• Anonym (Arg bonusmamma)

Bonusfamilj from hell

Jag har två barn sedan förra förhållandet. Min sambo har ett barn sedan hans förra förhållande. Jag är gravid med vårat första gemensamma. Nu är det såhär att jag tål inte hans barn, har irriterat mig på hans barn från dag ett men tänkte att det går över. Vilket det tyvärr inte har gjort. Hans barn bor här på heltid medan mina barn bor varannan vecka. Och nu är det såhär att hans barn, vi kan kalla det X, ska ha sin pappas uppmärksamhet konstant. När jag och min sambo försöker ha en filmkväll ihop när barnen lagt sig kommer X och ska ha sin pappas uppmärksamhet. När vi äter ska X alltid kommentera det som sägs. X klagar ofta på min mat och vägrar äta. Jag börjar avsky ungen alltså. Innan kunde jag stå ut med att X beter sig så och tänkte att det går över, men nu har vi bott under samma tak i över lite drygt 1,5 år och beteendet avtar inte. Mina barn beter sig inte så alls. Pappan försöker säga till X att sluta osv. Detta hörsammar inte X. Så då har jag rutit ifrån ordentligt till X att h*n ska sluta och lyssna på sin pappa. X lyssnar inte på mig heller. Så nu börjar jag undvika ungen så mycket jag kan. Ledsen men jag börjar känna så, att jag inte orkar med ungen. X mamma vägrar ha något med X att göra, så pappan (min sambo) blir illa tvungen. Detta har börjat eskalera och det är konstant bråk/tjafs mellan mig och X fast jag försöker undvika X. Men av någon anledning kan jag inte det fast jag vill. På julafton till exempel öppnade X ett paket på morgonen som h*n inte fick öppna förrens på kvällen, då blev det droppen för mig. Jag skickade in ungen på sitt rum och skrek åt min sambo att X har hållt på att förstöra julen, varpå jag och min sambo började bråka. Mina barn har sagt att de inte vill bo i detta kaoset, utan då hellre bor hos sin pappa. Just nu är jag förtvivlad och olycklig. Jag älskar min sambo men hans barn retar mig och jag börjar tyvärr känna avsky. Tips någon hur vi ska lösa detta?

• Svar på tråden Bonusfamilj from hell
  • Anonym (Elak svärmor)

Men fy fan säger jag bara... Att du själv har två barn och väntar en tredje och har NOLL koll på hur man uppfostrar barn och hur barn är! Verkligen synd om den stackars 4- åringen som måste dras med DIG. snacka om att sänka sig till en otroligt låg nivå, säg en 4-årings nivå. Hur fasen man kan vara så egoistisk och sen sätta ett till barn till världen som den usla förebild du utmålar dig själv vara. Nä verkligen körkort för vissa för att ens få skaffa barn! Och vilken urusel pappa som inte ser vilken hemskt elak människa du är som behandlar ett litet oskyldigt barn på detta sätt och väljer att skaffa barn med dig. Verkligen två riktiga stolpskott!

HannahHorvath skrev 2020-12-28 13:34:13 följande:

Är det här något slags skämt?? Du kan inte på allvar mena att du känner så här inför en FYRAÅRING som fått sin familj uppsliten??

Och varför får inte X kommentera det som sägs vid middagsbordet?

Jo X FÅR kommentera men kanske inte måste kommentera allt hela tiden och avbryta.
    Anonym (Zäta) skrev 2020-12-28 13:35:32 följande:

Men kära nån, barnet är ju bara 4 år. Det är liksom inget konstigt att vilja vara nära sin pappa. Du säger att mamman inte vill vet av barnet och får det lite att låta som det är barnet fel. Barnet är väl livrädd att pappa med ska försvinna. Sen står du och skriker på en 4:åring på julafton att barnet förstört julen. Vad är det för fel på dig. Du är vuxen och måste bete dig som det. Ni behöver söka hjälp el gå isär, du förstör barnet.

Barnet öppnade ett paket på morgonen som var avsett för att öppnas på kvällen. Detta visste 4-åringen om men sket i det.
  • Anonym (J)
    Anonym (Arg bonusmamma) skrev 2020-12-28 13:59:57 följande:

Jo X FÅR kommentera men kanske inte måste kommentera allt hela tiden och avbryta.

Har du någon diagnos ts?
  • sextiotalist
    Anonym (Arg bonusmamma) skrev 2020-12-28 13:59:57 följande:
    Men hur hanterar ni när ni blir avbrutna. Vi tränade väldigt länge på detta och detta med att man skulle få prata till punkt, barn som vuxna. Barn som är fyra år har inte mycket impulskontroll, utan de behöver träna på det och mogna in i det. 
  • Anonym (Juni)

Alltså, det här kan väl inte vara helt seriöst? Ingen kan väl förvänta sig att en 4-åring beter sig perfekt hela tiden? Speciellt en som hamnat i en sån jäkla situation där mamman inte vill ha något med hen att göra och pappan står inte upp för hen. Stackars barn! 

• Anonym (fy)
    Anonym (Arg bonusmamma) skrev 2020-12-28 13:26:49 följande:
    X är 4 år.
    du beter dig inte friskt. det är ett litet barn vi pratar om här och ditt beteende är riktigt illa ts. Jag hoppas fan du drar och låter din sambo och detta lilla barn du mobbar vara ifred från dig för du är vidrig rent ut av.
    Anonym (Juni) skrev 2020-12-28 14:15:05 följande:

Alltså, det här kan väl inte vara helt seriöst? Ingen kan väl förvänta sig att en 4-åring beter sig perfekt hela tiden? Speciellt en som hamnat i en sån jäkla situation där mamman inte vill ha något med hen att göra och pappan står inte upp för hen. Stackars barn! 

Nej jag förväntar mig inte att en 4-åring ska bete sig perfekt men däremot behöver ju X inte reta upp mig konstant och käfta emot mig. Då blir jag förbannad.
  • Anonym (Du är helt fel på det)

Stackars stackars X.

Jag ser bara vad min 4 åring gör hemma i ren trots, men är världens finaste mellan busen och annat djävulskap som hon gör ibland. Det är så när man är 4 år och vill testa och utmana allt. Ett sundhetstecken enligt mig.

Det är du TS som är den vuxna av X och dig. Förstör inte X uppväxt genom att bli den elaka styvmodern som man bara längtar bort ifrån.

Jag tyvärr erfarenhet "av den elaka styvmodern"

• Anonym (Sara)
    Anonym (Arg bonusmamma) skrev 2020-12-28 13:26:49 följande:

X är 4 år.

Herregud, bara 4 år! Trodde det var en av alla bonusfamilj /tonårstrådar... men det är alltså en 4-åring du är så rabiat över. Stackars liten. Ta ditt vuxenansvar TS och bli särbo.
Svar på tråden Bonusfamilj from hell