• Anonym (Stanley)

Nätdejting hårt jobb för killar

Som han säger i slutet:
    - Det är klart att det hade varit jätteskönt om man bara kunde lägga upp sin profil och sätta sig och vänta på mail från tjejer. Men samtidigt, letar man efter någon får kan ju jobba för det. Man kan ju inte vänta sig att jultomten ska komma och leverera en flickvän i julklapp direkt.

www.expressen.se/dejting/natdejting-hart-jobb-for-killar/

Nej, det är bara tjejer som kan vänta sig att jultomten ska komma och leverera en flickvän.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-01-15 06:54
    Eller POJKVÄN :P

• Svar på tråden Nätdejting hårt jobb för killar
  • Anonym (x)
    Anonym (Ehh nä) skrev 2021-01-15 09:59:18 följande:

Exakt vilket jobb gör killarna?

Skickar dickpicks?

Skickar spam till random bunt med samma innehåll, "hej, lust att ses?" (underförstått knulla)

Kommenterar snygg häck på bilden?

Frågar om man har snapchat innan man ens säger hej?

På den tiden jag sysslade med onlinedejting brukade jag skriva personliga meddelanden till alla. Först bestod jobbet av att kolla profiler. Många hade ingen text så de kunde man hoppa över. De som var oförskämda redan i presentationen och bad en dra om man inte levde upp till deras krav kunde man också skippa. Jag brukade spara några som favoriter och lägga till en anteckning om dem. Valde ut en del som jag skrev meddelande till. Tog upp sådant som stod i deras presentation och försöka hitta gemensamma nämnare. Vilket innebar att jag fick återvända till profilen och läsa igenom den några gånger. Försökte komma på något originellt att säga men var inte lätt. Ofta blev meddelandet inte ens läst. Man kunde se det på HappyPancake där jag höll till. Användaren hade inte ens brytt sig om att läsa.

Så kunde man hålla på månad efter månad tills det började fräta på en. Fortsätta klicka på tomma presentationer. Skriva till sådana som aldrig svarade. Det var inte svårt att hitta någon där. Det var att som att åka in i en bergvägg. Totalstopp med en gång. Inte för att jag väntar mig att någon ska förstå. Beskriver bara hur det kan vara.
  • Anonym (Stanley)
    En manlig man skrev 2021-01-15 11:07:14 följande:
    Det måste vara tufft att inte få några svar alls. Jag själv går säkert 30-40 nya kontakter i veckan. Utseende och kropp är allt på nätet.
    Ja, en tjej skrev ju att det är snygga bilder om killen har tvättbräda.
  • Anonym (Stanley)
    Anonym (x) skrev 2021-01-15 11:13:13 följande:
    Inte för att jag väntar mig att någon ska förstå. Beskriver bara hur det kan vara.
    Inte tjejer iallafall. Två artiklar är det länkat till, men tjejer bara gnäller om vad synd det är om dom.
  • Fjäril kär
    Anonym (Stanley) skrev 2021-01-15 11:17:32 följande:

Inte tjejer iallafall. Två artiklar är det länkat till, men tjejer bara gnäller om vad synd det är om dom.

Varför är det då 100% män som startar gnälltrådar om just nätdejting och tycker synd om sig själv? Varför är det endast män som har lov att gnälla?

Dom flesta såna här trådar brukar till syvende och sist mynna ut i att de vill ha flickvänner/sex av ren barmhärtighet (desperation) och nån slags skyldighet av oss kvinnor.
  • Anonym (Ehh nä)

Rent konkret... Vad har du tänkt för lösningar?

Kvinnor och män väljer ju redan partners dom inte vill ha för att de inte hittat nåt annat och inte blir de lyckliga av det direkt. Bara läsa här på Familjeliv om kvinnor som skaffar barn med män som är totalt ointresserad och inte tar ansvar och alla män som efter ett halvårs samboskap inser att det inte blir något mer sex resten av livet då det tydligen är ointressant för henne...

