• Anonym (Stanley)

Nätdejting hårt jobb för killar

Som han säger i slutet:
    - Det är klart att det hade varit jätteskönt om man bara kunde lägga upp sin profil och sätta sig och vänta på mail från tjejer. Men samtidigt, letar man efter någon får kan ju jobba för det. Man kan ju inte vänta sig att jultomten ska komma och leverera en flickvän i julklapp direkt.

www.expressen.se/dejting/natdejting-hart-jobb-for-killar/

Nej, det är bara tjejer som kan vänta sig att jultomten ska komma och leverera en flickvän.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-01-15 06:54
    Eller POJKVÄN :P

• Svar på tråden Nätdejting hårt jobb för killar
  • Anonym (Biologi)
    Anonym (Frida) skrev 2021-01-15 07:56:53 följande:

Skulle det vara lätt för oss tjejer?!

Jag är 34 år och den biologiska klockan tickar obarmhärtigt varje dag. Jag behöver träffa mannen i mitt liv snarast för att kunna få den familj jag längtar efter (bara tanken på att min tid rinner ut för varje dag och att jag inte skulle kunna få barn får mig att kallsvettas och i panik).

Jag har aktivt nätdejtat nu i 2 år och jag är nästintill UTMATTAD av det. Men jag måste fortsatta för annars är det kört...

Och det är många som skriver. Men som tidigare angett, många i fel ålder eller bor på fel plats och tyvärr många många som bara verkar vilja ligga. Har varit på en massa dejter, men ingen som klickar trots att jag verkligen sänkt ambitionen för en man: han bör vara snäll, positiv och driven. Punkt.

Och jag märker ju såväl hur många killar utnyttjar en desperat kvinnas kärlekslängtan till att få henne på rygg med fina ord om framtid för att sen inte höra av sig igen och aktivt dejta vidare.

Känns som varje dejt hittills plockat med sig en del av mig och ibland känner jag mig bara tom och ledsen. Det tar mer än vad det ger att dejta. Det är så brutalt.

Det enda jag vill är att hitta min livskamrat med en normal och bra man. Jag förstår inte varför det ska vara en så omöjlig och svår uppgift.

Prova att lägga upp en profil som "man" med bra text och bilder så vet du hur osynliga mannen har det. Du kan skicka ett par välformulerade mejl varje dag i flera månader utan ett enda svar trots att jag bor i en av Sveriges större städer. I mitt fall gick det så långt att jag gjorde en felanmälan men det var ju inget tekniskt fel. De enda meddelanden jag fick var från horor och reklam.

Det positiva var att jag vann en vadslagning med en kvinnlig bekant som påstod att hon kunde fixa en dejt om dagen eftersom jag hade så bra bilder och text så vi bytte konto. Efter  två veckor hade hon kammat noll och jag hade fixat fem dejter åt henne varav en, fortfarande efter 7 år, är sambo med henne.

• Anonym (Biologi)
    Anonym (Lii) skrev 2021-01-15 08:19:06 följande:
    Du beskrev det så bra. Precis så är det. En full inbox. Män som inte bryr sig om att läsa din profil. En del är 20 år äldre. En del 15 år yngre. En del skickar sexanspelningar innan de ens sagt hej. Man får en dickpic när man säger hej. Eller så bor han 40 mil bort. Man får snygga bilder på någon som visar sig byggt en bastant ölmage sedan kortet på tvättbrädan togs. Män som säger sig vara underrättelseofficerer för att impa och visar sig vara skadereglerare på Folksam. Så mycket lögner och vilseledningar bara för att sticka ut. 

Som kvinna tvingas man försöka klura ut vilka som är ärliga och sanna. Vilka som bara är ute efter sex. Man undviker sex på de första dejterna för att kunna sålla bort de som bara vill ha sex. Det är så svårt! Och inte roligt! Det är ett heltidsarbete och man får lägga så sjukt mycket tid för att hitta de genuina männen, och sen när man väl har gjort det ska det klicka. 

Prova att lägga upp en profil som "man" med bra text och bilder så vet du hur osynliga mannen har det. Du kan skicka ett par välformulerade mejl varje dag i flera månader utan ett enda svar trots att jag bor i en av Sveriges större städer. I mitt fall gick det så långt att jag gjorde en felanmälan men det var ju inget tekniskt fel. De enda meddelanden jag fick var från horor och reklam.

Det positiva var att jag vann en vadslagning med en kvinnlig bekant som påstod att hon kunde fixa en dejt om dagen eftersom jag hade så bra bilder och text så vi bytte konto. Efter  två veckor hade hon kammat noll och jag hade fixat fem dejter åt henne varav en, fortfarande efter 7 år, är sambo med henne.

