• Tjej94

Vi som startar ivf behandling 2021

Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

• Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Frida123123
    Gulgja skrev 2021-12-14 10:39:43 följande:

Åh okej tack för svar. Äter du något speciellt tillskott eller har den alltid varit tjock?

Nej jag äter inga tillskott utan den har alltid varit tjock.
  • Sanathalie
    Gulgja skrev 2021-12-14 08:50:13 följande:

Hej!

Har någon fått ta östrogen inför insättning? Min slemhinna kan vara lite segstartad ibland och min läkare pratade då om östrogen tillskott. Är detta något som någon fått för att göra slemhinnan tjock? Och hur tjock har era slemhinnor varit när embryot fäst och ni blivit gravida?

Jag äter progynon eftersom jag inte hade en naturlig ägglossning och vi gjorde därför återföring I stimulerad cykel. Började först med lutinus 2morgon+1kväll, men då slemhinnan inte tjocknat tillräckligt vid ul (5,8mm) började jag med 2+2. Nästa ul en vecka senare såg det bättre ut (7,8) jag började då med lutinus och återföring bokades 6 dagar senare.

Har inte plussat än, men mensen som var beräknad igår har ännu inte kommit så jag lever på hoppet.

Hur har det sett ut för dig och vad har du fått för tillskott?
  • Sanathalie
    Sanathalie skrev 2021-12-14 11:52:17 följande:

Jag äter progynon eftersom jag inte hade en naturlig ägglossning och vi gjorde därför återföring I stimulerad cykel. Började först med lutinus 2morgon+1kväll, men då slemhinnan inte tjocknat tillräckligt vid ul (5,8mm) började jag med 2+2. Nästa ul en vecka senare såg det bättre ut (7,8) jag började då med lutinus och återföring bokades 6 dagar senare.

Har inte plussat än, men mensen som var beräknad igår har ännu inte kommit så jag lever på hoppet.

Jag menar så klart att jag började först med Progynon 2morgon+1kväll, sedan 2+2 :)
  • Gulgja
    Sanathalie skrev 2021-12-14 11:52:17 följande:

Åh jag håller tummarna för att mensen håller sig borta kommande 9 månader.

Är det din första insättning?

Jag väntar på att få göra min första insättning (FET) och mensen kom idag. Labbet har stängt mellan 22-4 januari så jag behöver få ägglossning tidigast 29 december för att kunna göra en återföring denna cykel annars får jag vänta tills nästa cykel. Tror ägglossningen kommer komma tidigare så jag har ställt mig in på att få göra återföring nästa cykel.

Men min slemhinna är oftast treskikt men oftast tunn max 7 runt ägglossning. Just nu tar jag extra D vitamin och Thorne prenatal och även Q-10.
  • Always choklad
    Inalina skrev 2021-12-14 10:41:44 följande:

hej! du måste skriva när du kommer hem från ultraljudet!! :) får din partner följa med också?

Hej! Det var en liten därinne V8, 7+2.

Hjärtat slog och det fanns en fostersäck som skall bli moderkaka. 9mm är den på helt sjukt! Svårt att smälta!

Jag filmade, tror det var du som tipsade om det, skönt att kunna kolla sen fick vi en liten bild. Ser ut som en liten ödla. Som sambon sa är det en Ailien? He he.

Nu skall jag kontakta Barnmorskan.

Sambon var inte med, nästa kommer han vara med på definitivt.

Hjälp vad gör man nu då????
  • Frida123123
    Always choklad skrev 2021-12-14 17:51:53 följande:

Hjärtat slog och det fanns en fostersäck som skall bli moderkaka. 9mm är den på helt sjukt! Svårt att smälta!

Jag filmade, tror det var du som tipsade om det, skönt att kunna kolla sen fick vi en liten bild. Ser ut som en liten ödla. Som sambon sa är det en Ailien? He he.

Gud men GRATTIS!!! Har tänkt på dig hela dagen :). Så fint! Nu vet du va att när du fått se ett hjärta så minskar risken för missfall radikalt! Så nu förtjänar du att slappna av och njuta av graviditeten. Får man fråga, har du mått illa/ kräkts eller känt av andra symptom? Jag känner inget just nu och idag har varit en sån där dag då jag känt mig nedslagen och negativ. Men du, detta får ni fira nu ju :). Kram
  • Clemmentina
    Always choklad skrev 2021-12-14 17:51:53 följande:

Åh vad glad jag blir att hjärtat slog. Så härligt! Stort grattis och lycka till nu!
  • Always choklad
    Frida123123 skrev 2021-12-14 19:21:49 följande:

Gud men GRATTIS!!! Har tänkt på dig hela dagen :). Så fint! Nu vet du va att när du fått se ett hjärta så minskar risken för missfall radikalt! Så nu förtjänar du att slappna av och njuta av graviditeten. Får man fråga, har du mått illa/ kräkts eller känt av andra symptom? Jag känner inget just nu och idag har varit en sån där dag då jag känt mig nedslagen och negativ. Men du, detta får ni fira nu ju :). Kram

Hej! Tackar jo hjälper att ha filmat, går in och kollar klippet då å då för å se att jag inte mindes fel. Måste säga att jag mår bra. Brösten som håller mig vaken och förstoppad till och från, så sover lite dåligt men tar powernaps när jag kan efter jobbet på helgen och så. Det får gå. Nu vill jag bara snabbspola fram till V12, vill köra på min med forever and ever men de går ju inte utan nu börjar nedtrappning av allt. Har funnit en trygghet att ta olika saker och veta att den tab gör det och en annan gör det. Nu är det många v kvar innan det är helt nedtrappat men imorgon halv dos kortison tex, är uppiggande som bara den så kanske kommer somna typ lunch istället, vem vet.
  • Always choklad
    Clemmentina skrev 2021-12-14 21:57:15 följande:

Åh vad glad jag blir att hjärtat slog. Så härligt! Stort grattis och lycka till nu!

Hej tackar jo helt overkligt! Nu vill man snabbspola till nästa ul. De sa idag att det är v18-19, så länge kan jag inte vänta vill v12, innan dess vill vi inte börja berätta för någon..och nu väntar alla julbord..ska gulla med barnmorskan få se.
  • Clemmentina
    Always choklad skrev 2021-12-14 22:30:16 följande:

Hej tackar jo helt overkligt! Nu vill man snabbspola till nästa ul. De sa idag att det är v18-19, så länge kan jag inte vänta vill v12, innan dess vill vi inte börja berätta för någon..och nu väntar alla julbord..ska gulla med barnmorskan få se.

Det förstår jag mycket väl! Klart du inte kan. Finns det möjlighet att boka ett privat annars eller kanske nipt eller kub? Då görs ju vanligen ultraljud. :)
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021