Anonym (x) skrev 2021-01-15 11:13:13 följande:
På den tiden jag sysslade med onlinedejting brukade jag skriva personliga meddelanden till alla. Först bestod jobbet av att kolla profiler. Många hade ingen text så de kunde man hoppa över. De som var oförskämda redan i presentationen och bad en dra om man inte levde upp till deras krav kunde man också skippa. Jag brukade spara några som favoriter och lägga till en anteckning om dem. Valde ut en del som jag skrev meddelande till. Tog upp sådant som stod i deras presentation och försöka hitta gemensamma nämnare. Vilket innebar att jag fick återvända till profilen och läsa igenom den några gånger. Försökte komma på något originellt att säga men var inte lätt. Ofta blev meddelandet inte ens läst. Man kunde se det på HappyPancake där jag höll till. Användaren hade inte ens brytt sig om att läsa.
Så kunde man hålla på månad efter månad tills det började fräta på en. Fortsätta klicka på tomma presentationer. Skriva till sådana som aldrig svarade. Det var inte svårt att hitta någon där. Det var att som att åka in i en bergvägg. Totalstopp med en gång. Inte för att jag väntar mig att någon ska förstå. Beskriver bara hur det kan vara.
Exakt min erfarenhet med.
Jag tog mig tid att läsa och hitta intressanta gemensamma nämnare osv. Och skrev sedan meddelanden med flera meningar om det med lite frågor och även berättade lite om mig själv kring den gemensamma nämnaren.
Var nog inte ens 10% av männen som skrev till mig först som ens brytt sig om att läsa min profil utan de såg att jag var smal och det verkade räcka...När jag sedan lade in en låst bild bara välde det in meddelanden från män som ville se min låsta bild. De trodde väl att det var en nakenbild eller nått...