• Anonym (Stanley)

Nätdejting hårt jobb för killar

Som han säger i slutet:
    - Det är klart att det hade varit jätteskönt om man bara kunde lägga upp sin profil och sätta sig och vänta på mail från tjejer. Men samtidigt, letar man efter någon får kan ju jobba för det. Man kan ju inte vänta sig att jultomten ska komma och leverera en flickvän i julklapp direkt.

www.expressen.se/dejting/natdejting-hart-jobb-for-killar/

Nej, det är bara tjejer som kan vänta sig att jultomten ska komma och leverera en flickvän.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-01-15 06:54
    Eller POJKVÄN :P

• Svar på tråden Nätdejting hårt jobb för killar
  • Anonym (Biologi)
    Mandel skrev 2021-01-15 09:19:03 följande:

Nätdejting är ett hårt jobb för alla inblandade.

Som singel lade jag nog minst 3 timmar per dag på detta. 
    Alla dessa supercharmande första kontaktförsöket från män: Heejjj snygging...
    Jag föll som en fura direkt. Eller inte.
    Alla upptagna som bara ville ha bekräftelse.
    Alla som tjatade om sex innan man ens träffats.
    Alla som man snällt fick förklara att man inte var intresserad av distansförhållande och de ändå inte gav sig.
    Alla som man bestämde dejt med som sedan bara försvann och slutade svara på kontaktförsök samma dag som man skulle gått på dejt.
    Alla män jag läste profilen på och skickade lite frågor om intressen osv som aldrig svara tillbaka (verkligen inte 10 poängarna jag skrev till utan 5:or med gemensamma intressen).
    Alla de som man skrev massor med och som helt plötsligt slutade svara för de hade säkert träffat någon. Kunde gå några månader sedan hörde de av sig igen för det funkade väl inte...
    Alla dejter jag drev igenom att få till men som ändå inte klickade osv.

Så för oss vanliga normala så är nätdejting inte en dans på rosor oavsett kön.

Fortfarande gör du en bråkdel av det jobbet killarna gör.
  • Anonym (Stanley)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-01-15 08:57:28 följande:
    Haha, kvinnor har väldigt ofta gamla bilder när hon var smal eller i vinklar osv där hon ser smalare ut. Men allt som oftast saknar hon helkroppsbild helt. Så man man får snacka i några veckor och sen bestämma träff och hoppas på det bästa. Det har jag dock slutat med. Tar för mycket tid. Saknar hon helkroppsbild är hon till 99% mullig eller tjock enligt min slutsats.
    Ja, sällan helkroppsbild, men ofta bild uppifrån så man ser ner i urringningen.
  • Steven01
    Mandel skrev 2021-01-15 09:19:03 följande:

Nätdejting är ett hårt jobb för alla inblandade.

Som singel lade jag nog minst 3 timmar per dag på detta. 
    Alla dessa supercharmande första kontaktförsöket från män: Heejjj snygging...
    Jag föll som en fura direkt. Eller inte.
    Alla upptagna som bara ville ha bekräftelse.
    Alla som tjatade om sex innan man ens träffats.
    Alla som man snällt fick förklara att man inte var intresserad av distansförhållande och de ändå inte gav sig.
    Alla som man bestämde dejt med som sedan bara försvann och slutade svara på kontaktförsök samma dag som man skulle gått på dejt.
    Alla män jag läste profilen på och skickade lite frågor om intressen osv som aldrig svara tillbaka (verkligen inte 10 poängarna jag skrev till utan 5:or med gemensamma intressen).
    Alla de som man skrev massor med och som helt plötsligt slutade svara för de hade säkert träffat någon. Kunde gå några månader sedan hörde de av sig igen för det funkade väl inte...
    Alla dejter jag drev igenom att få till men som ändå inte klickade osv.

Så för oss vanliga normala så är nätdejting inte en dans på rosor oavsett kön.

Buhuhu, stackars dig som måste sitte och gå igenom en full inbox med män som vill vara med dig.
  • Anonym (Ehh nä)
    Anonym (Biologi) skrev 2021-01-15 09:21:19 följande:

Fortfarande gör du en bråkdel av det jobbet killarna gör.

Exakt vilket jobb gör killarna?

Skickar dickpicks?

Skickar spam till random bunt med samma innehåll, "hej, lust att ses?" (underförstått knulla)

Kommenterar snygg häck på bilden?

