Anonym (Mo) skrev 2021-01-21 22:11:56 följande:
Hur vet du vad hon presterar på jobbet? Hon tycker uppenbart att prestationskraven är för höga. Jag har inte skrivit något om att arbeta utanför sin arbetstid. TS arbetar dock inte PÅ sin arbetstid. Hon har inga ambitioner. Vill ha lön för att gå till jobbet och sin närvaro. Jag tycker det säger allt. Och säger mig också att Ts tycker det är skönt att vara hemma, har inget emot det för hon får ändå pengar. Och har läst sig till sina rättigheter att det är arbetsgivarens uppgift att lösa hennes frånvaro. Vilket tillslut kommer slå tillbaka på henne själv.
Det är ju jättebra för dig att du är OERHÖRT uppskattad! Har dock inget med detta att göra.
Enligt ts själv utför hon sin uppgifter när hon är på plats. Däremot får hon uppenbarligen skit för att hon och hennes barn är sjuka, eftersom chefen uppenbarligen har andra förväntningar än så.
Och ja. Att jag är uppskattad är relevant eftersom du påstår att man inte gör ett bra jobb när man bara vill ha betalt för sina timmar.
Jag tycker också att det är skönt att vara hemma. Det betyder inte nödvändigtvis att man inte arbetar på sin arbetstid. Ts har utfört arbetauppfifter på två månader istället dör en. Vilket är rimlig med tanke på att hon varit frånvarande ungefär halva den tiden.