• Anonym (Stanley)
    Man får snygga bilder på någon som visar sig byggt en bastant ölmage sedan kortet på tvättbrädan togs. 
    Som kvinna tvingas man försöka klura ut vilka som är ärliga och sanna. 
    Så talande. Snygga bilder på tvättbrädan.
    Och alla kvinnor är ärliga och sanna.
  • Anonym (Stanley)
    Man undviker sex på de första dejterna för att kunna sålla bort de som bara vill ha sex. Det är så svårt! Och inte roligt! 
    Och när mannen inte visar ett sexuellt intresse, så är han tråkig och hon känner sig oattraktiv, okvinnlig.
    www.familjeliv.se/forum/thread/79745832-du-verkar-inte-direkt-intresserad
    Män ska kunna läsa signaler, vara tankeläsare, och för män är det inte svårt.
    Det är inte roligt, skriver. Girls just want to have fun.
  • Anonym (Stanley)
    Anonym (Biologi) skrev 2021-01-15 07:50:54 följande:

Ingenting har hänt på 10 år. Om forumet finns kvar om 10 år kommer jag förmodligen kunna lägga upp en länk till en artikel som konstaterar samma sak. Just nätdejting visar att kvinnor bara vill att de skall vara jämställt när de gynnas. Då går det helt  plötsligt bra att skylla på biologi.

Nätdejting befäster våra könsroller - Ingenstans är tjejerna så passiva och killarna så aktiva 

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/J1lGAm/natdejting-befaster-vara-konsroller

Exakt.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Stanley) skrev 2021-01-15 08:31:24 följande:

Så talande. Snygga bilder på tvättbrädan.

Och alla kvinnor är ärliga och sanna.

Haha, kvinnor har väldigt ofta gamla bilder när hon var smal eller i vinklar osv där hon ser smalare ut. Men allt som oftast saknar hon helkroppsbild helt. Så man man får snacka i några veckor och sen bestämma träff och hoppas på det bästa. Det har jag dock slutat med. Tar för mycket tid. Saknar hon helkroppsbild är hon till 99% mullig eller tjock enligt min slutsats.
  • Anonym (xxx)
    Anonym (Biologi) skrev 2021-01-15 07:50:54 följande:

Ingenting har hänt på 10 år. Om forumet finns kvar om 10 år kommer jag förmodligen kunna lägga upp en länk till en artikel som konstaterar samma sak. Just nätdejting visar att kvinnor bara vill att de skall vara jämställt när de gynnas. Då går det helt  plötsligt bra att skylla på biologi.

Nätdejting befäster våra könsroller - Ingenstans är tjejerna så passiva och killarna så aktiva 

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/J1lGAm/natdejting-befaster-vara-konsroller

Och läser man här så framgår det att killar inte gillar feminism, utan vill att det ska vara som förr. man skyller på feminism för hur det ser ut idag i samhället. Men hur ska det gå till, för förr var det ju definitivt mannen som gjorde jobbet...

Så det finns mycket dubbelmoral bland killar. Tjejerna ska tydligen vara feminister när det gäller att ragga, men inte när det gäller att välja killar, då ska man stå där och buga och tacka för att någon kille besvärade sig med att visa intresse.
  • Mandel

Nätdejting är ett hårt jobb för alla inblandade.

Som singel lade jag nog minst 3 timmar per dag på detta. 
    Alla dessa supercharmande första kontaktförsöket från män: Heejjj snygging...
    Jag föll som en fura direkt. Eller inte.
    Alla upptagna som bara ville ha bekräftelse.
    Alla som tjatade om sex innan man ens träffats.
    Alla som man snällt fick förklara att man inte var intresserad av distansförhållande och de ändå inte gav sig.
    Alla som man bestämde dejt med som sedan bara försvann och slutade svara på kontaktförsök samma dag som man skulle gått på dejt.
    Alla män jag läste profilen på och skickade lite frågor om intressen osv som aldrig svara tillbaka (verkligen inte 10 poängarna jag skrev till utan 5:or med gemensamma intressen).
    Alla de som man skrev massor med och som helt plötsligt slutade svara för de hade säkert träffat någon. Kunde gå några månader sedan hörde de av sig igen för det funkade väl inte...
    Alla dejter jag drev igenom att få till men som ändå inte klickade osv.

Så för oss vanliga normala så är nätdejting inte en dans på rosor oavsett kön.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Biologi)
    Anonym (xxx) skrev 2021-01-15 08:59:41 följande:
    Och läser man här så framgår det att killar inte gillar feminism, utan vill att det ska vara som förr. man skyller på feminism för hur det ser ut idag i samhället. Men hur ska det gå till, för förr var det ju definitivt mannen som gjorde jobbet...

Så det finns mycket dubbelmoral bland killar. Tjejerna ska tydligen vara feminister när det gäller att ragga, men inte när det gäller att välja killar, då ska man stå där och buga och tacka för att någon kille besvärade sig med att visa intresse.

Idag är det fortfarande mannen som gör jobbet och de flesta kvinnor förhåller sig passiva eftersom de är rädda att bli nobbade så då är det bättre att mannen tar den smällen.

Jag uppfattar de flesta kvinnor som korta, tjocka, humorbefriade, osäkra, fega och passiva.

Svenska kvinnor anser att de "duger som de är". Mannen skall däremot vara lång, vältränad, självsäker, ha humor på ett seriöst sätt och gärna vara välhängd.

Kvinnor slipper krav de inte kan göra något åt. 

• Steven01
    Anonym (xxx) skrev 2021-01-15 08:59:41 följande:

Du har uppenbarligen tagit till dig något av vad som skrivits i den här tråden. Men jag förstår dig, det kan vara jobbigt att tänka nytt.
Svar på tråden Nätdejting hårt jobb för killar