Frågar om man har snapchat innan man ens säger hej?
  • Mandel
    Anonym (Biologi) skrev 2021-01-15 09:19:11 följande:

Idag är det fortfarande mannen som gör jobbet och de flesta kvinnor förhåller sig passiva eftersom de är rädda att bli nobbade så då är det bättre att mannen tar den smällen.

Jag uppfattar de flesta kvinnor som korta, tjocka, humorbefriade, osäkra, fega och passiva.

Svenska kvinnor anser att de "duger som de är". Mannen skall däremot vara lång, vältränad, självsäker, ha humor på ett seriöst sätt och gärna vara välhängd.

Kvinnor slipper krav de inte kan göra något åt. 

Gissa hur många gånger jag fått bita mig i kinden vid dejter för att inte börja asgarva när tankarna börjar snurra i mitt huvud om att jag skulle lätt klå dejten i armbrytning...
    En läkare som tjatade sig till en dejt så helt förskrämd ut hela tiden. Fick hejda mig från att inte hoppa runt och vråla BU! för då hade han trillat i ån...

Jag har jobbat stenhårt på att vara mer kvinnlig/passiv, men då händer det ju ingenting och då får jag stresspanik och tar tag i situationen och styr upp det.
    Gäller allt i livet och inte bara dejting...

Så särbon var det jag som tog kontakt med först och krävde dejt.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (33)
    Mandel skrev 2021-01-15 10:15:34 följande:
    Gissa hur många gånger jag fått bita mig i kinden vid dejter för att inte börja asgarva när tankarna börjar snurra i mitt huvud om att jag skulle lätt klå dejten i armbrytning...
    En läkare som tjatade sig till en dejt så helt förskrämd ut hela tiden. Fick hejda mig från att inte hoppa runt och vråla BU! för då hade han trillat i ån...

Jag har jobbat stenhårt på att vara mer kvinnlig/passiv, men då händer det ju ingenting och då får jag stresspanik och tar tag i situationen och styr upp det.

Särbo, ja det kan man förstå Cool
  • Anonym (Normalt)
    Mandel skrev 2021-01-15 10:15:34 följande:

Tror du att du är representativ för alla kvinnor eller är du kanske ett undantag?
  • Anonym (Normalt)
    Anonym (Ehh nä) skrev 2021-01-15 09:59:18 följande:
    Exakt vilket jobb gör killarna?

Skickar dickpicks?

Skickar spam till random bunt med samma innehåll, "hej, lust att ses?" (underförstått knulla)

Kommenterar snygg häck på bilden?

Frågar om man har snapchat innan man ens säger hej?

Om du får ETT seriöst mejl i veckan är det mer än vad de flesta killar eftersom de inte får några alls. 

De serösa killarna för kanske svar på 2-3% procent av de mejl de skickar.

• En manlig man
    Anonym (Pelle) skrev 2021-01-15 08:57:28 följande:

Haha, kvinnor har väldigt ofta gamla bilder när hon var smal eller i vinklar osv där hon ser smalare ut. Men allt som oftast saknar hon helkroppsbild helt. Så man man får snacka i några veckor och sen bestämma träff och hoppas på det bästa. Det har jag dock slutat med. Tar för mycket tid. Saknar hon helkroppsbild är hon till 99% mullig eller tjock enligt min slutsats.

Haha, stämmer så bra. Jag ber alltid om helkroppsbild om det inte finns. Har gått på några minor. Det sjuka är att jag själv är i mycket bra form och har så svårt att förstå att så många kvinnor tror att en snygg vältränad man skulle vara intresserad av henne när det finns massor med kvinnor som tar hand om sig att välja bland. Jag tror verkligen uppmärksamheten kvinnor får på nätet får dem att tro att de är 10:poängare och eftertraktade.
  • En manlig man
    Anonym (Normalt) skrev 2021-01-15 11:00:06 följande:

Om du får ETT seriöst mejl i veckan är det mer än vad de flesta killar eftersom de inte får några alls. 

De serösa killarna för kanske svar på 2-3% procent av de mejl de skickar.

Det måste vara tufft att inte få några svar alls. Jag själv går säkert 30-40 nya kontakter i veckan. Utseende och kropp är allt på nätet.
Svar på tråden Nätdejting hårt jobb för killar