• Mandel
    Anonym (Normalt) skrev 2021-01-15 10:55:36 följande:
    Tror du att du är representativ för alla kvinnor eller är du kanske ett undantag?
    Jag är ett undantag, men jag tror inte att jag är unik som undantag utan det finns massor av unika kvinnor som inte passar in i generaliseringarna som ofta görs precis som för män.
    Så varför ska både män och kvinnor gräva i det omöjliga diket som inte passar dem när det är undantagen de är ute efter?
    Är det sökaren det är fel på som inte klarar av att söka och hitta det den vill ha eller är det enklare att skylla på att alla andra är en viss typ som man inte vill ha och då ge upp och säga att alla andra är "dumma"?
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Mandel
    Anonym (33) skrev 2021-01-15 10:45:04 följande:
    Särbo, ja det kan man förstå Cool
    Japp, för jag vill inte hamna i gamla kvinnofällan att jag ska städa, tvätta och laga mat åt en man igen så hans hem - hans ansvar, mitt hem - mitt ansvar.
    Suveränt att bara plocka russinen ur kakan!
  • Anonym (Frida)

En annan aspekt.

Kvinnor spenderar i genomsnitt 55 minuter om dagen på sitt utseende enligt undersökningar. Kvinnor sover därmed mindre än män trots att hon oftare är den som utöver arbete tar mest ansvar för hem och familj.

i England gjorde men en studie på hur lång tid en kvinna förberedde sitt utseende inför en dejt:

3 dagars förberedelser. Diet, tänder, hår, hud etc

En man?:

30 min ink dusch samma dag.

Måste vara utmattande att vara man här i världen...

• Mandel
    Anonym (x) skrev 2021-01-15 11:13:13 följande:
    På den tiden jag sysslade med onlinedejting brukade jag skriva personliga meddelanden till alla. Först bestod jobbet av att kolla profiler. Många hade ingen text så de kunde man hoppa över. De som var oförskämda redan i presentationen och bad en dra om man inte levde upp till deras krav kunde man också skippa. Jag brukade spara några som favoriter och lägga till en anteckning om dem. Valde ut en del som jag skrev meddelande till. Tog upp sådant som stod i deras presentation och försöka hitta gemensamma nämnare. Vilket innebar att jag fick återvända till profilen och läsa igenom den några gånger. Försökte komma på något originellt att säga men var inte lätt. Ofta blev meddelandet inte ens läst. Man kunde se det på HappyPancake där jag höll till. Användaren hade inte ens brytt sig om att läsa.

Så kunde man hålla på månad efter månad tills det började fräta på en. Fortsätta klicka på tomma presentationer. Skriva till sådana som aldrig svarade. Det var inte svårt att hitta någon där. Det var att som att åka in i en bergvägg. Totalstopp med en gång. Inte för att jag väntar mig att någon ska förstå. Beskriver bara hur det kan vara.
    Exakt min erfarenhet med.
    Jag tog mig tid att läsa och hitta intressanta gemensamma nämnare osv. Och skrev sedan meddelanden med flera meningar om det med lite frågor och även berättade lite om mig själv kring den gemensamma nämnaren. 
    Var nog inte ens 10% av männen som skrev till mig först som ens brytt sig om att läsa min profil utan de såg att jag var smal och det verkade räcka...När jag sedan lade in en låst bild bara välde det in meddelanden från män som ville se min låsta bild. De trodde väl att det var en nakenbild eller nått...
  • Anonym (!)
    Anonym (Frida) skrev 2021-01-15 07:56:53 följande:

Skulle det vara lätt för oss tjejer?!

Jag är 34 år och den biologiska klockan tickar obarmhärtigt varje dag. Jag behöver träffa mannen i mitt liv snarast för att kunna få den familj jag längtar efter (bara tanken på att min tid rinner ut för varje dag och att jag inte skulle kunna få barn får mig att kallsvettas och i panik).

Jag har aktivt nätdejtat nu i 2 år och jag är nästintill UTMATTAD av det. Men jag måste fortsatta för annars är det kört...

Och det är många som skriver. Men som tidigare angett, många i fel ålder eller bor på fel plats och tyvärr många många som bara verkar vilja ligga. Har varit på en massa dejter, men ingen som klickar trots att jag verkligen sänkt ambitionen för en man: han bör vara snäll, positiv och driven. Punkt.

Och jag märker ju såväl hur många killar utnyttjar en desperat kvinnas kärlekslängtan till att få henne på rygg med fina ord om framtid för att sen inte höra av sig igen och aktivt dejta vidare.

Känns som varje dejt hittills plockat med sig en del av mig och ibland känner jag mig bara tom och ledsen. Det tar mer än vad det ger att dejta. Det är så brutalt.

Det enda jag vill är att hitta min livskamrat med en normal och bra man. Jag förstår inte varför det ska vara en så omöjlig och svår uppgift.

Har du testat sidan bildafamilj.nu?
Svar på tråden Nätdejting hårt jobb för killar