätta följas åt!

Kliniken har nu stängt ett tag för att flytta, så nu blir det ofrivillig paus. Hoppas på insättning av min sista blastocyst i november, meeen vill egentligen försöka hitta mer information om varför det inte funkar först. Har lyckats få en telefontid led läkare redan på måndag. Båda insättningarna har ansetts ske med fina blastocyster. Enda ?felet? de hittat på mig är en endometrios som de inte tycker påverkar. Någon som har erfarenhet eller vet något om endometrios kan påverka negativt när man väl är inne i IVFsvängen?

Åh vad tråkigt! :( Har läst boken It starts with the egg och i vissa fall kan endo påverka äggkvaliteten. Men det behöver inte vara så. Kan verkligen tipsa om att läsa boken om du inte gjort det. Hoppas att nästa blastocyst är guldägget och att det blir ett bra samtal med läkaren på måndag!
  • Dibella

Grattis till plusset {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym1Ha
    Fogeln skrev 2021-09-24 07:14:52 följande:

Stort grattis!!!

Alltid så härligt med plus ++++

Bästa starten på en fredag :)

Tack! Ja vilken rivstart!

Håller tummarna för ert syskonförsök!! Hur går det, vet du när det blir FET?
  • Anonym1Ha
    Clemmentina skrev 2021-09-24 07:26:58 följande:

Åh vad roligt! :) Stort grattis! Ni får fira ihop ikväll. ;)

Tack!! Ja så får det bli!

Håller tummarna för dig på söndag när du har din testdag <3
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021