• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Anonym1Ha
    Dibella skrev 2021-09-24 07:48:44 följande:

Grattis till plusset 

Tack! Nu förstår jag varför du var glad att mensen kom. Hann inte riktigt läsa förra gången. Hoppas det går bra med stimuleringen!! Håller tummarna för att det är er tur nu!! <3
  • Amelia84
    Anonym1Ha skrev 2021-09-24 06:46:57 följande:

Herregud det stod Gravid 2-3veckor <3 <3

Ruvar dag 11 TD imorgon :)

Får rapportera till kliniken imorgon.

Och så åkte mannen och jobba så sitter man här själv ;)

Wow!! Stort GRATTIS!! Det är ju helt fantastiskt!
  • Amelia84
    Lusselelle123 skrev 2021-09-23 10:35:51 följande:

Ja, men nu tycker att sprutorna gör ondare för var dag som går och jag blöder mer också. Är det något du upplevt? Första dagen kändes det inte alls och jag blödde ingenting och sen har det liksom bara eskalerat.. kanske är för att jag blir allt spändare om magen. 

Vid mitt första VUL var jag på cd 19 efter en dubbelkur letrozol och fick då beskedet att ingen äggblåsa hade växt denna gången heller. Gällande överstimulering så sa läkaren att jag löper en större risk då jag har väldigt många äggblåsor, därav att de är lite försiktiga med dosen av gonal-f nu i början. Men imorgon är det äntligen dags för VUL för att se hur det går där inne, är såå spänd 

Åh nej, vad jobbigt! Jag tyckte nog att Fyremadel var värst, tyckte det var svårt när nålen var lite grövre och jag blödde av den en gång, men sen så gick det bättre och bättre. I slutet av sprutdagarna så kände man ju sig som ett proffs :)

Ok, jag förstår. Då blir det ju lite extra spännande på VUL idag! Du får berätta sen hur det gick! Lycka till nu <3
  • Estelle011

Grattis {#emotions_dlg.flower}
  • Inalina

STORT grattis{#emotions_dlg.flower}!!! så underbart med plus! förstår om du är chockad men på ett positivt vis! Efter allt man kämpar med är det ju svårt att ta in Hjärta
  • Onemore2018

Ååååh stort grattis!!!!
  • smulis85

Grattis! Va härligt! :)
  • Lusselelle123
    Atocia skrev 2021-09-23 21:55:33 följande:
    Hos oss är det min man som är spruträdd, så jag var illa tvungen att sköta injektionerna själv. Intressant att du tyckte att gonal f kändes mer, för mig var det precis tvärtom. Skönt att ännu ett steg är gjort, lycka till på VUL imorgon!
    Vad grym du är, det hade jag aldrig klarat av! Men man får vara glad att man inte är två som är lika rädd iallafall. Tack så mycket Skrattande
  • Lusselelle123
    Janni81 skrev 2021-09-23 22:39:28 följande:
    Vad skönt att det gick bra med sprutan. Vad fint att du och din man hittat ett sätt som fungerar.

Jag har vul 19/10
    Vore kul om du uppdaterar efter du varit där  {#emotions_dlg.flower}
  • Lusselelle123
    smulis85 skrev 2021-09-24 05:47:42 följande:
    Sorry att jag skrämde upp dig! Men skönt att det gick bra och att du tyckte den var bättre än gonal-f ger mig hopp till ikväll. Skulle du på vul idag? Jag ska dit på måndag på sprutdag 8.

Haha nejdå, man måste ju ändå läsa instruktionerna så jag hade blivit lika uppskrämd ändå. Dock verkar upplevelsen vara väldigt olika så jag hoppas att det går lika smärtfritt för dig idag som det gjorde för mig! Ja jag var på VUL idag och allt såg fint ut så nu är jag extra taggad inför nästa VUL på måndag, så får vi uppdatera varandra hur det gick för oss båda då Skrattande

Jag har blivit vääldigt svullen nu och har fått väldigt ont i magen/äggstockstrakterna + mängder av äl-flytningar. Något du känner av?

Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021